• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Gör ett försök att starta en tråd för oss som ska gifta sig runt skövde, eller i skaraborg.

Vore kul att bolla lite ideer och kanske vi kan ge varandra lite tips och komma med förslag.

Men framförallt en tråd att tjöta i

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)
  • blivandefrularsed

samma här, tvätta innan jobbet...

• Mickes tös

idag blir det plugga, plugga och plugga. ska träna lite ikväll också... var iväg och prova lite klänningar igår, men har fortfarande bara pronovian i huvudet...

• snofsan

Mickes tös skrev 2007-10-31 09:35:39 följande:

idag blir det plugga, plugga och plugga. ska träna lite ikväll också... var iväg och prova lite klänningar igår, men har fortfarande bara pronovian i huvudet...
    hur var det där på det stället du var å provade hade dom mycket klänningar?
  • Mickes tös

snofsan: det var ganska utplockat men hon skulle få in mer, i början av december trodde hon att det mesta skulle ha kommit in. Var i lundsbrunn på Ateljé festfolk.

• Hannahpanna
    snofsan skrev 2007-10-29 20:26:57 följande:
    hej jag vet inte om dom har herr kläder, men vi tänkte hyra frockcoat till m2b i skara e de en liten bröllops affär typ troro de kosta 3000:- elle nått sånt...vi gifter oss i götene 30/8 - 2008 ni då?
    Vi ska gifta oss i Varnhems klosterkyrka den 16 augusti -08.
    Hur långt har ni kommit i planerandet?

Är de några mer som ska gifta sig i sommar? Hur tidigt tänker ni skicka ut inbjudningar? Jag tycker de e lite svårt å veta, eftersom många kanske planerar sin sommar ganska tidigt, å man vill ju att så många som möjligt ska kunna komma...
  • Karis Annelie

Hannahpanna. jag ska inte gifta mig än, men jag vet att just vid bröllop som infaller i semestertider är det alltid bra o vara tidigt ute. kanske du kan informera de viktigaste (familj och nära vänner) redan nu om datum, och sedan skicka ingjudan i februari-mars?

• Mickes tös

hannahpanna: jag planerar så mycket som tiden tillåter, har kommit långt på vissa punkter men står och trampar på en del.
    Kyrkan och lokalen är bokad
    Färgtema bestämt, lila och creme
    Tärna bestämd och informerad
    Tostmaster och toastmadame bestämd och informerad
    Väntar på svar från catering
    Väntar på tid så vi kan besöka fotograf, vi vet vem vi vill ha men har inte hunnit dit och kolla priser m.m.
    Har börjat prova klänning, akta dig för att prova de dyra
    Har börjat leta papper till inbjudningsprogram och hittat fina på Åhlens
    Ska skicka in kort till en karikatyr att ha som "monogram" typ
    Har bestämt frisör ska bara boka
    Har skrivit ett utkast till kyrkoprogram
    Har gjort en första preliminär bordsplacering
    Har börjat kolla på olika brudbuketter på nätet för att få ett hum om vad jag skulle vilja ha
    har säkert glömt nått men det är väl ungefär var vi står i planeringen, gifter oss i juni nästa år... och funderar på att skicka ut inbjudningarna i februari, eftersom det är i semestertider...

• snofsan

mickes tös: vem ska du anlita för håret?
    vad tar dom?

• blivandefrularsed

funderar också på att gå till frisör, tärnan tycker det kan vara roligt att vi gör det ihop och det tycker jag med såklart! men jag vet inte om det är lite för dyrt kanske....var inne på headlites i lidköping och där kostar brudpaketet runt 2500, då makear dom och fixar i tre timmar plus att man får komma innan för rådgivning. Tror att det är vad det kostar på dom flesta ställena för på kopparsalongen ligger det också runt det priset. Som sagt, lite över vår budget men det vore roligt... =)

• Mickes tös

Jag tror det blir hårmetropolen i skara för min del. var där och kolla och hon snackade om ca: 1000 kronor för en bruduppsättning, men jag tror att det beror på hurdan frisyr man vill ha och inte något fast pris, eftersom det första hon fråga var hur jag hade tänkt mig frisyren...

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)