• Lapinette

Summan av allt fortsätter

Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.

Välkomna!

• Svar på tråden Summan av allt fortsätter
  • Trollsländan

Lapinette
    Det där med mörka motorcykeln lät lockande farligt. Jag gillar att köra hellre än åka...så pass mycket att min kille när det begav sig tog motorcykelkort för att impa...och det lyckades, så här 14 år senare är vi ju gifta.

• Izunia

Lapinette..vi aker söndag morgon!!

• Trollsländan

Izunia
    jag läste i en annan tråd om hur ni träffades!!! Så romantiskt, en gul spot och en röst i en mikrofon...jag hade fallit direkt om jag hade varit yngre...idag hade jag trott att det var ett sofistikerat raggningsförsök, för en sån grej skulle ju gå hem varje gång. Men så var det äkta...för ni är ju gifta idag!!! Det sprider sig lycka i mig!*ler*

Äntligen är lillan frisk igen så jag ska jobba så svetten lackar idag, sen blir det till att städa i helgen, och hänga upp alla julstjärnor. Min man ska fixa en bokhylla...vi har två hyllor som har fallit ner från väggen så vi ska fixa en lösning förhoppningsvis i helgen. Tack gud för julkalandern så man får upp barnen om morgonen...det verkar riktigt bra i år i jämförelse med i fjor.

I gårnatt satt jag och slog in alla julkalenderspaketen till vår julkalender som är ett litet rött hus i kartong, för varje fönster och dörr kan man öppna en lucka och där finns alla möjliga, onödiga, roliga, hårda paket. Jag fullkomligt avgudar julen, det är barnens högtid och jag älskar se hur det glittrar i barns ögon.

• Trollsländan

Hur mår du egentligen Gemma?? Behöver du en kram? Jag sänder en till dig *kram*. Hur gick talet?

• Lapinette

Izunia - tell us the story! Jag tror inte jag har läst den och nu för tiden är jag en trist BT-anhängare som bara går in på mina favorittrådar (finns inte tid för något mer).

Gemma - hur mår du? Har du hemlängtan?

• Gemma

Trollis talet gick jättebra, och jag mår fint förutom att jag suttit hela dagen och redigerat bilder till en tidning... men jag saknar julkalendern så att jag blir helt tokig. Fick galen hemlängtan helt enkelt.

Hur står det till i Sverige?

I morgon ska jag hämta två av mina egenhändigt designade cashmereplagg!!!

• Izunia

haha här kommer var story...

Jag och min man träffades när jag var i Österrike pa semester med min vännina. Vi hade varit pa en bar och hörde en grymt duktig musiker. Sa vi hängde lite där och jag flörtade med honom sa gott jag kunde! Tillsist när vi skulle ga hem träffades jag av en gul spot light och i mikrofonen säger han ?DON´T GO!?. Som en kass film... Jag skämdes nästan ihjäl, log lite och försvann hemat!
    Dagen därpa var vi tillbaka i baren, först av alla...Men ingen musiker. Gissa om jag var nere...! Till slut dök han upp bakom baren och kom fram till mig och försökte imponera genom att prata svenska (han är nämligen australienare!).. Efter 20 min var han tvungen att ga da hans kompis var sa berusad att han inte hittade hem själv.

Vi träffades lyckligtvis en sista gang innan vi akte hem och nagra manader senare flyttade vi ihop och har nu varit gifta i 4 mander efter snart 4 ar tillsammans, och den berusade kompisen var hans marskalk pa bröllopet.

Svar på tråden Summan av allt fortsätter