• Godisråttan

Invägning ihop?

Här tänkte jag att vi kör ivägning en dag i veckan ihop så att man lixom blir tvungen att skärpa sig

Jag börjar då. Jag väger 73kg och vill gå ner några kilo. Jag gifter mig i maj 2008 så det är ju ett tag kvar. Jag tränar styrketräning, går promenader med hundarna och ska försöka löpträna. Jag äter mindre portioner, minskar godisintaget och byter ut en måltid om dagen mot en proteindrink.

• Svar på tråden Invägning ihop?
  • Peol

_elin_, tack ska du ha!

Jaa, jag har inte heller lätt för att få bort de sista kilona som detta handlar om nu, men det har ju gått bra hittills.

Jag tar en rask promenad på 10 minuter varje morgon innan frukost.
    Jag äter havregrynsgröt i stort sett varje morgon. Till det tar jag en matsked lingonsylt och ingen mjölk. Jag har aldrig mjölk till gröt, wierd jag vet :)

Till lunch äter jag nyttigt, ibland kan det faktiskt bli gröt då också, bara för att jag är lat. Jag äter mellanmål så fort jag känner mig hungrig för att bibehålla förbränningen. Denna består oftast av två wasa sport med ost på, och en kopp te.
    Mitt andra mellanmål brukar bli ett äpple.

Jag slutar att äta direkt jag börjar känna mättnadskänsla och dricker stora mängder vatten (hatar vatten för övrigt)

Om jag börjar känna mig hungrig "för tidigt" åker det ner 1-2 glas vatten...

Till det så har jag börjat jogga varannan dag, ganska kort sträcka då jag bara håller på i 20 minuter.
    300 situps per dag är ett måste..

Anledningen till att jag har gått ner tror jag till stor del beror på att jag inte alls rört på mig innan. Kroppen är i chock *fniss*

Får se hur det har gått till nästa vecka. Sitter just nu och äter köttfärssås och ska skippa joggen idag. Kanske tar en sväng på crosstrainern istället

• numerafruS

sista kilona är inte roliga, de sitter som berg

peol
    vad duktig du är, dricker mycket vatten trots att det inte är speciellt gott o havregrynsgröt varje morgon!
    Är en människa som inte kan börja dagen utan frukost men har ändå svårt att få i mig gröt o liknande på morgonen. I min matsedel har det ibland varit omelett på morgon och det är lite halvjobbigt att få i sig. Annars så går 2 kokta ägg och ngr skinkskivor tomat eller keso perkfekt på morgonen och med ett litet mellanmål på fm så klarar man sig lätt fram till lunch.

• Peol

BlivandefruS: tack, du är duktig du också!

Jag tillhör dem som kan äta hur mycket som helst, när som helst.
    Alltså, jag skulle lätt kunna trycka i mig en halv limpa på morgonen, med mycket smör :D

Fika är min stora passion, speciellt med gräddtårta eller bakelser, allt som innehåller grädda går ner som en dans för mig.

Ja, vatten är ingen höjdare, inte ens på sommaren dricker jag speciellt mycket och jag dricker aldrig till mat. Är helt enkelt aldrig törstig..

• numerafruS

En limpa på morgonen är inga problem :-P Bröd är min stora last, skulle kunna leva på all sortersbröd, inklusive fikabröd om jag ville. Sedan är det godis och speciellt lösgodis.

Men i dag är det lördag!!! Vi har kommit överrens om att man måste få unna sig lite och varje lördag får vi äta ngt onyttigt, dock får man inte svulla hela dagen. Man får ta ngt gott till kvällen eller unna sig ett fika på dagen.

• Godisråttan

Hej tjejjer!
    Jag har varit dålig på att skriva här men på fredag är det invägning igen! Har tappat lite fokus pga diverse saker som har hänt men nu är jag på G igen!!1 kg i veckan är det rimligt?Jag gifter mig i maj. Väger nu 71kg vill gå ner till 64 kg.

• Cantaton

1kg i veckan låter rätt mkt. Egentligen ska du nog vara inställd på ½kg/veckan, men du kan ju försöka. Jag har hittills gått ner 0,8kg/vecka.

• snofsan
    snofsan skrev 2007-09-14 09:39:47 följande:
    jag hänger på här medstartvikt: 94 kg (idag:p)Målvikt: 70 kg (den 30 juli)hoppas verkligen ja kan hålla det,,, vill inte se ut som en uppsvälld brud då jag gifter mig
    okej jag har ingen våg

men ja har blivit smalare i ansiktet :p
    ska köpa en fiiin våg sen myy preesious...
  • numerafruS

oj, idag är det onsdag eller torsdag är det visst nu och det var invägning i söndags. Ett halvt kilo mindre blev det trots en stooor godispåse på lördan.

snofsan
    ibland är det bra att inte ha ngn våg man kan bestämma själv hur smal man blivit beroende på hur man känner sig

har heller ingen våg utan lånar svärmors en gång i veckan. Det är rätt bra att åka bort för att göra det annars skulle jag nog stå på vågen jämt

• Cantaton

Jag hade gått upp 0,7 den här veckan. Lite surt. Men det är bara att komma igen.

• Peol

Hej hej!
    Snacka om jojo, jag vägde 64,1 i morse alltså +1,1 kilo!
    Känns ju jättebra, inte....men det är straffet för att jag blivit hur lat som helst. Har fått brödfrossa..mackor är ju så gott. Får ta och skärpa mig och koka den där grönsakssoppan jag har tänkt göra hela veckan :)

Nåja, resultat hittills:

Startvikt 65,8 kg (31 aug-07)
    Målvikt 62 kg (1 nov-07)

1:a veckans vikt 64,6 (-1,2 kg)
    2:veckans vikt 63,0 (-1,6 kg)
    3:e veckans vikt 64,1 (+1,1 kg)

Sammanlagd viktnedgång -1,7 kg

Hare gott tjejer!

Svar på tråden Invägning ihop?