• Kakan -07

11 augusti 2007 del 2

Vår tråd var stängd, så jag startar en ny!

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 2
  • Maggies

Plus att vi har gjort en alldeles egen hemsida också.

• mammaK

Gud vad ni är duktiga. Jag känner som om jag gått in i någon slags dvala och inte fattar att det inte är så långt kvar..

• Maggies

mammaK: Man gör ju det. "Vadå det är ju länge kvar" lär man väl säga månaden innan.

• Kakan -07

Känner igen det där. Ena stunden, när jag tänker att det är hela våren och sommaren kvar, så tycker jag att det känns som en halv evighet bort. Men, när jag tänker månadsvis, så inser jag att gee, det är bara drygt 4 månader kvar nu..! Kanske inte alldeles runt knuten, men ändå!

Imorgon ska vi träffa de på festlokalen igen och gå igenom lite mer detaljer och så ska de hjälpa oss att beräkna dryck, för på fredag åker vi till Tallin för att shoppa!

• ElenaMaria

Hejsan!
    Minns inte om jag presenterat mig här innan? Jag tror inte det så jag gör de tnu :-9
    Jag hter Elena och jag och min daniel gifter oss den 11 augusti i Göteborg, i S:ta birigttas kapell. Inbjudningarna skickades i mars och en del har redan hört av sig. Vi har osa 2 juni och en hemsida dit gästerna kan gå in och skriva i gästboken
    Jag ska beställa min klänning (från Kina) imorgon och annars är det mesta "stora" klart tror jag. Ska fixa Dannes kläder inom kort bara...

• Maggies

ElenaMaria: Hej. Jag heter Anna och har också en Daniel. Jag har beställt klänningen från Kina och väntar spänt, den borde bli klar inom ett par dagar. Vi har inte skickat ut inbjudningar än, men efter påsk ska de vara ute!

• mammaK

Idag kom min m2b hem och hade faktiskt tagit insiatviet att kolla om vi kan låna hemkunskapsköket på hans skola när vi ska laga maten. Och glada besked blev det, vi får låna det, gratis.

Sen ska vi boka hans frockcoat idag.

Men inbjudningarna ligger just nu och väntar på att jag ska göra färdigt dom.

• Maggies

mammaK: Så härligt! Det lät ju riktigt smart att låna ett helt hemkunskapskök. Blir ju mycket effektivare så.

• sussen2007

Hej alla! Nu har jag inte varit här på lääänge... Men nu är det iaf igång med en del planerande. Vi har (nästan) klart bestämt vad vi ska ha för buffe, efter att ha fått 3 olika förslag av cateringen. Jag har också varit hos "min" sömmerska och tagit mått. Så nu måste jag på bh-jakt, för nästa gång är det provning. Hjälp. Känns läskigt att köpa en bh som man inte ska använda förrän om 4-5 månader. Tänk om jag ändrar mig... Har ni tips på var man kan köpa en inte alltför dyr -men bra så klart??? Jag ska in till stan imorn tänkte jag (Sthlm).

• mammaK

Lucy_
    Jo fördelen är ju att alla som vill hjälpa till kan samlas på ett ställe. Det blir såå mycket roligare att skala potatis till gratängen än om 5-6 stycken står i varsitt kök och gör. Ska bli kul faktiskt.

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 2