• Ammo

Glitter tråden ......fortsätter

Då fortsätter vi Ammo, Yllo, Victory, Blue Topaz och Izunia på vår trogna glittertråd....

Vi är alla gifta men kan inte slita oss från varann och härifrån, men andra som behöver råd och tips om kommande bröllop är förståss välkomna ni med.

Lite bilder från vårt bröllop
    groups.msn.com/jessicamartin2006/pictures

• Svar på tråden Glitter tråden ......fortsätter
  • Marcus Brud

Jag har läst i era gamla glittertrådar :) Så nu vet jag alllllt om er :P hehe Ni verkar vara toppentjejer allihopa :)

Jag har inte så mycket av planeringen kvar, men smågrejer som blir dunderstora. Tex vill jag att mina föräldrar ska kunna dricka alkohol senare på kvällen när vi har fest med alkohol, men det går inte för dem bor 4 mil bort. Så jag får väl försöka ordna någon transport av något slag :)

Jag är så rädd att många kommer säga att "hon har minsann ett billigt bröllop", vi kommer ha papperstallrikar som är lite finare, och så ska jag dekorera massvis, vi ska äta middagen i församlingssalen så jag vill komma ifrån där så fort som möjligt, därför papper! Sen ska vi åka iväg till festen som är i min blivande mans föräldrars trädgård, har hyrt tält. Och dit är dem närmaste bjudna, och inte dem vi itne har sett på flera år som vi har känt oss tvingade att bjuda.

Oj oj långt blidde detta :)

• Marcus Brud

Izunia

Vad underbara ni var. Jag förstår inte att det är så känsligt att titta på bilder från bröllop :) Jag vill också bli sådär fin på min dag :)

• Marcus Brud

Julizzz

Jag hoppas verkligen på sol, men också på lite mulet så man inte dör av svett :D hehe Måtte vi få en underbar dag!

• BlueTopaz

Hej tjejer!!

Ja, det var jättekul att ses igen Iza! Vi får festa lite när du kommer upp istället! Hälsa till Julia också!

Har aldrig varit med om att det varit så dåligt väder här nere i Falsterbo förut.. vet inte vad vi ska hitta på att göra?

Hur är det med er Jess, får ni sova något nu?

• BlueTopaz

Han så himla söt Jess! Men ser dessutom verkligen er båda i honom o det är rätt ovanligt..

• Ammo

Herre jösses vilken dag jag haft!!!

Vi är ju sömntutor så vi sov fram till drygt 10 då jag gick upp och tog en dusch.
    Jag och lillkillen har båda åkt på förkylning (igen..)och eftersom Martin behövde åka till landet och hjälpa till ett dygn så beslöt vi oss för att jag stannar hemma med Lucas då. Men han hade som tur var inte hunnit åka än.
    När jag hade duschat satte jag mig i sängen för att amma och när jag skulle lyfta runt honom till andra sidan så pang!
    Något låste sig i ryggen så jag inte kunde röra mig!
    Jag skrek på Martin och han fick dra ner mig i benen så jag låg ner. Kunde inte ens lyfta armarna eller ta djupa andetag, fy fan vad ont det gjorde.
    Efter ett tag insåg vi att jag kommer inte kunna ta mig ur sängen,jag kunde bara inte röra mig utan att skrika!

Men vem får man tag i en lördag mitti sommaren som kan komma ut på plats och dra rätt dig?!
    Mamma satte igång och hjälpte oss ringa runt och fick tillslut tag i en som gick med på att komma hit och hjälpa mig.
    I över en timme höll hon på med ryggen och konstaterade att jag har låsningar från nacke ner till svanken.
    Men det som gjorde så fruktansvärt ont och det gör det iof fortfarande var någon form av ryggskott/muskellåsning.
    Var så spänd i hela ryggen att det gick inte ens att flytta på kotorna,vilket inte brukar vara några problem i vanliga fall ju.
    Hon hade dock ingen bil hemma så Martin fick hämta mamma som kunde ta Lucas medan han hämtade henne, han ville ju ha mat och jag kunde ju inte amma där jag låg.
    Mamma värmde upp pumpad mjölk och ahn tog för första gången laskan direkt!

Nu kan jag i alla fall röra på mig igen men har väldigt ont. Hon skulle på semester på måndag men hon sa att hon tar emot mig på förmiddagen igen innan hon åker för att följa upp detta, snällt.

Jag vet inte vad jag hade gjort om inte hon hade kommit, då hade vi fått ringa ambulans för att flytta mig.

Så det blev inget åka till Landet för Martin idag.

Vad blev det för klänning Karin? Bilder?

Jo då, vi får sova rätt bra nu, vi somnar runt 23-00 tiden, sen vaknar vi runt 2-3, sen runt 6, 8-9 och sen brukar vi sova vidare till 10-11. Så det är 2-3 timmar mellan varven.

• Ammo

Marcus brud, ni kommer få ett perfekt bröllop hur ni än gör, billigt eller dyrt.
    Vicky och Yllo gifte ´sig 3 juni -06, Izunia och jag 12 aug -06 och Blue Topaz 19 aug -06.
    Vi fick det perfekta vädret, sol m lätta moln, runt 25 grader men med lätt vind så det var perfekt temp.
    Med tanke på allt regn nu i juli så borde aug bli finare tycker jag.

• Marcus Brud

Man kan ju alltid hoppas :) Brukar ju bli bra väder i slutet av augusti till september :)

• Yllo

Usch vad otäckt med din rygg Jess! Hoppas så att den blir bra fort.. att ha ont i ryggen är ingen höjdare direkt

Själv är jag superduper trött idag. Vi har haft gäster hela helgen. Ett par hemifrån Åland och deras fyra grabbar, tyvärr så har nästan alla barnen ADHD och en är även lätt utvecklingsstörd Men det är goa killar allihop, även om det blir väldigt intensivt!

Marcus Brud: Jag var supernervös innan bröllopet, men vaknade upp på bröllopsdagsmorgonen lung som en filbunke Här är lite bilder från mitt bröllop. groups.msn.com/yllo/shoebox.msnw + de tårtor jag bakat nu på sista tiden också

• Marcus Brud

Vilka tårtor! Du har inte lust att göra min? :P Hehe du borde extraknäcka som bagare minsann :) Skönt att vakna upp och känna så, jag hoppas och ber att jag gör det också :)

Svar på tråden Glitter tråden ......fortsätter