Summan av allt fortsätter
Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.
Välkomna!
Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.
Välkomna!
Izunia
Vad jag är avundsjuk på dig som ska på bröllopsresa... vi skulle verkligen behöva komma iväg och vila/värma oss. Men vi måste prioritera stugan...satt igår i telefon med flera elektriker för att få ner priset. Vad är det med elektriker och rörmockare, tror dom att dom regerar världen eller? Trevliga att prata med men har så mycket salt på notan att man sätter kaffet i halsen.
Om jag bara hade ett riktigt jobb skulle det inte vara några problem. Tänk vad hagalen man är...man vill ha saker, prylar, kläder, resor, hus, massor med barn, sagobröllop och inte minst champagne till frukost när man vaknar.
Ett jobb känns så avlägset, så orealistiskt... som en ouppnåelig dröm. Jag får väll leva mer i nuet och...flyga runt med min lilla fjärilsklädda dotter i vardagsrummet till tonerna av "its a good sign" (Emilia).
Trollsländan jag haller absolut med dig...jag är helt nere nu vad det gäller jobb. Jag far ju inget! Vilken tur att man pluggade pa högskolan.. haha... :(
Jag ska söka ett jobb nu som jag verkligen vill ha! Men mina förhoppningar om att fa det är lika med noll.
Morgon... kallt, bara lokal värme från de små golvelementen, imma på rutorna, byggarbetsljud. Vill inte till skolan, vill träffa min man som jag knappt får se den här veckan. Hur mår ni?
Kram, G
Lite småont i huvudet, förkylning på gång kanske, har sjukt barn hemma och blir därför inte klar med boken som eg skall lämnas in idag. Det ser ruggigt ut utanför fönstren och jag ska tända en brasa i spisen, värma vatten till te och äta en tallrik fullkornsgröt. Sen vaknar nog den lilla, hon är så morgontrött.
Trollsländan, det låter både underbart och lite deppigt samtidigt. som den svenska hösten i ett nötskal. Här regnar det och jag har skrivit klart ett tal som jag ska hålla på ett event i morgon... och snart ska jag ta mina frysta köttbullar, påssåsen och burken med lingonsylt och åka taxi bort till klassfesten.
Gemma, precis, lite höstdeppigtmysigt. Jag ska tända ljus och svepa filt omkring mig. Hösten är underbar på sitt sätt. Vad är det för tal du skriver? Jag bruka alltid få hålla tal både här och där, så jag tycker sånt är så kul. När pappa fyllde 60 höll jag ett tal där jag jämförde honom med kungen (eftersom de är lika gamla, jagar älg, har två döttrar, etc etc).
Hej igen! Det är nog inget tal, snarare en presentation som ska hållas under ett businessevent... men jag gillar också bröllopstal! Jag har en filt med älgar på, snart åker den nog fram för här är KALLT.
Jag har också en filt med älgar i grått!! Nu har jag varit ute och hämtat ved och försökt sätta fyr, det är bra med alla reklamblad för de brinner så bra och jag är så urusel på att få eld...där slocknade det. Går det inte får jag hämta lite scout-olja. Jag såg att vår fotograf precis fixat våra bilder på hans hemsida. Du kanske kommer åt den. www.bildtorget.se
Vi är överst, i färg, och jag har krona (det är ju inte så vanligt).
Trollsländan ÅÅÅÅÅ vad vackert, jag dör! Du är ju så snygg så det är inte sant, med alla dina underbara fräknar... och klänningen, så sagolik! Har säkert frågat förr men vem har gjort den? Och kronan? Den lilla flickan med pappkronan var ju bara bäst, är det din dotter? Nu ska jag titta vidare, har bara hunnit till bild 30. Håller med om att fotografen är grym.
Kram G (under grå älgfilt i Shanghai... ingen brasa men väl två jätteboxar Voluspa doftljus, DVD samt färdigpluggade glosor... mmm.)
Tihi... tjejen som fixar ditt hår ser rätt mycket ut som Lapinette. Och din spets måste väl vara samma som min och lapinettes, Alenconspets? Skitsnyggt hursomhelst.