• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Gör ett försök att starta en tråd för oss som ska gifta sig runt skövde, eller i skaraborg.

Vore kul att bolla lite ideer och kanske vi kan ge varandra lite tips och komma med förslag.

Men framförallt en tråd att tjöta i

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)
  • blivandefrularsed

ahha, det lät ju inte så dyrt, det frågade inte hon mej på headlites, där verkar dom ha ett fast pris oavsett frisyr och hårlängd, kanske borde kolla runt lite mer

• Marsaphir Marlean

Idag ska jag testa klänningar på StRemi *Ihh! Är lite nervös faktiskt, allt blir så "verkligt" nu!* =) sedan imorgon blir det Katarina boden.

• Mickes tös

Marsaphir Marlean: ett tips, om du har ett visst belopp i budgeten för brudklänning så säg det direkt, så vet de att de inte ska fresta med dyrare klänningar...
    Tyvärr sa hon i den jag butiken jag provade i detta något försent...

• snofsan

Mickes tös skrev 2007-11-01 16:10:17 följande:

Jag tror det blir hårmetropolen i skara för min del. var där och kolla och hon snackade om ca: 1000 kronor för en bruduppsättning, men jag tror att det beror på hurdan frisyr man vill ha och inte något fast pris, eftersom det första hon fråga var hur jag hade tänkt mig frisyren...
    hhmmm vart ligger hår metropolen?

e de dyrt att klippa sej där i vanliga fal med?
  • Mickes tös

Hårmetropolen ligger typ snett emot ica, mitt emot floristhörnan (tror att blomsterbutiken heter så)

• snofsan
    blivandefrularsed skrev 2007-11-01 16:06:37 följande:
    funderar också på att gå till frisör, tärnan tycker det kan vara roligt att vi gör det ihop och det tycker jag med såklart! men jag vet inte om det är lite för dyrt kanske....var inne på headlites i lidköping och där kostar brudpaketet runt 2500, då makear dom och fixar i tre timmar plus att man får komma innan för rådgivning. Tror att det är vad det kostar på dom flesta ställena för på kopparsalongen ligger det också runt det priset. Som sagt, lite över vår budget men det vore roligt... =)
    men för 2500 e de för bara dig då?
  • blivandefrularsed

snofsan

ja....tärnan betalar 700-800 för sin frisyr

• Mickes tös

2500 för bara dig är ju väldigt mycket... visserligen får jag inte make-up för mina 1000 men det kan ju inte kosta 1500...

• Shadow83

Det är ju faktiskt löjligt med håruppsättning och smink för 2500! Jag tror att det är som min kille säger. Jasså, ska ni gifta er ja men då kostar det xx kr mer.
    Kan iofs förstå att man får betala lite mer iom att man kanske gör en sån där provgrej innan, men 2500 tycker iaf jag är way to much!

• Mickes tös

shadow83: det var det jag var lite rädd för och visste inte riktigt hur jag skulle fråga, men på nått sätt så kan man ju inte luras heller för den dagen lär man ju inte kunna komma dit och låtsas som inget...
    Jippie jag får inlägg 400 (hoppas jag)

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)