• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Gör ett försök att starta en tråd för oss som ska gifta sig runt skövde, eller i skaraborg.

Vore kul att bolla lite ideer och kanske vi kan ge varandra lite tips och komma med förslag.

Men framförallt en tråd att tjöta i

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)
  • Mickes tös

snofsan: nepp den var inte alls som jag tänkt mig, men den var bättre, jag provade några som var så som jag tänkt mig och upptäckte att jag inte gillade dem på... har sedan totalvänt i frågan om slöjan... ska definitivt ha slöja, det blir en sådan skilja i känsla...

• snofsan

Mickes tös skrev 2007-10-28 18:49:18 följande:

snofsan: nepp den var inte alls som jag tänkt mig, men den var bättre, jag provade några som var så som jag tänkt mig och upptäckte att jag inte gillade dem på... har sedan totalvänt i frågan om slöjan... ska definitivt ha slöja, det blir en sådan skilja i känsla...
    hihiih ja man hinner ändra sej ett dusin ggr innan man köper sin klänning du ska inte beställa som jag gör då?
    designa din egna klänning?
  • Hannahpanna
    snofsan skrev 2007-10-28 18:27:32 följande:
    frisörer hultmark decapo ska ja ev ta med men dom finns både i skövde OCH i skara dom tar ungeför 660:-/timme då e smink inräknat med sen kan du kolla på kristina boden i skövde måånge fiina klänningar där
    Tack för svar! Har kristina boden herrkläder också? När och var ska ni gifta er?
  • Mickes tös

snofsan: nej, jag tror inte det, är inget bra på det där med design och tror inte att jag skulle kunna uttrycka det på rätt sätt så att den som skulle sy upp den skulle förstå hur jag menar...

• snofsan

Mickes tös skrev 2007-10-28 19:00:24 följande:

snofsan: nej, jag tror inte det, är inget bra på det där med design och tror inte att jag skulle kunna uttrycka det på rätt sätt så att den som skulle sy upp den skulle förstå hur jag menar...
    aaa okej,

hur såg den klänningen ut som du ville ha då?
  • Mickes tös

snofsan: ja det är ju det lilla dilemmat, hur sjutton beskriver jag det? det är en designklänning vilket gör att jag inte fick fota den... axelbandslös, tajt liv som går ner en bit över stussen och sedan ut i en stor kjol med ett vackert släp (som jag ju inte skulle ha nått ) tyget var lite matt, lite "skrynkligt" och det var full med vackert broderade blommor... typ

• Shadow83

Mickes tös: Låter som en jättefin klänning. synd på priset bara

Nu är lokalen bokad. Så det blir den 6 september. om jag inte blir gravid för tidigt vill säga...

Hörde mig iaf för om sovplatserna på Aspö och det finns 19 bäddar i en sovsal och 4 i en mindre.=23 totalt

• snofsan
    Hannahpanna skrev 2007-10-28 18:59:16 följande:
    Tack för svar! Har kristina boden herrkläder också? När och var ska ni gifta er?
    hej jag vet inte om dom har herr kläder, men vi tänkte hyra frockcoat till m2b i skara e de en liten bröllops affär typ troro de kosta 3000:- elle nått sånt...

vi gifter oss i götene 30/8 - 2008

ni då?
  • snofsan

weeeeeeeee min tiara har kommit nu å den e mycket finare irl än på bild.. mohahha den e helt ljuvlig å ja kommer aldrig att ta av mej dennågonsin

• Pärlhönan

Mickes tös: Låter ju lite som en pronovias klänning.

Många märkesklänningar får man inte ta kort på, men man kan ofta lätt hitta bilder på nätet. Vilket märke var klänningen ifrån?

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)