11 augusti 2007 del 2
Vår tråd var stängd, så jag startar en ny!
Vår tråd var stängd, så jag startar en ny!
Jag tycker ringen är det svåraste!! Allt annat är ju bara för en dag, så det är ju inte hela världen... Men ringen ska man ju ha hela livet! Jag har en rak borstad vitguldsring som förlovningsring, och är inte prålig av mig, gillar inte massa stenar och grejs. Nån som har nåt tips? Och vad kostar era ringar, alla jag har sett som jag har kunnat tänka mig har legat runt 10000:- Vad kostar det (ca) att göra en hos en guldsmed?
Jag håller med. Tycker också att det är jättesvårt med ring, men jag tror i alla fall att jag bestämt mig nu!
Det blir en enstensring (0,18ct) som kostar ca 8500kr.
Vill du ha någon sten alls, eller helt utan? Det kan ju vara snyggt med två helt likadana ringar.
Håller med! Har letata efter den perfekta ringen ett bra tag nu..
Men såg den igår..på mammas finger..hon hade fått den av sin man och den var den vackraste jag sett..Nu måste jag ha en likadan..
Måste bara diskutera priset med min blivande (ca 22.000) !!!
Men jag får väl betala lite själv på den..i värsta fall..
Ska försöka leta fram en bild på den..
Platina
8 diamanter med flanderslipning (8 kanter)
Extra mycket glitter..
Here i is....
www.atelier-ajour.se/galleri/produkt.php&cid=7
Dock i vittguld..
Kakan-07:
Den ringen som jag helst vill ha är lite svår att beskriva, rak form i vitguld, med en skåra längs med, och där i var det antingen stenar som var slipade som smala stavar, eller så var det själva ringen som var slipad så. (solklart eller? :)) Ett alternativ är att ha stenar på sidan av ringen. Men jag börjar mer och mer inse att det nog får bli i den prisklassen i alla fall.
Här är en annan variant, vad tycker ni? Min förlovningsring är ju i borstat vitguld, så den i stället för den med grovhuggen yta. Är egentligen ingen guldperson, men denna gillade jag faktiskt. Och man ska ju som sagt ha den hela livet, man kan ju ändra sig...
www.sandberg.se.com/
(under vigselringar, Café Opera Stockholm)
jvk :
Jättfin!
Go 4 it..
jvk, den var jättefin!!
Och Cameline, din också, men visst är det mycket pengar...! Phu!
jvk
min ring som jag ska göra hos guldsmeden kommer kosta 4500-5000 beroende på vad jag slutligen bestämmer mig för. Kille som gör min ring älskar sitt jobb och tar betalt för det han gör och inte för sitt namn. Han är dessutom lite idealist och tycker att en del guldsmeder tar betalt för sitt namn även när de i princip gör kopior av andras design...
Tips! Många guldsmeder kan använda sig av ditt eget guld så kan man ändå få den handgjord men till ett bra pris!