• Godisråttan

Invägning ihop?

Här tänkte jag att vi kör ivägning en dag i veckan ihop så att man lixom blir tvungen att skärpa sig

Jag börjar då. Jag väger 73kg och vill gå ner några kilo. Jag gifter mig i maj 2008 så det är ju ett tag kvar. Jag tränar styrketräning, går promenader med hundarna och ska försöka löpträna. Jag äter mindre portioner, minskar godisintaget och byter ut en måltid om dagen mot en proteindrink.

• Svar på tråden Invägning ihop?
  • Tessan 18/8

Nja.. inte så bra.. :(
    Som mitt tidigare inlägg hade jag gått upp lite sen förra veckan..
    Lovade mig själv igår att gå/springa minst en timma varje dag nu framöver..
    Med lite bra musik i MP-3:n så går det!

• appel

Hej
    Jag hoppar inhär också...
    Jag var på viktväktarna igår, 1:a efter sommaren. Jag trodde jag hade gått upp ca 2 kg men hade gått ner 2,4 till :) över sommaren. Så nu är det 10,4 kg sen i mitten på april. Nu är det bara resten kvar. Men nu är jag laddad. Så grannen o jag var ute o promenerade igår kväll också...
    Men just nu så känns det positivt. Full fart mot bröllop nästa sommar... :)

• Snowsee

Tessan 18/8: Kämpa på, det vänder snart! Kan vara vätska du samlat på dig.

appel: Välkommen hit!

Godisråttan: Grattis till minus! Bra jobbat!

För mig rullar det på, var ute och gick 8 km skogen igår + ca 8 km cykling t/r till spåret. Idag har jag varit ute och gått 35 min och sen blir det gymmet ikväll. Har dock grymt ont i benen sen igår.
    Målet för denna veckan är att väga 57,5 kg på fredag så jag måste kämpa! När jag vägde mig igår hade jag gått upp 2 hg sen i fredags så det innebär att jag till fredag måste ner 8 hg för att klara 57,5. Det är väl bara att bita ihop och köra på! Eller hur?

• Godisråttan

usch känns inte som jag kommer ligga under 70 på fredag. Röda veckan och blir svullen och vattnig...skulle så gärna vilja komma under 70 denna vecka...

• Tessan 18/8

Tack alla för peppningar!

Var ute och sprang med min man igår..
    Är så stolt jag orkade längre än jag brukar!
    Ska ta en lång promenad i kväll ;) hoppas det vänder snart...!
    Min man har något på lut på lördag som säkert kommer innehålla en massa god mat..
    Vi firade 1-årig bröllopsdag den 18/8 men han var bortrest..

Godisråttan: Kom igen, det tror jag vissa att du gör, jag tror på dig! ;)

• Godisråttan

Hur mycket går man upp under röda veckan egentligen?Jag känner mig som en ballong...

• Snowsee

Godisråttan: Jag brukar gå upp mellan 1 och 2 kg innan och under min röda vecka. Men det är ju mestadels vätska man gur upp, som tur är, så sköter man maten och motionen under den veckan så brukar det försvinna lika fort igen!
    Pepp på dig!

• Godisråttan

Snowsee
    Jo det är ju bra men trist på fredag när jag ska väga in mig.. Jag har ingen mens då jag äter minipiller men tror det är innan nu för jag är svullen och brösten ömmar och nej jag är inte gravid

• Carma

Hej alla duktiga kämpare!

Får man vara med här även om man har lyckats nå sin målvikt och har upptäckt att det finns 1 eller 2 kg kvar att ta av??

Längd - 164,5 cm
    Vikt - 55 kg
    Målvikt - 53-54 kg

Jag har sammanlagt gått ner från 72-73 kg som jag vägde för ca 6 år sen. Sen dess låg min vikt på 57-59 kg. Under 5 månader som jag bodde i Australien gick jag upp alla 5-6 kg (på bara 5 månader!), trots att jag åt nyttigt och motionerade. Nu är jag glad att över att jag mår bra och kommer in i mina gamla kläder som har iofs blivit för stora. MEN 1 eller max 2 kg vill jag bli av med eller helst byta ut fläsk mot muskler och stanna kvar på 55.

Kram & pepp från mig! Ni är så duktiga alla som är här inne :D

Carma

• Snowsee

Hej Carma och välkommen hit! :) Vi har ju hängt i samma trå¨dar förut innan jag hoppade av för att försöka bli av med hetsätningen. Kul att se dig igen!

Jaha tjejer så var det vägdag för mig idag och jag är fantastiskt glad och lycklig!

Vikt vid start i januari: 71,8 kg
    Nuvarande vikt: 57,3 kg
    Total viktminskning: 14,5 kg
    Viktminskning sen förra veckan: -0,8 kg.
    Målet för nästa fredag: 57,0 kg (sätter ett litet mål nu, vet att de sista kilona går trögt.)

Är så nöjd med mig själv eftersom målet för denna veckan var att landa på 57,5 kg och det har jag klarat + 2 hg till! Trodde verkligen inte det eftersom jag i måndags vägde 58,4 kg och då hade gått upp 3 hg sen fredagen! Min helg är gjord,nu ska jag vara sååå duktig hela helgen. Jag kan se målet närma sig! Underbart!

Ha en toppen helg alla ni andra!
    Pepp i massor!

Svar på tråden Invägning ihop?