• Lapinette

Summan av allt fortsätter

Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.

Välkomna!

• Svar på tråden Summan av allt fortsätter
  • Gemma

Izunia: Dina gäster kommer att få sina tackkort med en ljuvt leende brud, utan att ha någon aning om det känslodrama som utspelat sig medan de tillverkats.

• Izunia

G: Yes jag är en galning bakom leendet! ;)

• Lapinette

mlu - gifte sig i lördags och jag var aldrig ens utanför dörren förrän på kvällen då vi tog bilen och körde till IKEA som hade 2 timmar extra öppet. Jag som hade tänkt gå förbi Gustav Vasa kyrka så där lagom tills hon kom ut aldeles nygift.

Vi har som vanligt haft en helg full med lägenhetspyssel men nu börjar det kännas som ett hem och inte som en lagerlokal. Sovrummet är nästan klart men nu när vi äntligen fått in möbler etc så vill jag bygga ut våran garderob. Alltid kommer man på något nytt när man tror att man är klar. Sen så fattas det fortfarande gardiner. Fick en idé igår men det värsta när man har sett dem framför sig är att sedan hitta det där perfekta tyget.

Förutom att fixa och köpa in små saker till hemmet så har vi hunnit med en sen lördagsmiddag ute i våra nya hemtrakter (vad smidigt det är att slinka ned på en restaurang när man bor granne med ett antal) och igår hade vi middag hemma hos oss (mamma + sambo).

Inte så mycket glamour mer än att det känns bra att bo i stan i något som är betydligt större än det vi hade tidigare.

• Lapinette

Ahhh Gemma, vädret var grått och regnigt i lördags. Stackars mlu för det kan inte ha varit trevligt att komma ut från kyrkan. Förhoppningsvis var det uppehåll runt 17-tiden men vid 18 så regnade det och så fortsatte det hela kvällen. Igår sken solen och vi tog en promenad ned på stan. Härligt!

• Gemma

Lapinette: Vi är märkligt synkade nu, ni Europeer och vi Östasiater. Här är ungefär 12 grader, samma som hos mamma och Pappa i Skåne. Det regnar och blåser och trottoarerna är hala av löv. Idag var jag på IKEA men inte för att som normala svenskar handla möbler utan för att bunkra upp med burklingonsylt, pås-sås och frysta köttbullar (vi ska ha klassträff på onsdag där alla ska ta med nåt från "sitt" land men att stå och göra timjankryddade nötfärsbullar när majoriteten ändå bara gillar Mc Donalds vore att strö, ehm, köttbullar för svin). Ner i korgen åkte också Annas mandelpepparkakor, julmust, julknäcke, julkulor, ljusslingor och annat som kan vara bra att ha inför första advent OCH vårt stundande julmingel. Ni vet, det finns ju egentligen ingen jul här... Nu ska jag bara hitta saffran också, för att kunna göra fluffiga, doftande små lussekatter. Glöggkryddorna ruvar i sin påse, i väntan på ett dopp i röd-portvinsmixen.

Kram, G

PS: Mlu, när du får tid...

• Gemma

Förtydligande: Minglet är inte förrän den 16 december men jag vill inte riskera att pepparkakorna tar slut. 2000 svenskar lär slåss om stans enda askar.

• Gemma

På onsdag är det femtio år sedan mina föräldrar gifte sig i ett flyktingläger i Österrike. De ska förnya sina löften! Gulligt va? Har precis beställt en stooor, röd, bukett.

• Trollsländan

Äntligen förstod jag att ni tagit vägen någonstans.
    Izunia
    Så roligt att höra om inbjudningskorten...jag satt också och svor över våra. Det är superkul att tänka ut och skapa det första, men att sen göra 40 efter varandra är en plåga. Hårtorken som jag använde till emblossingen överhettades hela tiden men nu äntligen är nästan alla skickade. Vi har ett par kvar som vi inte har adresser till men som vi ska fixa (innan jul).

Gemma
    Ja det är rätt adress, men till bildspelet är det www.walerholt.se
    Jag var otroligt duktig, eller rättare sagt, man får en knäpp i slutet av graviditeten vilket för många innebär att man tar i tu med saker som legat länge: sorterar vinden, arrangerar om porslinet eller vad det nu kan vara. Troligen är det kroppen som vill sätta igång förlossningen eller nått. I mitt fall innebar det att jag fixade i ordning 10 års album på en vecka. Hela den tid jag och min man varit tillsammans klistrades och klipptes till prydliga ordning och reda album. Sen har allt få ligga igen i exakt 3 år och 10 mån (åldern på dottern). Det är kul att se när man tittar på bilderna att innan var det alltid jag och min man på bilderna och numera är det alltid någon av oss som håller i kameran och plåtar den andre med ungen.

• Trollsländan

Måste bara berätta två saker till. Jag var i stugan i helgen och de har fått upp alla fönster och ytterväggarna med färg och det såg helt fantastiskt ut. Jag har lite strul med eletrikern som begär så ohyggligt med stålar att jag snabbt försöker få in en offert från ett par andra. Hantverkare har så mycket att göra idag att de gärna hugger.

Det andra är att den fotografen som vi hade ringde i helgen och undrade vad som försegick.... han hade visst blivit nedringd i fredags och fått uppbokningar ända till 2009. Det var tråden
    www.bildtorget.se som var orsaken. Han var jätteglad. Jag tror vi hade tur som fick honom för jag tycker att han är en riktig stjärna. Hoppas han får riktigt erkännande en dag för det är han värd.

• Izunia

Trollsländan jag tänker ocksa hela tiden "innan jul"... Men nu är jag färdig med alla...har nagra sidenband kvar att knyta. Jag har gjort 70 tackkort och är lagom irriterad över "egen produktion"! haha! :) Skönt att veta att jag inte är själv!

Nu är det knappt en vecka kvar till var bröllopsresa och det känns underbart. Trist bara att dollarn är slut pa alla Forex..populärt nu när den är sa lag. Far väl skynda mig och växla i veckan.

Svar på tråden Summan av allt fortsätter