• Vinterbrud feb -07

Februari -07, Tråd 3

Tydligen blev den andra tråden stängd igår, så jag gör en ny!
    Vi kommer att ha stenar som jag skrivit namnen på med silverpenna som placeringskort. Vi plockade stenarna i somras när vi var ute med båten, så det är inte likadana stenar till alla. Fint tycker jag! :) Först hade jag tänkt spraya snöspray på undersidan och kanterna av stenarna, men jag har testat och snön fastnar inte så de får helt enkelt vara.

• Svar på tråden Februari -07, Tråd 3
  • GretaG

Nina82

Jag blev hippad den 6 januari..finns att läsa i tråde...

vad kul att du har blivit hippad, vad för skojsigt fick du hitta på??

• Nina82

Möhippan .-D

Jo det va ju så att jag skulle till frisören i lördag med mor och syster, men så när jag och min kompis kom till mötesplatsen så sa hon att vi inte skulle ditt, då förståd jag att dom skulle ta mig. så vi åkte in till stan där jag fick ett par snowjoggers och en röd och gul norrlandsguldsmössa, och fick mitt första uppdrag. Så då gick jag ner till JC (sprang nästan)och hämtade mitt andra uppdrag coh så fick jag ett packet röda underkläder, så det la jag i min korg som jag hade fått me, nästa stop, va hos 2 tomtar där fick jag cider och nytt uppdrag, in på rågårds nytt packet en jätte rosa genomskillig tröja, sen in till brio nytt packet där va tiaran, sen träffa tomtarna igen vätskepaus sen till guldaffären där jag fick jättefina plast smycken som låg så fint på en binda (jobbar inom vården)sen till pressbyrån fick en korv men va inte hungrig, sen till kapphal där fick jag strumbyxor ett par jätte oranga och ett par svarta i nät. och i det uppdraget så låg det en nyckel till ett fack på domus, hittade ju aldrig rätt men när jag väl gjorde det så va det en stor skylt med mitt namn på, så jag satte på mig den och gick till busstationen där en bil väntade på mig så vi åkte en bra bit, när vi kommer fram så stå alla och vänta på mig och 3 tomtar som åkte me, men dom sa inte ett ljud. så då fick jag åka snowracer bakom en häst skit kul. sen in istalle drack varm chokland med mintu i mm gott. sen i till hon som bor där, då fick jag klä på mig mina fina kläder som jag fick på stan, så åt vi mat, jag fick svara på frågor, sen ner till pizzerian där jag fick baka pizza jätte skoj, sen blanda drick sen åkte vi till en annan kompis då sjöng vi kareoke, sen åkte vi till stan. åh det va en sån super rolig dag och jag bjöd verkligen på mig själv.
    Nu känns det verkligen som att man ska gifta sig när man ha fått sin möhippa.. på lördag är det 3 veckor

• GretaG

Låter som du minst sagt haft en fantastiskt rolig möhippa...dessa tomtar, fick du nånsin veta vem dessa var??

• Nina82

joda det fick det va min kära vänner.. lite jobbigt när jag träffade dom på stan och inte sa ett ord.. haha men det va kul.

• Brud-07

Ja då var det min tur då. På lördag smäller det och jag blir fru Fröberg. Har inte hunnit bli riktigt nervös än, men det kommer nog. Och till råga på allt så har jag blivit förkyld...typiskt. Har i alla fall 1dag till att bli kry.

• Liah

Brud-07: Lycka till!

Själv är jag less på hela bröllopscirkusen. Folk verkar tro att man är någon slags över människa som kan bolla bröllopsplaner och plugg hur lätt som helst. Brände ut mig totalt i höstas och ligger mycket efter med plugget. Att göra ett ärende på stan innebär för tillfället att en hel dag går bort. Längtar tills allt är över och man får några veckors semester.

• Nina82

Brud-07
    Krya på dig och lycka till

Börjar längta nu till min stora dag, men 3 veckor gå fort, och så blir det ju resa till värmen gutt.

Är det fler som gifter sig på lördag???

• Liah

De kom och hämtade sambon i morse kl 7.00 och han fick flyga till stockholm. Så nu klurar jag på vad jag ska hitta på, får väl fortsätta brodera på vårt bröllopsminne om inte annat.

• Hemlig brud 07

Nu närmar det sig bara 14 dagar kvar. Igår efter jobbet åkte jag till en liten klädaffär på orten. Tänkte hitta något att ha under kvajen. Men nä de hade inget. Men stövlar hittade jag. 1100 hade de kostat och nu 600, ett par fanns - min storlek och jag kunde få på mig dem. Oftast går dragkjedjan inte ända upp. Men nu gick det. Så det blev ett par stövlar som jag inte alls skulle ha men nu känns det finare än de vanliga skorna jag har.

Så idag var jag fortfarande linne lös. Så jag åkte till den andra lilla butiken på orten (Pontus in the greenhouse). Först hittade jag inget. Det var 50% på allt. Hittade ett en svart spetstopp och ett annat linne - inget att gifta sig i men till fest. Åkte hem med två kataloger och bläddrade mer. Såg då en kjol som var så snygg och jag hade sett den i affären. Men jag var ju då så inriktad på att ta en topp bara. Men en kjol skulle ju kännas jätte fint. Åkte tillbaka och kollade. Tyvärr var den för liten. Hon tog då fram en anna kjol. En svart visserligen men jätte fin satt lite snävt upp till men utsvängd nedtill. Jätte skön. Så det fick det bli ett vitt linne och en svart tunn virkad kofta med sametsband och paljett knapp. Jätte fint. Så nu har jag köpt ytterligare kläder. Men det här senaste är det sista jag köper. På torsdag ska jag till sjukhuset för en koll och stannar då kvar i stan för att titta efter underkläder. Ååå så kul det här känns.

• GretaG

Uh här är det 7 dagar kvar o man e minst sagt nervös och förväntansfull.

Gjort listor på massa smått som måste fixas under veckan. Ska färga fransar o bryn, snisktbehandling, göra naglar, dotterns hår ska klippas, o massa massa detaljer som ska fixas. Det viktigaste e klart dock o det e skönt.

*längtar så*

dessutom har jag börjat bete mig som en kär tonåring.

Svar på tråden Februari -07, Tråd 3