• lottis84

Maj 2008

Hej!
    Är här någon mer som ska gifta sig i maj 2008?
    Hur långt har ni kommit i er planering?

• Svar på tråden Maj 2008
  • sope

Vi har hoppats på att kunna boka kyrkan nu till veckan. Eftersom vi inte bor i Linköping så försöker vi få så mycket som möjligt gjort när vi väl är hemma. Vet dock ej om det går att boka kyrka än, har hört att det inte går att boka fören i oktober eller något sådant då de släpper bokningarna för kommande kyrkår.

• Bella77

Nu har vi bokat kyrkan kl:15 den 10:e Maj 2008. Känns STORT!

På måndag skall vi ringa till min prästen som konfirmerade mig för 15 år sedan, och som jag och sambon tycker är sååå bra!
    Hoppas att han kan, för vi har valt en kyrka som ligger 3 mil från honom.
    Brukar präster (denne är s.k kontraktprost) viga utanför sin församling??

Och nästa vecka skall vi även bestämma vart vi skall ha bröllopsmiddagen & vart vi skall tillbringa bröllopsnatten. Och det roligaste - vi skall boka bröllopsresan !

Klänning skall jag börja titta på när jag gått ner i vikt, dvs ca 3 månader innan vi gifter oss. Det är inte för sent vaa?

• sope

Bella 77

Det kan kanske bli knappt med tid och beställa klänning 3 månader innan. Jag vet inte riktigt hur lång beställningstid det är men vad jag har hört kan det ta allt från 6 veckor till 4 månader. Sen är det ju om det behövs några justeringar så som längd mm.

• Bella77

Ok, då börjar jag prova klänningar efter nyår - så har jag fyra månader på mig! tack för tipset!

• eubrud

maj brudar..:
    vi har inte bestämt datum än men funderar på maj / juni 2008.
    vi bor dock utomlands och vill få till en "helhelg" med fest på fredagen, bröllop lördag och sen brunch på söndag.
    tror ni det funkar fast ingen har semester i maj? hur känner ni inför er månad och tid?

tack för hjälp och inspiration =)

• Bella77

Min kille ringde prästen i går (han konfirmerade mig 1994), och han KAN viga oss utanför sitt pastorat. Jippi!
    Han är så mysig & naturlig !
    Nu känns det verkligen att VI SKALL GIFTA OSS!

Kyrkan är bokad 10 Maj kl:15.00
    Prästen är bokad, och han hör av sig i februari för planeringen.

• Bella77

Monken>>
    Tack snälla !

Nu skall jag "bara" gå ner lite i vikt. Börjar VV i morgon!

När skall Ni gifta er?
    Berätta ALLT !

• Monken

Vi ska gifta oss 24 Maj, vilket inte känns så avlägset långt borts längre. Vi har bokat kyrka, talat med tärnor samt marsalker, toastmaster +mastress och lite så. Vet dock ännu inte var vi ska ha festen, men det löser sig säkert.

Svar på tråden Maj 2008