• Vinterbrud feb -07

Februari -07, Tråd 3

Tydligen blev den andra tråden stängd igår, så jag gör en ny!
    Vi kommer att ha stenar som jag skrivit namnen på med silverpenna som placeringskort. Vi plockade stenarna i somras när vi var ute med båten, så det är inte likadana stenar till alla. Fint tycker jag! :) Först hade jag tänkt spraya snöspray på undersidan och kanterna av stenarna, men jag har testat och snön fastnar inte så de får helt enkelt vara.

• Svar på tråden Februari -07, Tråd 3
  • anneluttan

Dalkullan 07.

Vad kul att du också har valt Dalarna.
    Vi gifter oss i Tällberg, på Åkerblads.
    Det är ju så vackert där!

Ska ni ha ett stort bröllop?
    I kyrkan? (eller något annat?)

• Nina82

GretaG

Nä det programet ha jag inte.. såg inte så mycket av vad som stod i ditt program. Men jag hittar säkert något, prästen kanske talar om lite vad som står i

• Dalkullan07

anneluttan

Ja, Tällberg är fint. Vi åker inte på bröllopsresa föräns i september så vi funderar på att ta en spa helg i Tällberg nu efter bröllopet. Kan behövas
    Vi gifter oss i kyrkan, ca 70 pers blir det.

• GretaG

Jag kan skriva ner ordningen i vårt vigselprgram som vi bestämde ihop med prästen:

Klockrigning

Dikt ( detta var vårt önskemål, alltså är det inte standard)

Ingångsmusik (mendelsohns bröllopsmarsch)

Psalm 791 (du vet väl om att du är värdefull)

Lovprisning

Inledningsord

Bibelläsning

Solosång (When you say nothing at all)

Vigselakt (frågorna,bön över ringarna, löftena och ringväxling, tillkännagivandet)

Solosång ( utan dina andetag)

Förbön

Herrens bön

Välsignelsen

Psalm ( På bröllopsdagen ber vi)

Vigseltal

Utgångsmusik (amazing grace)

• Vinterbrud feb -07

Nu är det nära!! =)
    Dottern fick vattkoppor förra veckan, så nu håller vi tummarna att sonen ska klara sig till nästa vecka så han inte blir sjuk lagom till helgen..
    Nu är det bara småsaker som strumpbyxor och sånt att fixa :D
    Börjar ni andra 17:e februari brudar bli nervösa?

• lillprinsessan

vinterbrud:

Skojar du? Hade problem att somna igår och när jag väl somnade så drömde jag skumma grejer om bröllopet.. Men det är lite mysigt pirr i magen..

• lillprinsessan

Fråga: Ska ni fotas/har ni fotats utomhus? Om så är fallet, vad hade ni för skor. Mina bröllopsskor känns lite för fjantiga för att gå omkring i snön i!

• Nina82

GretaG
    Tack för hjälpen.. va hos prästen idag, så nu vet jag vad som ska stå.

lillprinsessan
    Om det kommer mer snö så ska vi fotas ute, men jag kommer att ha ett par vita stövlar, även till och från kyrkan ska jag ha det. Hoppas du kommer på nått. Lycka till på lördag

Svar på tråden Februari -07, Tråd 3