• Godisråttan

Invägning ihop?

Här tänkte jag att vi kör ivägning en dag i veckan ihop så att man lixom blir tvungen att skärpa sig

Jag börjar då. Jag väger 73kg och vill gå ner några kilo. Jag gifter mig i maj 2008 så det är ju ett tag kvar. Jag tränar styrketräning, går promenader med hundarna och ska försöka löpträna. Jag äter mindre portioner, minskar godisintaget och byter ut en måltid om dagen mot en proteindrink.

• Svar på tråden Invägning ihop?
  • Godisråttan

fika sig ner i vikt ja du det skulle väl vara något

• brud_aug08

Haha ja om DET ändå gick då vore det ju ingen match! Nä nu ska jag ta mig en frukt. Jag varvar frukt med pulverdryckerna, egentligen bara för att MITT största problem har varit småätandet, och för att inte bli sugen på godis måste jag "tugga" på något annat ibland.

• Godisråttan

brud_aug08
    Samma här..Mitt sockerberoende är hemskt!Och då speciellt choklad Äter också frukt eller proteindrink och dricker mycket vatten mellan måltiderna.

Vad ska ni äta ikväll?Bra förslag på kyklingrätter, har en massor av kyklingfile i frysen.

• Snowsee

Ja, tänk om man kunde fika sig ner i vikt... Underbart.

Tips på recept? Sök på Arla.se, de har ett recept som heter Djundelgryta som är kanongott! Vill man ha smalare recept där så finns det en ruta att kryssa i på receptsöken.

Annars tycker jag att kycklingsallad är väldigt gott, med kycklingbitar stekt i curry, paprika, tomat, gurka, sallad, rödlök, majs, färka champinjoner, salladskrydda. Vill man ha det mer mättande kan man ju koka lite pasta eller couscous/bulgur och ha i.

Ett annat tips är att woka kyckling och wokgrönsaker i olja med en massa kryddor som curry, paprika, vitlök och servera det som det är eller med kokt ris/bulgur/couscous.

Ikväll ska jag antingen dricka en shake eller äta en liten fruktsallad, har inte bestämt mig än. Är dock helt såld på Icas frysta blandade frukter och frysta mango som finns i 250gr-förpackningar.

• diorlover

Jo jag vet om allt det där. och läakren vill ej ta emot mig varje gpng säger dom det är magkatarr. mår illa får ont i magen osv när jag äter.. OBS ingen ätstörning ÄLSKAR mat. Har haft det så i några år. Ibalnd kan jah äta 2 ggr per dag..
    SEn hinner jag aldrig äta heller nuförtiden ahr ett barn som är väldigt krävande jsut nu.. kan ej gå ifrån honom då blir han les¨sen å kan ej ha honom i samma rum när jag lagar mat för han är rädd för ljudet när det fräser från stekpannan eller så..

• AggaP

diorlover
    Ursäkta, men vad är det för dumma läkare??? Jag vet att det inte är lätt, men försök stå på dig. För dem spelar det ju egentligen ingen roll om du har ont/inte kan äta /mår illa osv, men för DIG gör det ju stor skillnad. Försök hitta en läkare som vill hjälpa dig, så att du kan reda ut vad det är som är fel.

Vad det finns många duktiga här inne. Motionerar ni också? och isåfall med vad??Nyfiken Behöver inspiration.....

Idag vägde jag mig (inte vägdag) Men vågen stod på 65,5kg...woow, har inte vägt det på säkert 6 år. M2b är borta för tillfället i en vecka till, äter kanske lite dåligt då. Det är ju inte så kul att äta själv.

• Snowsee

AggaP:
    Motionerar bara lätt för tillfället med snabba promenader varje dag på ca 45- 80 min. Ska dock förnya mitt terminskort på F&S den 27/8 så då blir det spinning och gym igen också..

• Godisråttan

Hej tjejjer!
    Nederlag jag åt en massa choklad igår och till kvällsmat blev det 3 rostade bröd gaaaahhhhh och på torsdag har vi personalfesten ju..med tårta!!!

• Tessan 18/8

godisråttan;

man kan inte sluta leva... Ingen fara, ta inte denna vecka som ett nederlag, utan ta nya tag på fredag istället..
    Lycka till!

• Godisråttan

Tessan 18/8
    Jo ja vet jag ä inte manisk på det sättet men fredag är det ju helg o då vill jag mysa med kärleken o äta gott, brukar slarva på helgerna o köra lite striktare i veckorna...

Svar på tråden Invägning ihop?