• Ammo

Glitter tråden ......fortsätter

Då fortsätter vi Ammo, Yllo, Victory, Blue Topaz och Izunia på vår trogna glittertråd....

Vi är alla gifta men kan inte slita oss från varann och härifrån, men andra som behöver råd och tips om kommande bröllop är förståss välkomna ni med.

Lite bilder från vårt bröllop
    groups.msn.com/jessicamartin2006/pictures

• Svar på tråden Glitter tråden ......fortsätter
  • Marcus Brud

Vilket album har du lagt det i? =) För jag hittar den inte :)

• Bröllopstokiig

Vad fina ni var Karin!

Jag fick ett jättefint halsband från Esprit av Martin och han fick maskettknappar och en fickplunta av mig i morgongåva. Ingen av oss hade önskat oss något speciellt så det var svårt att hitta på något. Vi bytte ju presenterna på morgonen dagen därpå, men han fick dock maskettknapparna i förväg på bröllopsdagen så han kunde ha dem på sig då.
    Vi köpte inga bröllopsdagspresenter till varann nu. Jag fyllde ju 30 några dagar innan och fick videokameran så pengarna har rullat ändå.

Jag ska ha middag på söndag för 20 pers,
    har någon tips på vad jag kan bjuda på?
    Vill helst hålla budgeten nere, dvs inte bjuda på oxfilé, men ändå inte på bara pastasallad. Hjälp någon?!

• Ammo

jättefiiiiin tårta Ylva!!!
    De var inte så många eller?

• Marcus Brud

Woow vilken tårta :) du är inte dålig du Yllo! :)

Ammo:

Varför inte bjuda på lite kallskuret och potatissallad? :)
    Tacos är mumsigt också :)

• Victory

Ylva: Tårtan var ju jättefin! Var den också i form av en bok?

Karin: Jag tänkte också på vad fin du var i håret. Jag visste inte att du hade page nu men du passar jättebra i det!

Marcus brud: Jag hade önskat mig ett silverhalsband med hängsmycke i kristall. Det var inte så dyrt men jag ville inte belasta hans redan ansträngda ekonomi mer än så. Men så på morgonen fick jag två paket: Halsbandet som jag önskat men också diamantörhängen i guld!!! Det hade jag aldrig kunnat gissa och jag blev så himla glad!

Jess: Om ni gillar fisk kan helstekt laxfilé kanske vara ett alternativ. Det blir mycket mat, är lätt att laga och sådär lagom fint/dyrt. En god romsås och pressad potatis till kan bli bra. Och så en smaskig tårta förstås!

• Sara Valentin

Izunia
    Hyr du fortfarande ut stolsöverdragen? Vi kommer bli ca 80 stycken på vårt bröllop.
    Om du har lust får du gärna skicka bilder på stolsöverdragen till min mail:
    sara.cervall@hotmail.com

MVH Sara

• Yllo

Dom var inte så många på bröllopet, bara 15 pers
    Ja, det är en bok
    Hoppas på att få en bättre bild på mailen så småningom.. en där man ser tårtan uppifrån.

Jess: Pannacotta till efterrätt! Rostbiff m potatissallad och grönsallad?
    Fläskfilé är ju inte så dyrt.. Elle varför inte Oxrulle?? Billigt och gott om man gör den i ugnen och sedan skär upp den i skivor.

• Ammo

Tack för era förslag! Kommer ni på fler så tar jag gärna emot dem! Det blir tårta till efterrätt eftersom jag fyllt år.
    Vad är oxrulle Ylva?

Sara, jag vet att Izunia hyr ut överdragen, men hon mailar dig säkert om det.

• Yllo

Vi brukar ofta hitta Oxrulle i köttdisken på ICA MAXI. Nötkött som påminner väldigt mycke om oxfilé i smaken, men är inte lika mört. Oftast finns dom i 3 pack och kostar ca 80 kr för alla tre.
    Jag tillagar dom i ugnen. Stoppar in några vitlöksklyftor (skär i tjockare skivor) samt gnider in den med kryddor och därefter i en ungsfast form. Klickar över lite smörklickar och in i ugnen i ca 1,5 timmar (beroende på storlek och önskad färg invändigt). Under själva stekningen så är jag noga med att ösa köttet minst var 20;e minut och fyller gärna på med lite lite vatten för att få sky att ösa med. På så sätt blir köttet också mycket mörare och risken att det bränns är mindre.
    Oxrullen serverar jag senare med potatisgratäng, pressad potatis och har även serverat med potatistoppar (pot.mos som man spritsat till toppar och gratinerat i ugnen) och lite grönsaker, typ. ostgratinerad broccoli och sallad.

Svar på tråden Glitter tråden ......fortsätter