• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Gör ett försök att starta en tråd för oss som ska gifta sig runt skövde, eller i skaraborg.

Vore kul att bolla lite ideer och kanske vi kan ge varandra lite tips och komma med förslag.

Men framförallt en tråd att tjöta i

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)
  • rosalin

typ bortanför södermalms IP. Åkervägen 2 har de som adress om du vill kolla på eniro för lie mer exakt.

snofsan skrev 2007-10-28 09:08:56 följande:
    st remi vart ligger de?
  • rosalin

Nä det är lungt. Men om ni betämmer en dag kan du väl bara tala om det så får vi se om jag kan eller inte
    Marsaphir Marlean skrev 2007-10-28 01:27:20 följande:

Oj, det har vi inte sagt något ännu, vet bara att jag jobbar till 16 och gärna vill duscha innan, sedan beror det ju på när de har tid.
  • janedoe

Kläderna:

Kinaklänningar är billigt och bra. Men jag vet flera som blivit väldigt besvikna när de fått hem sina klänningar. En av dem kontaktade mig då hennes klänning var för lång och ärmarna inte alls stämde överens med bilden hon utgick ifrån. Fel tyg och för vida. Så jag köpte nytt "rätt" tyg och gjorde om den för henne, sen vart den underbart vacker! :D

Själv ska jag sy samtliga plagg - brudparet (Vi! :D ), 1 marsalk, 3 tärnor, 3 näbbar. Trots det kommer materialkostnaden ändå ligga runt 6000-8000:-. Jag hoppas innerligt på ett litet bidrag från tärnorna och marsalken och från näbbarnas mor- och farföräldrar... ;) Håller på att köpa in lite tyg då och då för att inte få en stor smäll när det är dags att börja sy.

Finns det någon butik i Skövde med billiga tyger?

• Marsaphir Marlean

Rosalin Gärna. Annars får vi väl i denna tråden ta en fika någonstans och komma med inspiration till varandra.

• Marsaphir Marlean

Jane Doe Den enda som finns är väl Tygposten vid Ica Norrmalm?

• rosalin

ja det låter också bra
    Marsaphir Marlean skrev 2007-10-28 10:06:20 följande:

Rosalin Gärna. Annars får vi väl i denna tråden ta en fika någonstans och komma med inspiration till varandra.
  • Mickes tös

hallå allihopa, har just kommit fram till att det är livsfarligt att prova klänningar, i alla fall om man inte säger till innan vilka pengar man har att röra sig med. Var och provade klänningar i gbg i helgen och den som jag tyckte bäst om där kostar 10.950 i grundpris och sedan behövs det göras vissa ändringar... där gick budgeten åt pipsvängen... nej det är bara att titta vidare...

• Hannahpanna

Hej, hej allihopa!

Jag ska gifta mig i Varnhem, menllan Skara och Skövde, men bor i Örebro. De e min m2b som kommer från Varnhem, så jag har i princip noll koll på ex brudbutiker i närheten... Skulle bli jätteglad om ni som har lite mer koll på regionen ville dela med er av er kunskap! Finns det nån bra bröllopsbutik i Skara eller Skövde där man kan hyra kläder? Jag ska nog sy upp min klänning, men min m2b behöver ju nått att ha på sig också...

Har kollat lite me frisörer i Skövde och funderar på Hultmarks DaCapo. Nån som har någon erfarenhet av hur de är?

• snofsan
    Hannahpanna skrev 2007-10-28 18:14:21 följande:
    Hej, hej allihopa!Jag ska gifta mig i Varnhem, menllan Skara och Skövde, men bor i Örebro. De e min m2b som kommer från Varnhem, så jag har i princip noll koll på ex brudbutiker i närheten... Skulle bli jätteglad om ni som har lite mer koll på regionen ville dela med er av er kunskap! Finns det nån bra bröllopsbutik i Skara eller Skövde där man kan hyra kläder? Jag ska nog sy upp min klänning, men min m2b behöver ju nått att ha på sig också...Har kollat lite me frisörer i Skövde och funderar på Hultmarks DaCapo. Nån som har någon erfarenhet av hur de är?
    frisörer hultmark decapo ska ja ev ta med men dom finns både i skövde OCH i skara dom tar ungeför 660:-/timme då e smink inräknat med

sen kan du kolla på kristina boden i skövde måånge fiina klänningar där
  • snofsan

Mickes tös skrev 2007-10-28 17:56:33 följande:

hallå allihopa, har just kommit fram till att det är livsfarligt att prova klänningar, i alla fall om man inte säger till innan vilka pengar man har att röra sig med. Var och provade klänningar i gbg i helgen och den som jag tyckte bäst om där kostar 10.950 i grundpris och sedan behövs det göras vissa ändringar... där gick budgeten åt pipsvängen... nej det är bara att titta vidare...
    hej

ohh shit!!! vilken dyr klänning var det en sån där som du ville ha?

jag förstår att du kollar vidre ja skulle hellre aldrig köpa en klänning för över 10.000:-.....DYRT
Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)