• Vinterbrud feb -07

Februari -07, Tråd 3

Tydligen blev den andra tråden stängd igår, så jag gör en ny!
    Vi kommer att ha stenar som jag skrivit namnen på med silverpenna som placeringskort. Vi plockade stenarna i somras när vi var ute med båten, så det är inte likadana stenar till alla. Fint tycker jag! :) Först hade jag tänkt spraya snöspray på undersidan och kanterna av stenarna, men jag har testat och snön fastnar inte så de får helt enkelt vara.

• Svar på tråden Februari -07, Tråd 3
  • GretaG

Huuua på lördag sker det, jag blir fru Nilsson.
    Jag e nervös, förväntansfull och ivrig. SKa bli så himla roligt och spännande!

Idag vart jag på ansiktsbehandling supernajs och så har jag spraytanat mig. (hemma)
    I morgonbitti ska jag göra mina naglar.

Kan inte fatta att det händer i övermorgon o den här dagen är ju snart till ända.

Idag har jag även skrivit listor för vad ska packa o vart jag ska ha med det...huh

Jo angående min bukett: Skulle först ha gammelrosa rosor men floristen beställde men fick i färgen fuschia vilket är heeelt galet. Så nu fick jag tänka om och valde vita avalancherosor som är gigantiska rosor. Jag ska ju bara ha 6 rosor i min bukett eftersom vi gifter oss på vår 6års dag. Jag har tex 6 bord på bröllopet. Sex st på honnörs bordet o så har jag bara fem diamanter i min vigselring eftersom jag har en i min förlovningsring....väldigt mycket symbolik med andra ord.

Måste komma ihåg att andas o njuta av tiden, de lärde säger ju att dagen rusar förbi.

Uuuuh kan inte bärga mig...:D

• Hemlig brud 07

Fick klart min bukett idag. Känner mig nöjd med tanke på att jag aldrig gjort något sådant förut.

Har nu förhoppningsvis bestämt mig ang klädval också.

Bilder finns här: www.hemligbrud.blogg.se

Kom nu på att jag inte har skickat in papper på att namnändra våra barns namn. Måste nog leta fram de papprena nu.

Nästa lördag är det dags för mig.

Greta G : Jag önskar dig lycka till på ditt bröllop - och kom nu ihåg att andas, det kommer att gå bra.

• GretaG

Hemlig brud!

Vad fin din bukett blir. Jag tycker att det är fint att du har en röd topp...matchar buketten lixom. DU kommer att bli jättefin!

Gjorde mina naglar idag. Så fina de blev. PÅ lillfingernageln satte tjejen på dekor o form av en liiten diskret vit blomma, lite sött. Jag är ju annars lite av en pojkflicka. :D

Hämtade tårtan o lämnade den på restaurangen, vilken fantastisk tårta alltså!

Nu ska jag dricka lite kaffe o andas! :D

• Liah

Fick äntligen hämta ut mina ringar idag. Men måste prova dem hemma och se om de passar bättre var så svullen när jag var och hämtade dem. de passar var för sig men tillsammans blev det lite svårare. Har även köpt alla presenter till de som hjälper oss, med allt.

Min bukett kommer att se ut ungefär som hemlig brud 07s bukett fast med vita och lila rosor.

• Hemlig brud 07

Mycket står på agendan idag.

Har nu hunnit klocka hur lång tid det tar att fixa mitt hår - 16 minuter. Fort i min mening men m2b tycker det tog aldeles för lång tid - han hörde ju inte tv såååå länge.

Jag ska fixa med namnbyte på våra söner.
    Köpa frimärken och adressera tillkännagivande korten.
    Fixa mitt halsband.
    Frissera ögonbrynen, så det inte är så mycket att göra i veckan.
    Justera min topp, paljetterna river vid axelarna de måste jag få bort på något sätt.
    Försöka hitta fina svarta trosor nu när jag ska ha svart bh istället. Inte lätt, har bara ICA att titta i idag.

Så ska jag försöka vara social med familjen, handla, laga mat och ladda inför melodifestivalen.

En hektisk dag - men inget mot Greta G, som jag tänker på idag . Hoppas allt går bra.

• Nina82

Idag är det 2 veckor kvar tills man är fru.. längtar

• Nina82

Ha lite svårt att bestämma va vi ska ha för ingångsmusik?? va ska ni ha? Ska ni ha utgångsmusik me..

• Hemlig brud 07

Vi har ingen musik alls. Men om jag skulle ha så skulle jag nog vilja ha Evans låt "Amor vincit omnia" eller vad den heter. Du kan lyssna på den på www.evan.se det är den låten som spelas braa du går in på sidan.

• Liah

I går eftermiddag var det min tur för möhippa. Blev hämtad vid 17 av en kompis. Förbundna ögon och i väg skjutsad. Färden slutade hos min brudtärna där vi åt middag och myste, spelade spel, singstar och det var även tänkt att vi skulle basta, men tiden gick fort och vi hann inte med det. Fick en del små gåtor också till ställen där jag skulle hitta saker. Det var det klassiska någonting gammalt, någonting nytt etc. Hade en jättebra kväll/natt. Kom hem halv fyra i morse och är lite sliten idag.

• Hemlig brud 07

Vilken bra möhippa du fick Liah. Låter alldeles lagom och helt i min smak. Någon hippa får jag inte - ingen vet ju om att jag gifter mig ;) så jag slipper den.

Svar på tråden Februari -07, Tråd 3