11 augusti 2007 del 2
Vår tråd var stängd, så jag startar en ny!
Vår tråd var stängd, så jag startar en ny!
Och hur gör era blivande..två ringar de me eller??
Hej, får jag va med? Jag hittade denna tråden först nu, gifter mig också 11 aug. Har inte läst allt ni skrivit innan, så ni får förlåta mig om jag "dubbelskriver".
Det vi är klara med är:
Skickat inbjudningar
Ordnat vem som ska göra maten, men inte exakt vad.
Näbbklänningar
Vet hur buketten ska se ut (gör själv, är florist)
Präst bokad
Hyrt tält (ska ha alltihop i trädgården)
"Nog" bestämt kläder till mig, ska bara prova först...
Tja det var väl det... Tycker ni det låter lagom?
Cameline: Vi ska ha likadana vigselringar som förlovningsringar (Schalins 720-5) och båda ska ha två.
Jag har bestämt vilken ring jag vill ha, men kommer att vänta med att beställa den till maj åtminstone. Vill inte ha den hemma för länge!
Min blivande vill inte ha någon mer ring, utan nöjer sig med förlovningsringen.
Vi har varit och kollar på vigselringar! :D Jag har bestämt mig redan, så nästa vecka köper jag den!
Lilla Li: Så roligt!
Lucy_: Ja jättekul! :D Det var helt annorlunda mot vad jag trodde. Hade en bild av vad jag ville ha - men det såg inte alls fint ut ihop med förlovningsringen. Nu väljer jag en ring som i sig själv inte alls är min smak, men ger precis rätt intryck ihop med förlovningsringen. :) *nöjd*
Lilla Li: Men så bra! Alltid kul när saker och ting klaffar och när det känns så rätt.
Jag har beställt min ring (kommer nog i nästa vecka):). Sambon kommer också ha en till. Förlovningsringen är 6 mm och den nya bli 3,5 och den designar vi själva :)
Men vi beställer den inte förrän min kommit så vi ser hur gravyren ser ut i min. Tyvärr får vi nog inte plats med bådas namn utan får nöja oss med initialerna :(
jvk
välkommen! Du har kommit ungefär som mig i alla fall. Vi har kyrka, lokal, meny (prel) färdigt. Inbjudningarna blir klara i helgen och skickas troligen då.
Klänning har jag hittat en jag vill ha, men kan inte bestämma mig för om jag ska beställa den från Kina eller låta min granne som är sömmerska sy den (hon har erbjudit sig att sy den gratis som bröllopspresent, jag betalar material). Det som får mig tveka på klänningen är att jag vill inte hon ska behöva sitta och fixa med den hela sommaren...
*Ring, håller dialog med guldsmeden.
*Tårtan ska min syster göra, hon är konditor.
*Brudbukett... Dilemma! Ska vara mörkröda blommor i den i alla fall!