• Vinterbrud feb -07

Februari -07, Tråd 3

Tydligen blev den andra tråden stängd igår, så jag gör en ny!
    Vi kommer att ha stenar som jag skrivit namnen på med silverpenna som placeringskort. Vi plockade stenarna i somras när vi var ute med båten, så det är inte likadana stenar till alla. Fint tycker jag! :) Först hade jag tänkt spraya snöspray på undersidan och kanterna av stenarna, men jag har testat och snön fastnar inte så de får helt enkelt vara.

• Svar på tråden Februari -07, Tråd 3
  • Liah

Åh, vad jag är frustrerad. Var och hämtade ringarna igen. De kändes ok i butiken, men nu när jag provar dem käns de fortfarande för små, måste lämna in dem i morgon igen. Förhoppningsvis för sista gången.

• Vinterbrud feb -07

Vi ska fotas ute! Har ett par vita skinnstövlar med lite lurv som jag ska ha då. Sen byter jag om i kyrkan och så byter jag om när vi åker till festlokalen.
    Faktiskt börjar nerverna smyga sig på även här.. :)

• lillprinsessan

Liah: jag hoppas det löser sig! Är ju inge kul när det inte stämmer...

• Liah

Lillprinsessan. Nej, man vill ju att det ska vara så lungt som möjligt så här två veckor i förväg.

• GretaG

Till er bruda som har det gramför sig

Jag vill bara passa på att ger er lite tips och råd på vägen på er stora dag.
    Jag gifte ju mig i lördags och bär inte med mig nån tung erfarenhet men jag vill ändå dela med mig av något som jag bar med mig från andra som get mig råd inför dagen.
    Var med, känn efter och njut av att bli upp-piffade. Glädjs åt att era vänner är där. Le med dem och skratta. Lyssna på prästen, se på er familj, släkt o vänner i kyrkan. Se på varandra, håll varandra i handen. Andas. Gråt om så önskas. Skratta.
    Det viktigate på hela dagen ÄR att ni faktiskt blir gifta. Om saker går fel, vifta bort det...det handlar om ER. ER kärlek till varandra. Krama om er vänner och er familj. Försök att vara här och nu.

Jag fick även råd som att håll buketten si, stå så men allt det där försvann för jag ville bara bli gift.

DOCK: tänk på var ni har era armar o ben under fotograferingen, jag har ett par bilder där det ser ut som om jag tar mig på mitt bröst :D

HA ROLIGT!

• lillprinsessan

Tack GretaG!

va snällt av dig att dela med dig av sådana tips, dem hör man sällan!

Jag är så rädd att dagen bara ska flyga förbi. man måste nog verkligen stanna upp och bara njuta tror jag..

• korall

Tack GretaG! Även för mig börjar det närma sig även om jag i förmiddags var säker på att vi var tvugna att ställa in... Dottern kräktes två ggr imorse... vad göra? Såg framför mig hur hela familjen ligger kräksjuka i helgen. Peppar peppar så har hon piggnat på sig, och ingen av oss andra har visat några symptom. Men vi vet ju fortfarande inte sä¨kert.. Så är det nån som har nåt husmorsknep att delge så tar jag gärna emot! Vitpepparkorn har vi förvisso tagit, men hur ofta ska man ta dem? Och handsprit smetar vi in händerna med ofta, likaså tvättar händerna...

• GretaG

Korall - det bästa ni kan göra är ju att tvätta händerna o vara nogranna med hygienen.
    Jag köpte sån där Berocca brustabletter på apoteket, lite extra vitaminer ha ha.
    Jag hoppas ni håller er friska. ;)

• Vinterbrud feb -07

korall
    Hoppas ni klarar er från kräksjukan! Har tyvärr inga andra tips än handtvättning osv och vitpepparkorn.
    Här håller vi tummarna för att sonen ska klara sig från vattkoppar som dottern fick förra veckan... Hennes är så gott som borta tack å lov..

Har varit och fixat naglarna ikväll och imorgon väntar en hel del förberedelser. Nu känns det verkligen som att det är på riktigt!!! Tänk om 2 dagar är jag fru!!! :D

• anneluttan

Korall.
    Jag säger som de andra: sprita händerna (och toaletten)ofta, noga med hygien, frisk luft - sen håller vi tummarna att ni alla är pigga till helgen!!!!

Lycka till!
    Kramar!

Svar på tråden Februari -07, Tråd 3