Herre jösses vilken dag jag haft!!!
Vi är ju sömntutor så vi sov fram till drygt 10 då jag gick upp och tog en dusch.
Jag och lillkillen har båda åkt på förkylning (igen..)och eftersom Martin behövde åka till landet och hjälpa till ett dygn så beslöt vi oss för att jag stannar hemma med Lucas då. Men han hade som tur var inte hunnit åka än.
När jag hade duschat satte jag mig i sängen för att amma och när jag skulle lyfta runt honom till andra sidan så pang!
Något låste sig i ryggen så jag inte kunde röra mig!
Jag skrek på Martin och han fick dra ner mig i benen så jag låg ner. Kunde inte ens lyfta armarna eller ta djupa andetag, fy fan vad ont det gjorde.
Efter ett tag insåg vi att jag kommer inte kunna ta mig ur sängen,jag kunde bara inte röra mig utan att skrika!
Men vem får man tag i en lördag mitti sommaren som kan komma ut på plats och dra rätt dig?!
Mamma satte igång och hjälpte oss ringa runt och fick tillslut tag i en som gick med på att komma hit och hjälpa mig.
I över en timme höll hon på med ryggen och konstaterade att jag har låsningar från nacke ner till svanken.
Men det som gjorde så fruktansvärt ont och det gör det iof fortfarande var någon form av ryggskott/muskellåsning.
Var så spänd i hela ryggen att det gick inte ens att flytta på kotorna,vilket inte brukar vara några problem i vanliga fall ju.
Hon hade dock ingen bil hemma så Martin fick hämta mamma som kunde ta Lucas medan han hämtade henne, han ville ju ha mat och jag kunde ju inte amma där jag låg.
Mamma värmde upp pumpad mjölk och ahn tog för första gången laskan direkt!
Nu kan jag i alla fall röra på mig igen men har väldigt ont. Hon skulle på semester på måndag men hon sa att hon tar emot mig på förmiddagen igen innan hon åker för att följa upp detta, snällt.
Jag vet inte vad jag hade gjort om inte hon hade kommit, då hade vi fått ringa ambulans för att flytta mig.
Så det blev inget åka till Landet för Martin idag.
Vad blev det för klänning Karin? Bilder?
Jo då, vi får sova rätt bra nu, vi somnar runt 23-00 tiden, sen vaknar vi runt 2-3, sen runt 6, 8-9 och sen brukar vi sova vidare till 10-11. Så det är 2-3 timmar mellan varven.