• lottis84

Maj 2008

Hej!
    Är här någon mer som ska gifta sig i maj 2008?
    Hur långt har ni kommit i er planering?

• Svar på tråden Maj 2008
  • Bella77

Monken>>
    Ok, då gifter ni er två veckor efter oss.
    Kommer bli kul med planeringen, eller hur?!
    Vi har inte bestämt oss för om vi skall ha tärna/marsalk/brudnäbb ännu.
    Men vi funderar på att hyra en solist till vigseln i kyrkan.

Det roligaste tycker jag är att planera bröllopsresan !
    Antingen Mauritius eller Aruba... Svårt val! Är för tidigt att boka ännu så jag får lugna mig lite, hihi!
    Vi vill iaf åka 2-3 dagar efter bröllopet.

Festen skall vi antingen ha på ett hotell/konferens-ställe i sekelskiftes-stil, eller på en herrgård som ligger lite längre från kyrkan.
    Vi har fått offerter från båda två - och herrgården tar 980 kr/kuvert medans hotellet tar 600 kr/kuvert.
    Lite skillnad där!
    Skall ni ha 3-rätters & bröllopstårta efter det?
    Är orolig för att det bli kaka på kaka med dessert & tårta senare...

Jag håller med - det känns inte alls så långt tills vi gifter oss!

• Monken

Vi kommer nog att ha en 3-rätters. Istället för tårta kommer vi nog att ha små bakelser eller nåt likande. Eftersom vi inte har bestämt var vi ska ha festen ännu så vet jag inte helt hur det kommer att se ut.
    Bröllopsresan kommer vi att ha i augusti, funderar på att åka till Malaysia eller Thailand. Får se. Jag antar att vi bör boka rel. snart om man ska få bra priser dock.

• Bella77

Ja, bakelser på en vånings-ställning är jättesnyggt!
    Det skall vi nog oxå ha...
    Älskar Asien !

• Monken

Jag har aldrig förut varit i asien, har alltid åkt åt andra hållet så det ska bli lite kul att åka dit tillsammans med min då nyblivne make och uppleva det tillsammans :)

• sope

Nu är äntligen kyrka bokad!! Idag blir det ut på första klännings jakten. Känns dock som att semestern har gett ganska många extra kilon så det blir nog bara att titta, kanske prova lite.

Varför ska man alltid lägga på sig över sommaren sen får man slita som ett djur för att komma i form till nästa sommmar, är det några som känner igen sig?

• Monken

Bella77, jag behöver/vill också gå ner lite i vikt. Ligger en bra bit över min trivselvikt som det är nu. Jag har funderat på VV, men försöker själv (en gång till :) ) Vi tänker på att nästan bara laga nyttig mat med mycket grönsaker till och planerar in snabba promenader några ggr/vecka. Det känns verkligen nu som om jag har motivationen att lyckas!

• Monken

Glömde ju skriva: sope, jodå. Känner igen mig! Semester är farligt för vikten!

• 0205

Vi ska gifta oss i maj 2008 :)

• NukuNuku

Monken
    Jag börjar mitt VV-liv på måndag, nu ska jag allt klara d, och som du säger nu har man en motivation...tiden går så snabbt bara...snart e d maj känns d som

• Bella77

Jag var på VV idag - men det var stängt pga sjukdom. Tråkigt - jag som är såååå laddad!
    Får börja nästa torsdag i stället.
    Kör min egen metod så länge...

Svar på tråden Maj 2008