• Godisråttan

Invägning ihop?

Här tänkte jag att vi kör ivägning en dag i veckan ihop så att man lixom blir tvungen att skärpa sig

Jag börjar då. Jag väger 73kg och vill gå ner några kilo. Jag gifter mig i maj 2008 så det är ju ett tag kvar. Jag tränar styrketräning, går promenader med hundarna och ska försöka löpträna. Jag äter mindre portioner, minskar godisintaget och byter ut en måltid om dagen mot en proteindrink.

• Svar på tråden Invägning ihop?
  • lilla lyckliga jag

Förstår att många av er, kanske rentav alla kör vägning på fredagar??

Så iafall hoppar jag på det... :)

• appel

Hej.
    Vägde mig idag. Ner 0,4 så 10,8 sammanlagt.
    Det är alltid så varannan vecka med antingen ägglossning eller mens, att jag inte går ner så mycket. Så jag brukar bara väga mig varannan egentligen... Men jag behövde lite peppning så jag gick till vv iaf. Det är ju iof sig bäst att ha ett snitt påtyp 0.5/v för att kroppen ska hänga med. Men man VILL ju gå ner 5 kg VARJE vecka så man blir klar nån gång :)
    Bättre lycka nästa gång förhoppningsvis.

Lycka till tjejjer!

• Peol

Hej på er!

Jag håller med alla, vad ni är duktiga! Jag skulle vilja vara med då jag "måste" gå ner 4 kilo till 1 november. Borde ju vara möjligt om det inte vore för att jag just blivit arbetslös och min nya sysselsättning är att gå i skytteltrafik till kylskåpet :(
    Nåja, jag får ta och kamma till mig och göra invägningen imorgon tillsammans med er :D

• Peol

Så, idag börjar det...lagom till helgen *hmpf*

Startvikt 65,8 kilo
    Målvikt 62 kilo

Målet ska vara nådd den 1 november då klänningen ska provas in och sedan gärna hållas till den 1 december då bröllopet är. Blir ju enkelt då man är utomlands 10 dagar innan ;)

• Saga med Nova

jaha tjejer, vägning idag!! Vad står eran våg på???

hmm kanske ska kolla själv..

• lilla lyckliga jag

Vart lite veligt + mens så det där man att starta banta tidigare i veckan blev det inte mycket av.
    MEN NU börjar allvaret. Anmält mig till att köra två friskis och svettis pass i veckan och köpt in lite hälsovänligare matvaror igår. Dessutom hittat min drömklänning, satt ju hyfsat bra på nu men med 15 kg mindre mage så sitter den perfa!
    Så nu kör vi:

Startvikt 82 kg (nu alltså, blää )
    Målvikt 65 kg
    Slutdatum 28 dec-07

Börjar lite nätt med -1 kg i veckan!

Nå hur har det gått för er andra?

• Peol

Så var det fredag och invägning igen.

Vågen står på 64,6 kg det innebär *skrollar upp* -1,2 kg.
    Hur har det gått för er?

• Mummy

japp då var det dags för ny vecka och ny dom.
    har dock suddat ut mitt måldatum, bestämt att köra utan press..

Nuvarande vikt 80,6 kg
    Startvikt 82 kg (31 aug-07)
    Målvikt 65 kg (helst till våren)
    Sammanlagd viktnedgång -1,4 kg

Grattis Peol! Härligt jobbat!

• Peol

Mummy: Tack detsamma!
    Blev så glad att jag gått ner så jag firade det med att fara ut och jogga i skogen med hunden. Kan tillägga att hunden såg ut som en fågelholk och rusade runt runt mig då hon aldrig sett sin matte röra sig i snabbare tempo än gång :)

• Cantaton

Jag lånar Mummys upplägg lite, och hoppar in i tråden:

Nuvarande vikt (i onsdags, då jag vägde mej) 82,5 kg
    Startvikt 83,3 kg (29/9-07)
    Målvikt 68 kg (helst till badsäsongen -08 ;))
    Sammanlagd viktnedgång -0,8 kg

Svar på tråden Invägning ihop?