• lottis84

Maj 2008

Hej!
    Är här någon mer som ska gifta sig i maj 2008?
    Hur långt har ni kommit i er planering?

• Svar på tråden Maj 2008
  • Monken

*håller alla tummar* En kompis till mig håller på att gå ner i vikt och har hittills minskat 1 kg/vecka i genomsnitt.

• NukuNuku

hehe jag ska oxå ner 24 kilo tills maj, får se om man lyckas...jag håller alla tummar ja kan för er, hoppas ni gör d med för mig

• Monken

Hmm... nu måste vi kanske överge "vårt" datum 24 Maj och ta det senare som i juni eller så. Vi har nämligen beslutat att troligen byta festlokal. Det bara strular, vi hade först bokat ett ställe som sedan blev uppköpt av ett annat, festarrangören föreslog då ett annat ställe som han också hade hand om. Vi var och tittade på det i slutet av juni och sa att där ville vi vara. Har dock fortfarande varken fått ny offert eller bokningsbekräftelse. Nu är det i och för sig sommar, men ändå. Sen, by the way, så kanske det tillkommer en liten hyreshöjning på, jag, låt mig säga ca nätta 9000 :- Hmm...

Jag är irriterad, men det känns samtidigt bra att börja titta på lite andra ställen. Det är bara just det här med Maj... Det kändes som en så bra månad!

• 0205

Bella77

håller med, det är kul o göra budget..

Sen kom min mamma med en idén och resten av familjen verkar tycka det var en bra idé de med, så det lutar åt det. Vi brudparet betalar en tredjedel, mina föräldrar en tredjedel och min sambos föräldrar en tredjedel..

• JhS2008

Monken
    Finns inga andra dagar i maj som ni kan tänka er? Hoppas att det löser sig!

• Bella77

Monken>>
    Hoppas att det löser sig & att Ni kan gifta Er i maj som ni planerat.
    Vi skall ju gifta oss på Pingstafton (10:e maj)...
    Lova berätta hur det gått!
    *Kram*

• Bella77

0205>>
    Ja, det är bra att veta hur mkt allt kommer att kosta.
    Hade ingen aning om att det var så dyrt att gifta sig! Men det känns skönt att vi skall dela det på tre.
    Får man fråga hur eran budget ser ut?
    Vi har inte räknat med bröllopsresan i våran budget...

• 0205

Bella77

Självklart får du fråga..

vi har räknat med:

lokal
    mat
    dryck
    tårta
    bröllopsklänning 6 tillbehör
    kostym & tillbehör
    dukning & dekoration
    hotell för bröllopsnatten
    inbjudningskort/tackkort
    ringar
    brudbukett

Bröllopsresan ska vi önska oss i bröllopspresent, så den räknar vi inte heller med..

hur gör ni med bröllopsresan?

• 0205

eller menar du priser med btw?

• 0205

..hahaha, givetvis ska det inte stå 6 tillbehör utan & tillbehör bredvid brudklänningen :D

Svar på tråden Maj 2008