• Ammo

Glitter tråden ......fortsätter

Då fortsätter vi Ammo, Yllo, Victory, Blue Topaz och Izunia på vår trogna glittertråd....

Vi är alla gifta men kan inte slita oss från varann och härifrån, men andra som behöver råd och tips om kommande bröllop är förståss välkomna ni med.

Lite bilder från vårt bröllop
    groups.msn.com/jessicamartin2006/pictures

• Svar på tråden Glitter tråden ......fortsätter
  • Yllo

Marcus Brud: Är begravningen dagen innan bröllopet? Hur länge ska dom vara i lokalen? Kanske ni hinner trots att ni inte får tillgång till den förrän kl 14?? Annars är det bara att se om ni kan få den kl 12 som ni blivit lovade.

Tror att 2 veckor innan är liiiite kort tid att byta kyrka på. Tänk på att ni i så fall måste ringa till alla och meddela att kyrkan är bytt samt att ni säkert ändå måste räkna med att några ändå far till den ursprungliga kyrkan (tänker på mig själv och mitt minne )

Nä, Jess.. 30 är ingen ålder. B är ju 43 och själv fyller jag ju snart 37.. så om du är gammal, vad är inte jag då??

• Victory

Marcus brud: Har ni inte dessutom skickat ut inbjudningskort där det står att det är i den kyrkan? Kan bli svårt att ändra. Men om du verkligen vill kan ni väl kolla upp det. Annars tror jag på att försöka få lokalen så snabbt som möjligt efter minnesstunden. En del av maten kanske går att förbereda hemma, t.ex. hacka, skala eller vad ni nu ska göra.

• Victory

Va?!! Är Andy snart 40?! Det kan man inte tro, han ser så ungdomlig ut!

• rosarosen1

Izunia:

Fantastiskt fina ni var på er dag!! Hoppas ni hade en underbar dag.

Jag letar stolsöverdrag, var har du hittat dina?

• Izunia

JS09 tackar! Jag sydde mina överdrag själv!

Marcus brud jag tror inte heller ni bör byta kyrka. För kort tid och för mkt förberedelser.. sen maste man ju informera alla gäster.. nä skippa!

• rosarosen1

Izunia:
    Shit va duktigt och sy dem själv!! Hur många sydde du? Var det svårt? Vad för slags tyg använde du och vilket mått gick du efter? Och hur är de knutna i ryggen? Jag frågar mycket hoppas det är ok, jag tycker dina är dom finaste jag sett, precis i min smak! Och runda bord hade du oxå..underbart.

Victory: Väldigt fina bilder som fotografen har tagit!!

• Izunia

JS jag köpte lakan pa IKEA och sydde sedan bara en raksömn pa ena langsidan. Sedan knöt jag dem i ryggen men hjälp av gummiband. Passar alla stolar! Jag gjorde 120 st... ;)

• rosarosen1

Izunia
    Jag är nog trög, eller så har jag druckit lite för mycket vin...men en raksömn på ena långsidan, så du sydde liksom inte ihop lakanet på nåt sätt?

• rosarosen1

Izunia, 120 st, du är värd en eloge..

• Izunia

min mamma med som strök de allihop! Även efter varje tvätt då jag hyrt ut dem.. :)

Jo om du har ett lakan (90 cm) och viker det pa mitten, alltså långsidan. Då syr du en raksöm där.

Sedan lägger du det sydda lakanet över en stol med sömmen bakom ryggstödet och draperar ihop det med ett gummiband..

Svar på tråden Glitter tråden ......fortsätter