Summan av allt fortsätter
Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.
Välkomna!
Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.
Välkomna!
Izunia, Jag ville från början ha en Honda CR-V, tycker att det är en rejäl och snygg bil. Tyvärr tyckte blivande att den var för "plastig" inuti och det avgjorde allt, det blev ingen Honda.
Jag tycker fortfarande att de är väldigt fina!
Mmm bilar, jag är tokig i bilar. Jag vet ingenting om dem men vad kul det är att köra!! Jag var helt tokig i motorcyklar för en si sådär 10 år sedan men på grund av min fartblindhet så lovade jag mig själv att helt lägga den hatten på hyllan. Det är ju så kul när det går fort och är man tonåring har man så lite i hjärnan. Numera välsignar jag farthållaren och den där andra manicken som gör att man kan gasa hur mycket som helst utan att man för den skull kommer över farten man ställt in. Otroligt bekvämt för en tankspridd mamma som ska mata glass med ena handen, torka snor med andra, fånga boken som kastats rakt i huvudet på föraren med tredje handen, svara i mobilen med fjärde, sträcka sig efter den tappade glassen i sätet under barnstolen med femte.....behöver jag fortsätta??? Farthållare och manicker är som gjorda för barnfamiljer.
fartblind...? Här är en till som ALDRIG kan halla hastighetsbegränsningar! fast med de nya dyra böterna...Jag har aldrig kört sa lungt som jag gör nu! :)
Izunia
Man blir långsammare (läs klokare) med åldern... det är precis som om man fattar hur förgängligt allt är. Tänk om man skulle köra på ett barn. Jag börjar nästan snyfta av bara tanken, blödig blir man när man blir mamma... Men jag förstår...helt klart. Börja segelflyga, eller hoppa bungyjump det ger ännu bättre kick:) Eller åk karusell...
Var tog Gemma vägen...är hon och håller det där talet eller?
Nu blev jag tvungen att gå in och kolla på bilderna igen. Jag trodde jag hade sett alla men missat bilen. Ahhh, den är canariegul. Min man hade en lite sportigare varitant på Renault tidigar i canariegult. Gissa om den var svårsåld. Hade både den och vår fina Alfa GT samtidigt under drygt ett år innan vi fick den såld. Nu är det en vass GT som står i vårt garage, silverfärgad. Jag tror dock vi kommer att sälja den efter sommaren. Använder bilen aldeles för lite nu när vi bor och jobbar mitt i stan.
I Kina är begagnat-marknaden för bilar nästintill obefintlig, så jag vet inte vart vi ska göra av den när vi vill köpa en annan bil. Får väl lacka om hela bilen, det kostar väl en tusenlapp hos kines-firman. ;)
Jag far väl hoppas pa att jag har blivit klokare! :)
Vet inte om man blir det (klokare alltså). Själv åkte jag bara för så där 5 år sedan (hade redan då passerat 30) på en stor motorcykel i hög hastighet inne i Palermos gränder...utan hjälm. Det var såååå härligt. Ska väl tillägga att det inte var någon engångs företeelse utan inträffade titt som sätt när jag var där och bodde hos min dåvarande pojkvän. Kan fortfarande känna den underbara känslan ...
Visst är det så att vissa minnen sitter riktigt starkt i kroppen. Detta är ett av mina som nog aldrig går ut och som jag inte vill ha ogjort fast det var dåraktigt. Vill absolut tillbaka dit men vet att det aldrig kommer att bli som då, när jag var tillsammans med en otroligt snygg, mörk och hetsig palermitan. Saknar honom inte, vill inte ha honom tillbaka men ack den känslan av att ha suttit på hans motorcykel.
Hahah Lapinette! Du är en riktigt easy rider!
Mmmmmmm.... har alltid gillat när det är fart och fläkt. Men nu är man gift, lugn och stadgad. Är överöst med jobb men kan inte låta bli att surfa in och boka hotell i SydAfrika. Åhhh, vad härligt det ska bli. Izunia, ni åker väl vilken dag som helst?!