Summan av allt fortsätter
Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.
Välkomna!
Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.
Välkomna!
Hej raringar! Haft en bra helg? Eller varit jättejättesjuka och eländiga? Eller vad har ni annars för ursäkt för er bortavaro från tråden? Men egen är... en mix av socialt umgänge, ni vet, hektiskt mysande inför julen. Cloun var den egna glöggen ikväll, med ett supertrevligt franskt grannpar. Idag var det för övrigt sol, vi promenerade i morse efter att ha pluggat kinesiska i sängen, sen hade jag ett möte med en kvinna som ska upplåta en suveränt schysst lokal till vårt event, ärligt talat var jag lite nervös för hon lät så kärv på telefon men hon visade sig vara en ritktig pärla så nu känns det som om allt kommer att bli jättebra.
Trollsländan: Jag instämmer i allt du skriver. Folk som utger sig för att sitta inne med SANNINGEN är läskiga knäppgökar och ännu läskigare är det att så många andra villigt låter sig duperas.
Utvandraren, så himla himla himla gulligt av dig att erbjuda dig att kanske fixa valrhona till oss... speciellt när du mår så eländigt och bara borde tänka på dig själv. Jag tycker att du ska njuta för vår räkning också... och rapportera om alla fantastiska desserter du tvivelsutan kommer att vifta ihop. Själv köpte jag en liten ask guanaia idag för den gamla är redan slut. mmm, det går fort att bli beroende.
Hur mår lungorna nu..? Mina är konstant irriterade, går numera som alla kineser och hostar och harklar och "äcklar" mig, störde mgi tidigare på kineserna och deras ideliga loskor men nu har jag helt klart en viss förståelse. Sen tycker jag förstås att man kan låta bli att briljera med sina olika kroppsljud. Vad tycker ni?
Kram, G
Stålis mår prima, kan jag rapportera!
Håller som mest på att jobba i dubbla takten då julledigheten börjar när min kära mor och brorsdotter landar den 22:a. Ser verkligen fram emot det!
Samtidigt planerar jag inför julbordet, det ser ut att bli en svår nöt att knäcka, men jag får försöka improvisera litegrann då vi ju inte har någon ugn... :(
Griljera skinkan i micron, det ni!
Gemma, kom på mig själv häromdagen med att harkla mig i en halvtimme på mataffären utan att ens reflektera över det. Men jag tycker egentligen att det är avskyvärt, jag äcklas tom av nysningar!
Oj Stålis, då skulle du inte klara av mig. Jag nyser nämligen ofta och många gånger i rad. Vet inte varför men det bara är så. Min man brukar t o m räkna mina nysningar och spara rekord.
Annars så är det ett otroligt "härligt" höstväder i Stockholm idag. Det regnar, blåser och så är det mörkt. Kände verkligen inte för att gå ur den varma, sköna sängen. Dessutom missade jag precis min buss och blev förvisad till t-banan med en datorväsa och en träningsväska. Bara att knöka sig in. Visst låter det trevligt!?
Förutom detta så är allt bara bra! Har kommit över de två värsta arbetsveckorna på året och ska denna vecka försöka arbeta mer normalt samt ta ut en kompdag på fredag. En dag jag tänkte ägna mig åt att måla hallen, handla inredningsprylar och julsaker till hemmet, få ordning i mina skåp och lådor (kläder) samt ta en lång fika med min väninna som bor i Italien.
Helgen som var började vi riva tapet i hallen. Ett projekt vi inte hade planerat att göra innan jul men då vår tapet till fondväggen i vardagsrummet inte kom (skulle skickas från USA) så bestämde vi oss för att start nästa projekt. Hallen var inte vacker och speciellt när man börjat få ordning på andra ställen så blev det så uppenbart.
Annars så har vi hunnit med att se Borat (helt fullkomligt galen film), tagit en drink på Grill, klappat några plasma samt varit på en lång eftermiddagsglögg hos min bror.
Lapinette, du är så söt så några nysningar kan jag nog stå ut med ändå! ;)
Det värsta är min blivande som nyser, också flera gånger i rad, och skriker "AAAATJOOOOOOO!!!!" samtidigt.
Jag brukar sitta och hålla för det örat som är närmast honom annars skulle jag garanterat få hörselskador. Tänk vad man kan störa sig på petitesser!
Hej på er:) Jag har varit i stugan i helgen och sett hur det går...det bara rusar iväg och jag har lite magont av alla husbekymmer. Min lillasyrra har fått vattenkopper och även hennes lilla bebis på 5 mån. Jag hade själv vattenkopper när jag var 15 och det är inte roligt när man är vuxen.
Gemma - Jag håller med dig, det är skrämmande att folk går på allt som "experterna" skriver. Troligen är det en hel del som inte gör det, men som vanligt säger de inget. Och "experterna" skiker högst och argast om man säger emot. Jag förvånar mig över engagemanget, om man nu arbetar med nått har man då tid att sitta här och skriva...om man nu inte är brud och smiter från jobbet som många gör för att planera sitt bröllop. Det är väl ett kall. Sen är det också lite otäckt att vissa "experter" uppenbarligen håller ett öga på alla trådar inom sitt område och går in och lägger sig i, med en inte alltid trevlig ton.
Utvandraren
det var helt ok:) Jag blev bara glad.
Idag tog maken min bil utan att lämna bilnycklar hemma till sin så jag sitter här strandad på en kobbe med en pippigalen unge hemma. Det blir till att städa och äta köttbullar.
Hej, hej trallallalala!
så glad är jag för att vara tillbaks på kontoret, plöjt igenom hela förra veckans mail hög och så logga in på Bt.
Frisk och kry igen!
Lapinette, skrev i SA safari tråden med: Kan du något om avstånden i Wineland? Jag menar man vill ju ha en praktisk rutt och inte åka som en skottspole fram och tillbaka. Hittade ingen sida motsvarande Via-Michelin som kunde tala om avstånd.
Stålis! Hur kan man leva utan ugn?
Jag bakade Saffransbiscotti igår, och har kvar projekt Lussekatter. Kanske idag?
Har ett grymt recept på Lussebullar med Kesella om någon vill ha. Jättesaftiga!! mmmm.
Gemma! Helt seriös angående chokladen... Men man kan ju alltid göra som du och köpa de fina paketen. Like that feeling to.... Och klart bättre för midjemåttet!
Fast jag har blivit smal som ett streck igen! Ingen mat på en vecka har visst den effekten på mig! Nu kan jag bunkra upp under julen.... Eller hålla bikinikroppen till Sydafrika. Vad tycker ni tjejer??
Utvandraren, klart du skall äta gott under jul om du är så smal! Du är säkert toksnygg ändå skulle jag tro.. ;)
Uff, jag visste inte heller hur man kunde leva utan ugn innan jag flyttade hit. Men det blir mycket wok, stekt och såklart restaurangmat! Mestadels det sistnämnda får jag kanske erkänna.
Har precis ätit på en traditionell muslimsk/kinesisk restaurang med hela tjocka (Nåja, inte direkt!) kinesiska släkten. Helstekt lamm och en massa annat gott. Så nu är magen mätt och nöjd!
Lapinette och Utvandraren, när åker ni till Sydafrika?
Stålis!
Jag åker dit den 24 januari. Bara till Kapstaden och omliggade Wineland. 10 dagar med vin.....
Hehe, Stålis igen! Även om jag ville behålla plattmagen så är jag så grymt svag för mat och gott att det går inte!
Men jag är redan smal så får inte klaga, saknar mest "deffen" som jag nu svält mig till! huga.
Men eftersom jag är så "pinning" syns vartenda lilla kilo extra om du förstår....
Och jag plus maken åker den 27:e!
Utvandraren - om du är i Kapstaden och har tid för en lunch/fika så vore det skoj att ses. Vi är i Kapstaden från natten den 27:e till den 2 februari då vi drar vidare till PE.
Gällande platt mage så börjar åldern ta ut sin rätt. Det är inte lika lätt att bli av med semesterkilon... Dock kan jag rekommendera flytt och renovering !