• Lapinette

Summan av allt fortsätter

Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.

Välkomna!

• Svar på tråden Summan av allt fortsätter
  • Gemma

Av mannen har jag önskat mig ett kinesiskt lexikon... i gemma-tappning lyder det: En palm smartphone med keyboard och the complete oxford mandarin dictionary. Förstå så handy att mitt under en konversation bara hala upp mobilen och knappa in ett kinesiskt ord så kommer det fram exempelmeningar på engelska, eller vice versa.

Av mamma och pappa har jag redan fått min egenhändigt designade cashmerekofta som jag med möda motstår varje råkall morgon inför min promenad till skolan. För jag har i samråd med dem bestämt mig för att inte använda den förrän jag "fått" den.

Vad ska ni få?

• Gemma

Förutom ofantligt lyxiga resor till sydafrika alltså.

Utvandraren, vad är det på kortet?

shit, jag kan ju sitta här och föra en konversation med mig själv OCH er hela natten! Utan att ni ens är närvarande! Coolt.

• Gemma

Utvandraren, är din pappa matguru? Han lär ju knappast kunna konkurrera med dottern...

• utvandraren

Gemma! Jag älskar när du är skvallrig....

Jag vill inte besöka din rosa granne! Svensk eller inte!

Idag fyller min man 30år och vi ska ut och mysa på en jättetrevlig restaurang.
    www.klosteret.no/index.html
    Gläder mig!!

Riktigt mysigt att krypa in där när det blåser och är mörkt!!

• Gemma

Ska nog också ge ätbara presenter till mina vänner, bra att du påminde mig. Men det får bli min gräddkola (ärvt recept från mammas femtiotals-Allt om Mat) annars blir de besvikna.

• Gemma

Utvandraren, klosterets hemsida innehåller troligtvis antikinesisk propaganda... för den är spärrad hos mig :( Men du får ha det supertrevligt!

• utvandraren

Gemma! Generna kommer någonstans ifrån vet du! Pappa e grym. Men klassisk! Mycket vilt och långkok. Jag lagar nymodigheter som kungskrabbaravioli med havskräftglacé etc...
    Han ska lära mig att lägga in världens bästa sill, och grava lax. mmmm.

Fotografiet köpte jag på auktion och det var från Robert Capa, krigsfoto med andra ord. Men inte allt för depperimerande, utan fint.

Av mamma och pappa hoppas jag att jag får pengar till sydafrika.... För jag e pank! Det innebär att mastercard ska lida igen i Paris....

• Gemma

Alltså den där hemsidan. To die for. Somliga, många, fattar inte att mode ÄR konst.

• utvandraren

Av J har jag önskat mig en diditalkamera... Vet inte om jag får det dock!

Klosteret är ju lite "kristet" men tror inte menyerna innehåller så mkt propaganda! De har däremot ett FANTASTISKT vinkart som jag ska sukta över. Med lite drygt 700viner i ALLA prisklasser. Skulle tro att valet hamnar i den kategori jag helst vill undvika, dvs vettigt och ekonomiskt! Hrumpf!

• utvandraren

Jag kan heller inte gå med 10 cm klackar! Jag är liksom 1.80 ändå...
    Men de fiiiiiiina skorna! Konst ja! Helt rätt!
    såg du den GRYMMA handväskan i siden med ormspänne?

Svar på tråden Summan av allt fortsätter