• Vinterbrud feb -07

Februari -07, Tråd 3

Tydligen blev den andra tråden stängd igår, så jag gör en ny!
    Vi kommer att ha stenar som jag skrivit namnen på med silverpenna som placeringskort. Vi plockade stenarna i somras när vi var ute med båten, så det är inte likadana stenar till alla. Fint tycker jag! :) Först hade jag tänkt spraya snöspray på undersidan och kanterna av stenarna, men jag har testat och snön fastnar inte så de får helt enkelt vara.

• Svar på tråden Februari -07, Tråd 3
  • Liah

Nina82:

Vi har kvar:
    Musiken
    Godis till wedding favors
    Skriva ut festprogram
    Naglar (fredag)

Vi har inte heller övat på dansen, men det går nog i alla fall. Jag är mer nervös över att inte veta när vi ska lämna grejer till lokalen och liknande, annars är jag hur lugn som helst än så länge.

• Nina82

Liah

Men när får ni lokalen då?
    Vi få den på fredag. jag är me ganska lugn förutom när jag börja tänka på att eller och det är bröllop på tv haha.. Nu ska jag åka till kalmar och hämta min klänning.

• GretaG

vi övade p dansen en gång två dagar innan bröllopet, den satt som en smäck :D:D

• Liah

Nina82:

Vet inte än. De har en middag dagen innan, men vi ska dit i morgon och prata med dem och kanske får vi tillgång till matsalen på fredag annars är det inte förrän på lördagen, men jag ska höra med dem i morgon om de kan ställa upp dekorationerna.

• Nina82

ARG!!!!
    Va och hämtade klänningen igår.. började me att jag såg den röda fläcken som jag såg första gången jag provade klänningen, då tog hon bort den, sen hittade jag 2 till som hon fick gå och ta bort. Sen fick jag en skit sunkig gaderob till den. Tur att jag aldrig mer ska gå ditt. Det är stor skillnad på den affären och där min blivande hyrde..
    Känns som att man ha fått en klänning som inte ha varit tvättad..

• GretaG

nina82 - nä men usch! Trist när det känns så sunkigt. Man vill ju att det ska kännas fint o lyxigt. Hoppas det blir bättre. :D

• Liah

Nina82: Vad trist att klänningen inte var ren när du fick den. Hur känns det idag?

Efter ett bad igår kväll så har jag varit lugn. Dagen var annars rätt stressig och lite smågnabb med m2b, men det blir ju lätt så när man får sova för lite och samtidigt hålla alla bollar i luften.

Idag ska jag bara finnas och fixa naglarna. I kväll ska jag till lokalen och fixa och sedan hälsa på släkten som kommer.

• lillprinsessan

Okej flickor, nu var det snart en vecka sedan så jag måste ju berätta!

var så nervös på morgonen att jag hade ont i magen. vi åkte ut till lägergården där festen skulle va direkt och gjorde oss iordning där. försökte äta lunch, gick inge bra. sedan fotograferades vi, inne i kapellet eftersom det snöade ute. kyrkvärden satt där inne och glodde, men vi struntade i henne. Sedan var det dags! Det var så otroligt vackert. När Daniel skulle säga sin del av våra löften så började han gråta, min fina lilla man. Jag klarade mig dock, grät lite under repetitionerna, så jag hade gjort bort mitt.

Efter vigseln hade det slutat snöa, så vi tog några bilder ute vid gärdsgården innan vi gick upp till lägergården igen.

och festen bara flöt förbi. äntligen kunde man slappna av helt. lite tokigheter förstås, jag och Daniel tvingades sjunga en duett (bland annat). alla verkade ha trevligt iaf, och både jag och daniel är stormnöjda med dagen!!!!

Lycka till er som gifter er imorgon!

Svar på tråden Februari -07, Tråd 3