• Godisråttan

Invägning ihop?

Här tänkte jag att vi kör ivägning en dag i veckan ihop så att man lixom blir tvungen att skärpa sig

Jag börjar då. Jag väger 73kg och vill gå ner några kilo. Jag gifter mig i maj 2008 så det är ju ett tag kvar. Jag tränar styrketräning, går promenader med hundarna och ska försöka löpträna. Jag äter mindre portioner, minskar godisintaget och byter ut en måltid om dagen mot en proteindrink.

• Svar på tråden Invägning ihop?
  • Soludden

Godisråttan

Jag har köpt in sånna där shakers från Allevo. Tänkte testa hallonsmaken. Och så köpte jag deras potatis och purjo-soppa. och har köpt några bars från Naturdiet.
    Tänkte variera lite under dagen...hoppas de blir bra? Va tror du?

De e ju kanonbra! Så länge de pekar neråt så e man ju glad!:)
    E rädd att ja inte ska kunna gå ner något alls, även om ja anstränger mig. De kanske inte funkar för mig liksom...vem vet...

Lycka till denna veckan nu!

• diorlover

Väger nu 80 kg,158 lång så måste enr till 50-55 kg för mitt bmi ska vara hälsosamt. Har nyss gått ner ca 20kg efter en gravidtitet, ca 6 mån sedan. Så var upp i nästan hundra kilo. hemska tanke..
    Men dessa kilona ska bort innan min son blir ett hår så ahr ett halvår på mig. Så ja ska lägga om mina matvanor,min sambo är kock.. blir farligt god mat, är ute var dag med sonen minst 40 min å går. ska börja på gym där dåm har något som kallas xtravaganza där man ska ni sitt mål inom 15 veckor.

• Godisråttan

diorlover
    Tror du extravaganza funkar?

• Godisråttan

soludden
    Ja det låter bra tror jag.vi får väl testa lite olika varianter ifall vi inte går ner.promenader tror jag är kanon lixom mindre portioner

• diorlover

godisaråttan: jag hoppas det.. det är ju emr att man får hjälp med träningen efter vad för kropp man ahr och man får träffa hälsokonsulter osv. om det stämmer dom som var med där vad som säger är det jätte bra..

• Snowsee

Hej!

Får jag vara med?

Jag har sedan januari i år gått ner från 71,8 kg till 59 kg med hjälp av Naturdiet och Viktklubb.se. Jag är 163 cm lång och mitt slutmål ligger på ca 55 kg. Nu har jag bestämt mig för att ta de sista 4 kilona. Startade om i onsdags med målet att gå ner 4 kg på 8 veckor, alltså ca 0,5 kg i veckan. Har varit med i sånna här "utmaningar/peppningstrådar" på VK förut och det ger en extra spark i baken när man ska rapportera till andra hur det går varje vecka så det är kanon! Väger mig också på fredagar. Så första vägningen efter omstarten i onsdags får bli nästa fredag. Hoppas på ett fint minus då!

Visst kan vi, eller hur?

• Äntligen min tur!

Diorlover

Jag gjorde extravaganza för ett par år sen. Ett tips, bestäm dig ordentligt först. Det är TUFFT att leva på mindre än 500 kalorier om dagen o samtidigt ta hand om sitt barn. Jag bara inväntade sambon varje dag för att ta över vår dotter... Man lever på ren vilja första tiden.
    Lycka till. Jag gick ner 13 kg på drygt 2 månader.

• AggaP

Hej, nu hoppar jag in här också om det går bra

Jag har sedan julas gått ner från 76kg till nu 66kg, fixade 10 kilos målet nu i veckan. Jag väger mig på lördagar.

Mitt slutgiltiga mål är ca 60kg, men jag gifter mig i december , hoppas på att som mest väga ca 64kg då.

Men hjälp vad de sista kilorna sitter hårt...jag behöver verkligen vara med i denna tråden och "väga in mig" för att få en extra knuff att klara av mina mål.´

Jag försöker äta "rätt", håller mig mestadels till organisk mat för att det ska gå lättare. Jag springer och går som motion. Försöker äta små portioner, vilket är det svåraste.

• Godisråttan

men 500kcl om dagen???Man behöver ju minst 1000kcl för att hjärnan ska fungera normalt!!!

• Godisråttan

Snowsee
    Det låter ju som du har jobbat kanonbra!!!Vilken viktminskning!Vi är lika långa och jag väger väl som du gjorde vid din startvikt så jag får lägga på ett kål

Svar på tråden Invägning ihop?