Summan av allt fortsätter
Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.
Välkomna!
Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.
Välkomna!
Hej fran solen!
Befinner mig i Fort Lauderdale nu. Kanner mig nastan som i the Truman show i detta omradet!
Vi har det varmt och skont och jag bara alskar shoppingen...det tar ju inte slut! Kanns trist att jag inte har mkt plats i resvaskan.. :(
Hoppas ni har det bra dar hemma!
Izunia - njut av semestern och solen!!! Här regnar det och är supermörkt.
vill bara snabbt flika in utan att ha läst allt att jag kan ev bli avstängd för att jag har rekommenderat en fotograf för mycket... bara så ni vet. Jag tror att den egentliga anledningen är att jag berättade på en tråd hur det egentligen ligger till med upphovsrätt och fotografers rättigheter och det verkar som om någon eller några fotografer som hänger här surnade till... och anmälde mig för reklam. Gemma du var inne och nosade där så du vet antagligen vad jag menar. Så försvinner jag vet ni vad som hänt.
Jag skriver klart boken troligen i morgon och sen går den förhoppningsvis att få tag på Docendo i början på nästa år, ni får hålla ögonen öppna, det är så spännande att ge ut sin första bok. Har bara fått nån dikt i tryck tidigare... vi hörs förhoppningsvis.
Här kommer en hälsning från en sliten tjej med lunginflammation.... Hoppas penicillinet hälper snart!
Trollsländan! Det låter för dumt för att vara sannt men om det skulle vara fallet kan du väl bara logga in dig som någon annan va? eller kanske man inte får skriva om sånnt heller här? Lycka till med finnishen på boken och utgivandet! Riktigt spännande!!
Hej på er! Hemma efter en dag stinn av studier, powerlunch med min fabulous väninna som var ny-kittad från topp till tå med Hongkong-inköpta kläder. därefter slank jag ner på favvogymmet (i lyx-shoppinggallerian ni vet, numera inklämt mellan dior, Celine, Hermes, Tiffany's och Van Cleefs och Arpels) där jag steppade en timme, sen åkte jag till pedikyristen för att A. hälarna liknade parmesan och B. måla juleröda naglar, sen handla middag, sen hem till TV, plugg och arton nya mail om nya jobbet, hur ska detta gå? Tur i oturen att mannen har affärsmiddag ikväll, så slipper jag bli distraherad (läs gosa i soffan). I morgon kväll har jag åter privatfröken, fredag kväll är det stor julmiddag på konsulatet... ingen rast och ingen ro.
Utvandraren, tycker SÅ synd om dig. Hur hemskt är det på en skala att ha lunginflammation? Har aldrig haft det och är väldigt glad för det. Har du hög feber också?
Trollsländan: Om du blir kickad för att du rekommenderat den där fantastiska fotografen, ska åtminstone jag protestera högljutt.
Lapinette: Du borde gå i älska julen-skola hos mig, eller också skulle du få en motreaktion... både jag och mannen frossar i allt som har med jul att göra. Men vi har inga julgardiner. Och trekantsljusstakarna lyser med sin frånvaro.
Izunia: Grrrr. Är så avis på er! Låter fantastiskt.
Alla: Idag hittade jag och köpte Valrhona Guanaia-choklad. Det var i sanning en stor dag idag. Och det lär bli en tom ask i morgon förmiddag... när mannen hittat den.
Kram, G
Gemma! 38.5 idag och 39.5 igår... Jag blir lika energisk som en våt disktrasa när jag är sjuk! Ligger i position vågrätt och hostar och harklar. Men efter att ha gjort av med en midre förmögenhet på medicin finns hopp för livet! Tack för omtanken! Känns mkt bättre nu! Det värsta är att min Toscanaresa i helgen hotas.....*hoppas, hoppas*
Vet du vad, Gemma? En av mina nya kolleger har mystiska kontakter och kan fixa Valhrona till inköpspris... Jippie! Har blivit lovad 1/3 säck(1kg) av de 70% pelletsarna som jag ska göra julgodis av..... mums!! Känner mig redan piggare.....
Hello girls!
Lovar att läsa igen allt ni har skrivit de senast dagarna i julhelgen (hoppas då på uppkoppling hemifrån med mitt favoritföretag Tele2 ). Har dock uppfattat att vissa (Izunia) är på bröllopsresa, andra hotas av avstängning (Trollis) och utvandraren är sjuk (krya på dig) samt att Gemma är lika glamorös som vanligt. Själv börjar jag se ljuset...dvs mina högar av papper har sjunkit drastiskt de sista veckan så jag hoppas på en lång julledighet. Dock är min man i renoverartagen så vi får se om vi (trots att vi sagt endast sovrum och vardagsrum innan jul) nu även avverkar hallen i all hast. Suck, vill också ligga på soffan och äta choklad (även om jag inte är någon choklad eller godisfantast). Vad som helst som innebär lite lättja och lathet vore välkommet just nu.
Gemma! Har jag sovit i klassen? Nytt jobb? Berätta mera.... Nu har jag i alla fall sovit lite mer på soffan och vaknat lite piggare. Lite julmust smakar bra, och en kockelerande man i köket. Annars skriker mina fötter också på uppmärksamhet! Jag kommer nog inte iväg på min beställda timme hos hudterapeuten i morgon, så det gäller att få en ny timme i nästa vecka... För att ha perikokinder till mitt nyfärgade hår i Paris!