• Godisråttan

Invägning ihop?

Här tänkte jag att vi kör ivägning en dag i veckan ihop så att man lixom blir tvungen att skärpa sig

Jag börjar då. Jag väger 73kg och vill gå ner några kilo. Jag gifter mig i maj 2008 så det är ju ett tag kvar. Jag tränar styrketräning, går promenader med hundarna och ska försöka löpträna. Jag äter mindre portioner, minskar godisintaget och byter ut en måltid om dagen mot en proteindrink.

• Svar på tråden Invägning ihop?
  • Cantaton

Jag har förstått att de flesta av er verkar väga in er på fredagar, men jag har börjat med onsdagar, och tänker därför fortsätta med det. Så här kommer mina dagsuppgifter:

Nuvarande vikt: 81,7 kg
    Startvikt 83,3 kg (29/9-07)
    Målvikt 68 kg (helst till badsäsongen -08 ;))
    Skillnade mot förra veckan: -0,8 kg
    Sammanlagd viktnedgång -1,6 kg

• Novemberbrud2007

Jag hänger på...

Nuvarande vikt 73,5 kg
    Startvikt 81,1 (april 2007)
    Målvikt 68 kg (helst till november 2007)
    Sammanlagd viktnedgång -7,6 kg

• Cantaton

Vad duktig du är Novemberbrud! Hejar på dej. Är det till bröllopet som är målet?

• Novemberbrud2007

Haha, tack - Ja bröllopet är målet

Kommer säkert inte gå ned allt men får vara nöjd ändå......

Det e jobbigt att gå ned i vikt men man får väl kämpa på.. Mår ju bättre nu än på 81 kg.

Kämpa på tjejer!!!

• Peol

Godmorgon!

Invägning igen, för mig ser det ut så här:

Startvikt 65,8 kg (31 aug-07)
    Målvikt 62 kg (1 nov-07)

1:a veckans vikt 64,6 (-1,2 kg)
    2:veckans vikt 63,0 (-1,6 kg)

Sammanlagd viktnedgång -2,8 kg

Jag ska fuska i helgen. Har köpt en Kina-kaka som jag bara måste ha! Tänkte att det är bättre att tillåta sig den än att falla dit varje dag (som har varit nära den här veckan)

Hur har det gått för er? Godisråttan, TS? Du har inte synts till på denna tråd på länge :)

• _elin_

peol-
    bra jobbat. Hur har du gjort för att lyckats gå ner så mycket i vikt varje vecka?
    Nyfiken.
    Har själv 3-4 kilo som måste bort, men jag tycker det är så svårt att få bort de där sista kilona

• snofsan

jag hänger på här med

startvikt: 94 kg (idag:p)

Målvikt: 70 kg (den 30 juli)

hoppas verkligen ja kan hålla det,,, vill inte se ut som en uppsvälld brud då jag gifter mig

• numerafruS

Hej hänger oxå på här!

Nuvarande vikt: 72,4 kg
    Startvikt 74,3 kg (27/8)
    Målvikt 68 kg (26 januari, då bär det av på bröllopsresa och giftemål)
    Sammanlagd viktnedgång -2 kg

Kul att ha ngn som hela tiden kollar en så att man inte tappar suget. Jag och min sambo som är störst behov av detta har börjat äta efter GI metoden och jag försöker träna 3ggr/veckan.
    Min invägningsdag är dock söndagar så mitt resultat kommer lite senare än er.

• snofsan

blivandefruS : vad e egentligen GI metden va ska man äta elle inte äta??

• numerafruS

hm jag är verkligen nybörjare på det här men det går ut på att hålla nere blodsockret och få en jämn kurva över dagen.

Kolhydrater och då framför allt snabba bryts lätt ned till sockerarten glykos och går sedan ut i kroppen som blodsocker. Vår insulinproduktion sätter igång för att minska blodsockret och förutom att blodsockernivån åker som en jojo i kroppen och man får ett stort sötsug så minskar fettförbräningen när vi har mycket insulin i kroppen och fettet lagras i stället.

Proteiner har en liten påverkan på insulinnivån och fett ingen alls. Där för äter man mycket proteiner och fett (fast bra fett) och så lite kolhydrater som möjligt (beroende på hur mycket man rör sig)

Svar på tråden Invägning ihop?