• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Victoria80

Eh, jaaaaa...

Fast eftersom han vet att jag är helt oskyddad så sprutade han inte i mig
    så tänkte jag att jag kunde ta sperman från magen och försöka sleva in det. Men nejdå, då tar han all min ljuvliga sperma som ligger där och väntar på min mage för att få befrukta ett ägg och torkar upp det!!!
    Han sa bara; -Tror du inte jag känner dig och vet vad du tänker?

Men han sa att det kom lite i mig så man får väl hålla tummarna

• Snart så....

FruL: Ja men vill inte tänka så långt än. Kan inte vara menssymptomer för det kommer ju inte förrän nästa helg...

Om jag skulle fuska med BH så skulle jag nog få ont i hela boobsen och det skulle inte se klokt ut på mig hahah

Kanske dags att du kollar dig igenom du känner igen cyst-känningarna?

• nu är jag fruL

Victoria80 :
    Hmmm är det verkligen helt rätt av dig att försöka bli gravid om han nu inte vill det?
    ta inte illa upp för att jag säger det. Jag vet ju inte riktigt er situation.- MEN jag skulle verkligen inte vilja lura min make in i en graviditet eller nåt så viktigt. Det är ju ett BARN som man ska ta hand om under ja ca 30 år! och då borde beslutet och viljan att skaffa barn vara gemsensam från båda.

Jag förstår dock frustrationen. jag ville gifta mig med min make innan han var redo och blev asfrustrerad av att han tyckte att vi skulle vänta lite. Jag ville ju NU och DÅ. Inte vänta. men det var ju något som vi skulle göra tillsammans och som ska vara för resten av livet. och då måste ju båda vilja lika mycket.
    Samm sak gäller med barn. Men där har maken fått vänta på mig.

Så om din kille vill vänta, ska du då verkligen försöka med alla medel att bli gravid
    jag bara undrar

• Bröllopstokiig

Hejsan girls!

Tack så mycket för alla gratulationer!!!! Vad glad jag blev
    Maken sjöng och bjöd på frukost på sängen och levererade massa paket Trevligt.

Bilen körde jag givetvis iväg med i går, men efter 300 meter kom jag inte längre. Vågade helt enkelt inte köra för jag slirade. Det var kaos i hela stan och jag bara satte bilen mitt i vägen och gick. Måste se om jag kan få med mig en karl från jobbet för jag vågar inte köra tillbaka den hit själv. Det är snigelslemhalt ute
    Så det blev tunnelbana hem i går med 3 stora matkassar och 1000 tals människor som trängdes med mig o kassarna. Ja ja... lever åtminstonne.

Gravsymptom = NADA.
    Jag känner inte ett smack. Helt galet, jag brukar i af ha pms symptom vid det här laget, fick jag förra gången, med molvärk å så, men jag mår verkligen skit bra och är svinpigg! Vaknade 04 av mig själv i morse o sen var det bara att ligga kvar i sängen och försöka vila...
    Jag vill med ha ont i boobsen! Nåt i allafall.
    Jag tror faktiskt att både Snart så... och FruL är gravida. Jag kommer bli så avis på er!!!!!! Det som är positivt är att jag kanske kan få låna lite mammakläder av er sen, eftersom jag kommer vara en månad minst efter er! Buuuuu
    Är på dag 6 efter ÄL stegringen idag så ända hoppet är att det satans ägget (om det kom ngt) inte har fäst än, om det blev befrukatat alls i fredags/lördags...

Puss på er alla och tack igen för fina gratulationer!

• nu är jag fruL

hej cicci
    Sa vi inte att du skulle låta bilen stå!!!!!
    Envisa männiksa
    Vad skönt att det gick bra ändå!

Inga symptom...kan inte det vara symptom? Jag menar. Om man känt symptom när man INTE varit gravid, så kanske det betyder att man ÄR gravid när man inte känner något.
    Långsökt kanske men...

Nej jag tror inte att jag är gravid, faktiskt. och just nu kändes det okej. Kom på att jag inte får dricka så mycket glögg annars och att man måste föda barn i rötmånaden...

försvar eller

• Bröllopstokiig

Någon lär ju vara gravid i tråden i allafall! Snart så... ligger nog jäkligt bra till om hon har så ömmande bröst, låter väldigt lovande. OCH det är det jag kommer ihåg från min tidigare graviditet att jag hade så himla ont i brösten! Det kom innan BIM och sen i vecka 6 eller nåt kom illamåendet...
    åååå vad jag vill känna ngt litet i allafall.
    Långsökt vill jag lova, ha ha ha. Men gärna för mig att det ÄR ett symptom att inte ha något symptom, *mmmm eller hur*

• Victoria80

fruL

Jag förstår din åsikt. Eftersom min mens inte kom igång riktigt och var försenad med 1 vecka efter det att jag tagit ut min spiral så sa barnmorskan till mig att jag kan sätta in min Nuvaring men det kommer inte vara helt säkert eller så väntar jag på nästa mens.
    Jag valde med min fästman att vänta på nästa mens och blir det barn under denna månad så var väl meningen med det.
    Men hans önskemål är att vi ska bli gravida efter bröllopet.
    Så som i förrgår så sprutade han glatt i mig utan problem, men så igår inte...

Så om det skulle bli bebis skulle det inte vara katastrof, även om han tycker det är lite läskigt, men det skulle han ju´tycka även om 2 år.

Så jag lurar inte honom alls, bara det att jag vill lite mer än honom.

• nu är jag fruL

vickan:
    BRA!!!!!!
    Jag behövde bara fråga. Då håller jag verkligen tummarna för att det "tar" den här månaden.
    och du har säkert helt rätt i att han skulle tycka att det är lika läskigt om 2 år...
    karlar

och så är det ju att ska man vänta på att en kille blir redo och "mogen" jag då kan man få vänta läääääääänge.
    Jag kommer alltid fram till beslut före min man. Han måste alltid fundera längre. Fast just i barnfrågan så har han velat mer och längre än mig.
    Annars är han alltid efter

Lycka till vickan!!!!!

• nu är jag fruL

fyyyyyyyy vad dålig fart det var i tråden idag.
    Jag har så sjuuuuuuukt tråkigt på jobbet idag

och nu börjatr mensvärken göra jätte ont
    ledsen

jag som sa att det var okej
    ha ha ha

• Victoria80

ja, män!
    Min fästman är velig bara han ska köpa ett par kalsonger!
    Ett under att friade efter bara 4 veckor!

Skulle jag behöva vänta påatt han skulle bli mogen så skulle vi aldrig få barn!Hihihi!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???