• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Gör ett försök att starta en tråd för oss som ska gifta sig runt skövde, eller i skaraborg.

Vore kul att bolla lite ideer och kanske vi kan ge varandra lite tips och komma med förslag.

Men framförallt en tråd att tjöta i

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)
  • Mickes tös

Pärlhönan: vi ska göra egna inbjudningskort...

• Pärlhönan

Funderade på det först, men värderar tiden mer nu, samt upptäckte denna hemsida www.ceciny.com/collections.php
    så nu samlar jag några bilder för inspiration, sedan får tryckeriet fixa det. Har nog med att fundera ut hur publisher fungerar inför festhäfterna

• Mickes tös

Pärlhönan: vilket tryckeri och vad tar de?

• Pärlhönan

Inget betämt än o inget kollat i prisuppgift (men lever på hoppet att det inte är alltför dyrt)
    Ska spana på dessa www.winlof.se/
    Mannen har i uppgift att ringa dem i veckan

• Mickes tös

Pärlhönan: Aha, ja det vore kul om du ville informera när du vet...

• snofsan
    rosalin skrev 2007-11-05 11:29:28 följande:
    det blir på XL, gamla ohlssons lada här i skövde. Kostnaden var till viss del förhandlingsbar, men i vanliga fall tar han 460kr/timme. Så säg att vi vill ha 5 gånger och att vi blir tex 3 par. Då blir kostnaden ca 380 kr/person. Blir vi fler minskar kostnade rätt så snabbt. Marsaphir Marlean skrev 2007-11-05 10:42:04 följande:
    okej så de blir asså 760:- / par?
  • blivandefrularsed
    Pärlhönan skrev 2007-11-05 09:58:44 följande:
    Börjar bli dax att planera inbjudningskort snart ju. Ska ni göra egna eller trycka?
    Ska göra egna. Beställde materialet i förra veckan, så nu väntar jag på att det ska komma... men jag kommer inte att börja pyssla med korten förräns efter nyår eller så. Tänkte ändå att det kan vara bra att beställa när jag ändå bestämt mig, man vet ju aldrig om man får fel grejer och så....
    Beställde också lite julgrejer samtidigt....papper och sånt som jag ska ha till paketen, jag rimmar alltid och tycker det är roligt att skriva på fina egengjorda kort! Och det är ju snart dags att börja tänka på sånt =)
  • Mickes tös

blivandefrularsed: ja just det, det är ju jul oxå, hade jag nästan glömt i allt annat...

• blivandefrularsed

Mickes tös skrev 2007-11-05 21:53:48 följande:

blivandefrularsed: ja just det, det är ju jul oxå, hade jag nästan glömt i allt annat...
    hihi! Och det är ju sååå mysigt!! Snart är det dags att sätta på julskivan och ta fram adventsljusstaken =) Fast min m2b blir galen om jag börjar för tidigt....och jag håller väl iofs med honom på ett litet hörn eftersom man inte vill tröttna på alla röda grejer före julafton
Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)