• Kakan -07

11 augusti 2007 del 2

Vår tråd var stängd, så jag startar en ny!

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 2
  • mammaK

sussen2007
    Jag var inne i en kanonaffär i gamla stan, kommer inte ihåg namnet. Men där fick jag hjälp att prova ut en kanonbra bh. Den kostade visserligen lite mer men jag ångrar nu att jag inte tog den med en gång. Jättebra service.

• ElenaMaria

Godmorgon tjejjer!
    Hoppas ni alla mår bra!
    Igår tog min kompis mått på mig och jag beställde min brudklänning Va helt speedad hela kvällen efter det!
    Och så hittade jag underkläder som jag ska ha på bröllopsnatten! Jättevackra gräddfärgade, med mycket spets, precis som Daniel önskat sig! Men lite dyrt blir det, komemr att gå lös på c:a 1000 kr och då måste jag dessutom köpa en BH till, att ha under brudklänningen. Men det känns ändå rätt OK, underkläderna kommer jag ju att använda igen, till skillnad från slöja mm.

• Lilla Li

På lördag är det bara 20 veckor kvar för oss! :D 143 dagar kvar idag. ;) *har tråkigt på jobbet*

Nästa helg är det "Bröllopsdag på stan" i Jönköping som jag ska gå på. Ett tjugotal affärer och andra verksamheter (hotell och liknande) som har specialerbjudanden. Ska bli riktigt kul!

Imorrn åker vi till Stockholm, ska på konsert med Lena PH och Orup och på lördagen blir det shopping. Ska leta skor och underkläder! :D

Och nu börjar det dra ihop sig till att skicka inbjudningarna. Vi tänker skicka iväg våra runt den 10:e april.

• sussen2007

Hmm... idag ska jag alltså på bh-jakt. Kan man få en bra för 400?

• Kakan -07

Sussen2007,
    det tror jag absolut. NK har en bra avdelning med stort sortiment. (där finns förvisso en hel del riktigt dyrt, men även i den prisklass du nämner). Hoppas att det går bra!
    Jag har inte heller hittat underkläder ännu. Drar mig lite för at gå ut innan jag fått hem klänningen så att jag verkligen kan prova att det blir bra under. Måste ha väldigt tunna trosor, utan sömmar för att de inte ska synas igenom.. Funderar på Sloggi, de har ju ett par rätt fina sömlösa. Nåja...
    Sussen2007, skriv gärna om du hittar något fint!

• Lilla Li

Kom precis på en grej... Vi har ju sparat för bröllopet nu. Har 17200:- av de 26000:- vi behöver spara själva. Men sen har jag ju köpt en massa grejer utöver det... Egentligen. Typ vigselringen har vi betalat med pengar som inte ligger där, handpenning på min klänning är betalad med pengar som inte ligger där, när vi åker till Sthlm nu och köper skor och sånt så kommer de pengarna inte heller ligga där. Gött om vi sparar ihop 26000 ändå - då kommer vi ju få pengar över till resan! :D *nöjd*

• ElenaMaria

Shit! 20 veckor bara, det går ju undan det här
    Sussen 2007: Lycka till med BH jakt, jag har tyvärr inga tips, för länge sedan jag bodde i STHLM . Mitt tips är väl att inte vara för snål bara, trist om man har en oskön BH som inte sitter snyggt under klänningen.
    Kakan07, Ja, sloggi har ju många fina, och triumph också tror jag
    Lilla Li
    Härligt! Jag tycker att det känns som om vi, bara genom att sprida kostnaderna, "sparar" pengar

• Lilla Li

ElenaMaria: Ja det också! Grymt skönt att ha betalat en del stora saker redan.

• Maggies

ElenaMaria: Vad blev det för klänning?

Lilla Li: Vi tänker också skicka ut inbjudningarna ungefär samtidigt som er, efter påsk.

Underkläder är ju också en fråga, men jag tror jag väntar tills jag har klänningen också. Vi ska nog fixa kläder till fästmannen i helgen i alla fall!

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 2