• Kakan -07

11 augusti 2007 del 2

Vår tråd var stängd, så jag startar en ny!

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 2
  • jooki

Nu har jag köpt min klänning!!

Ohh... Det var så svårt att välja! Det slutade med att jag hade tre olika (i var sin butik) att välja på. Helt olika till modell... Men till sist blev det den allra första brudklänningen jag provade.

O så har vi beställt ring till mig... Känns bra att det är några färre beslut att ta :)

• Kakan -07

Åh vad roligt Jooki! Vad blev det för klänning? Har du någon bild?
    Jag valde också en av de allra första jag provade - ibland hittar man bara rätt med en gång!

I natt hade jag en så otroligt jobbig bröllopsdröm!! Klockan var halv fyra på vår bröllopsdag (vigseln är kl 16) när jag plötsligt inser att vi glömt bort fotograferingen!! Jag sliter upp min blivande (vi sitter i en ring med våra familjer...) och vi letar i alla papper efter något nummer till henne. Tänker att, nåja vi får väl ta några kort nu då, innan vigseln. Det är först då jag kommer på att jag har ju för sjutton glömt både smink och hår!! Tjejen som skulle gjort det hade aldrig kommit.
    Desperationen börjar bli rätt stor och sakta går det upp för mig att jag kommer få gå ner för kyrkgången i jeans, halvstripigt hår uppsatt i hästsvans, utan blommor och med en blivande som ser så där härligt söndagstrött ut.
    På något vis blir i alla fall både vigsel och fest av, även fast festen nog var något av det tråkigaste jag varit med om. Maten var inte alls vad vi bestämt och ingen hade särskilt kul.
    Det jag minns, som ändå var rätt häftigt, är att jag dagarna efteråt satt med min nyblivne man och tänkte att, jaja, trots allt så blev vi ju gifta och det var väl det som var poängen?!

Pust... Jobbigt med sådana där drömmar!!

• jooki

Drömmar! Visst är det jobbigt att vi har sådana nu...hur kommer det då bli när vi är riktigt nära den stora dagen?? Fy!

Klänningen ja... Ojojoj... Jag fotade mig i den igår o idag tittade jag på bilderna i datorn. Kunde självklart inte låta bli att leka lite med dem och ända lite på modellen och vad händer? Jo, jag skapar klänningen med stort K! Magen vänder sig ut och in och jag börjat storgrina (återigen - vad händer när den stora dagen närmar sig om de här reaktionerna kommer redan nu ;) )... Finns ju inte en chans att ändra på klänningen, och jag vill ju inte köpa någon annan heller, för nu har jag ju köpt min brudklänning!
    Vad ska man göra? Jag kommer ju aldrig mer se min klänning som lika vacker som den var innan jag såg den med stort K!
    Har iaf kontaktat en kompis vars mor syr, så hon ska se om hon kan sy upp en helt ny. Men jag vet inte ens om jag vill det... :(

Tyvärr kan jag inte varken visa bild eller beskriva mer då min blivande kan läsa det här och han vet inte hur klänningen ser ut.

• Kakan -07

Ah, ok. Vilket dilemma...!
    Förstår precis din känsla av att "Nu har jag ju köpt min klänning". Är det helt omöjligt att göra om den?
    I värsta fall får du väl annars sälja den om din vänninas mamma kan sy drömklänningen!

• mammaK

Nu måste jag skriva lite vad som är klart för mig:
    -Hur inbjudningarna ska se ut, även börjat gjort dom.
    -Musiker till bröllopet (fiol och blockflöjt)
    -Solosångare
    -Band
    -Tyget till klännigen
    -Placerings"korten"
    -Bestämt bukett, cousage och käppar till barnen
    -Meny
    -Lokal
    -Toastmasters
    -värd och värdinna
    ..hmm vad mer...

• klurifax

Nu har jag också hittat den nya tråden!
    Här har inte hänt mkt mer sen sist... Inbjudningskorten är nästan klara och ska ut nu i mars. Jag har bestämt vilken klänning jag ska ha, men inte beställt än (ska beställa fr Kina). Sen pysslar jag lite med övriga trycksaker...

• klurifax

Vi ska lägga våra inbjudningar på lådan till helgen... Point of no return! Spännande!!!!!!

• friis

Nu är jag här!
    Tack för inbjudan, klurifax!

• Cameline

Hittade denna nya tråd nu å nu är jag me...

• Cameline

Vad ska ni ha för vigselringar, har ni bestämt det redan??

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 2