• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Gör ett försök att starta en tråd för oss som ska gifta sig runt skövde, eller i skaraborg.

Vore kul att bolla lite ideer och kanske vi kan ge varandra lite tips och komma med förslag.

Men framförallt en tråd att tjöta i

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)
  • snofsan

Jag ska åka in till lidköping nästa vecka å glo runt lite i alla affärer å frisörer å blommr å allt va de nuheter för att få sjyssta pris uppgifter

• blivandefrularsed

aaa, då får du gärna komma med tips sen om du hör nåt bra =)

ringde till två hårfrisörer idag, Mias Hårvård (där jag brukar klippa mig) och salong Vivåga (där jag har kompisar som klippt sig) och på båda ställena kostar det från ca 1600 beroende på håruppsättningen. Dom har inte make-up, men man kan boka ex nån från kicks eller body shop som kommer dit. Dock har dom vanligtvis inte öppet på lördagar (som ex Headlites) och det verkade lite osäkert med att boka i semestertider, många jobbar ju inte då osv.. Då kändes det bättre när jag pratade med tjejen på headlites, tror dom har lite mer vana där och så kan dom ju sminka också om man vill. Dessutom vill min tärna fixa håret med, så då behöver vi boka upp två frisörer vilket också var lite osäkert på vivåga.

• Marsaphir Marlean

Var på St Remi igår och Katarina boden idag och kollade på klänningar. Vilken skillnad i pris och bemötande!

På St Remi var klänningarna runt dubbelt så dyra som på Katarina boden, och det kändes inte som om det var jag som valde klänning utan personen som ägde affären sa "Den SKA du ha." sedan fick jag inte prova någon annan nästan.

På Katarina boden tog ägaren fram varenda klänning jag ens funderade på det minsta lilla, och andra för att jämföra med, var jätteschysst! Priserna var helt klart rätt, och bemötandet likaså.

Vill dock kolla runt lite till innan jag bestämmer mig för något men slöja ska jag köpa på Katarina boden iaf. St Remi's kommentar om "Det finns ingen slöja alls under 2000kr!" stämde ju inte alls, jag hittade en JÄTTEFIN för 750:-

• Marsaphir Marlean

Ska även kolla affär Dressed for success i Skara, och en i Blidsberg som jag fått tips om. Även Cams ska jag väl ge en chans trots deras supertrista fönster.

• Shadow83

Marsaphir Marlean: pahh! då ska jag nog inte ens bry mig om att gå till st remi, gillar absolut inte såna personer. dessutom vågar jag nog inte ha en tid bokad för sånt där. är lite otäckt tycker jag. Kristina boden har jag inte vågat gå in i än. jag är en riktig fegis!

Ska till lidköping imorgon, kanske ska kika lite där. såg på eniro att det finns en affär som har bröllopsklänningar.

• snofsan
    Shadow83 skrev 2007-11-02 23:00:06 följande:
    Marsaphir Marlean: pahh! då ska jag nog inte ens bry mig om att gå till st remi, gillar absolut inte såna personer. dessutom vågar jag nog inte ha en tid bokad för sånt där. är lite otäckt tycker jag. Kristina boden har jag inte vågat gå in i än. jag är en riktig fegis!Ska till lidköping imorgon, kanske ska kika lite där. såg på eniro att det finns en affär som har bröllopsklänningar.
    vilken affär då i lidk?
  • snofsan
    blivandefrularsed skrev 2007-11-02 16:29:52 följande:
    aaa, då får du gärna komma med tips sen om du hör nåt bra =)ringde till två hårfrisörer idag, Mias Hårvård (där jag brukar klippa mig) och salong Vivåga (där jag har kompisar som klippt sig) och på båda ställena kostar det från ca 1600 beroende på håruppsättningen. Dom har inte make-up, men man kan boka ex nån från kicks eller body shop som kommer dit. Dock har dom vanligtvis inte öppet på lördagar (som ex Headlites) och det verkade lite osäkert med att boka i semestertider, många jobbar ju inte då osv.. Då kändes det bättre när jag pratade med tjejen på headlites, tror dom har lite mer vana där och så kan dom ju sminka också om man vill. Dessutom vill min tärna fixa håret med, så då behöver vi boka upp två frisörer vilket också var lite osäkert på vivåga.
    hihi de ska jag göra

inge du kan rekomendera då?
  • Shadow83

snofsan: De tre's, fast nu blev jag osäker. står att de har bröllopskläder, klänningar osv. tydligen ska man helst inte ha med sig barn dit :/

• Mickes tös

halloj behöver lite hjälp, sitter här och försöker sätta ihop ett lite schema för den stora dagen och det vore bra om ni kunde kolla så jag inte har glömt något
    Dagen i väldigt ytliga drag
    Vaknar vid 7-9 (beroende på när man får tid hos frissan)
    Äta frukost, ordentlig...
    Duscha av kroppen
    Åka till frissan
    Någon hämtar bukett
    Äta Lunch
    Fixa make-up
    Påklädning
    Vigsel 15.00
    Ta emot gratulationer utanför kyrkan
    Fotograferas
    Anländer till bygdegården
    Skål och Mingel
    Försöka sitta till bords till senast 18 (18.30, beroende på hur lång tid det tar i kyrkan, och hur lång tid fotograferingen tar)
    Middag
    Bröllopsvals
    Dans
    Tårta
    Dans

• blivandefrularsed

Shadow83

Vet också att festivitas i lidköping har brudklänningar. Funderar på att hyra kläder till brudgummen där, det kostar runt 900 kr.

Snofsan

Näe, jag har väl inga direkta tips från lidköping. När det gäller håruppsättningar så har jag bara gjort det en gång, till studentbalen, och det var hos Anna på Mias hårvård. Jag blev nöjd, men då hade jag kort hår med så frisyren var ändå inte jätteroligt tyckte jag. Ska försöka luska runt lite bland bekanta om man kan få nåt tips.

Mickes tös

Låter som det schemat jag har tänkt att vi ska ha. Kan inte komma på nåt stort som du har glömt.

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)