• Lilla Puh78

Juni 2008 Del 3

Såg att ni noterat att tråden snart tar slut. Så här kommer nästa. Mindre än 6 månader kvar...

Hur långt har alla hunnit? Vem har köpt klänning? Vem har smält ner guld till ringar? Och framförallt, vem gifter sig när? Det och mycket annat i förra tråden...

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2556081-52.html

• Svar på tråden Juni 2008 Del 3
  • BlivandeFruJohansson
    Bellanote skrev 2008-02-12 16:31:49 följande:
    Det som inte dricks upp går ju åt under semestern sen ju
    Precis, datumen håller ju ett tag me
  • Bellanote

jajamän så får man se till att man har många grillpartyn med för i år ska det ju bli en toppen sommar..

• Lilla Puh78

Imorgon imorgon imorgon lägger jag våra inbjudningar på lådan!! Vet inte om jag ska våga svara i telefon eller låta bli sen. Och vet inte varför jag är så nervös för det heller.

Vi kommer nog handla vinet på bolaget, men spriten kommer nog komma från sydligare breddgrader. Det som blir över kommer vi kunna ha när vi ska ha 30-årsfest senare under sommaren/hösten. Antingen åker m2b med sin bestman och dennes bror eller så kommer några från hans jobb att åka ner, då kan vi lämna en inköpslista.

• Monken
    På torsdag kommer det att vara tungt för brevbärarna... Vi fick våra första osa redan samma dag - naturligtvis ringde varsin mamma på en gång... Nu har vi väl fått ihop en sisådär 20 osa av 53!
  • Bellanote

Jag får ju panik! jag måste fixa så mina ligger på lådan strax med, men jag har gjort för få känns det som..

• BlivandeFruJohansson

Idag ska dom läggas på!!!! Pirrar i magen Tycker att tiden har gått så fort! Kommer ihåg när ja bad min vän göra inbjudningskorten. Då va de nästan ett halvår kvar!!

• Monken

Ja, visst rusar tiden fram! Jag tycker det var aldeles nyss som man gick runt och tittade på olika kyrkor och skulle bestämma oss för vilken vi ville ha... och mailade runt till olika festlokaler och undrade saker... och tittade på brudklänningar till mig för första gången någonsin... (kikade redan förra februari - bara för att det var "tillåtet" ) och började kika på budget lite granna... Nu är det "på riktigt". Nu händer det saker i flygande fläng! Snart måste jag börja bestämma mig för vilka blommor jag vill ha i buketten (det finns ju såå många vackra!!!) och börja leta skor...

• BlivandeFruJohansson

Mina blommor är redan klara, vet hur ja vill ha dom Men skor ska ja börja kolla på nu, skönt att kunna gå ordentligt i dom. Det stora kvar är tärneklänningen! Men de blir nog till att leta runt studenten, men de är väldigt nära bröllopet.. Tänk om man inte hittar nån bra då heller Ska nog kolla lite mer i stan snart! Har ni bestämt hur er dekoration på bordet ska vara? Kollar runt på tips, men inte hittat de ja vill ha Tror ja vet hur de ska va.. Kommer ni ha höga saker på bordet, typ kandelabrar el höga blomsterbuketter? Vi ska inte ha nått sånt, men blir de tråkigt me bara smått?? Men de blir värmeljus på borden iallafall. De har ja betsämt mej för (sambon me )

• Monken

Vi ska sy upp tärnklänningarna, mina tärnor bor långt ifrån varandra, så det blir mest lämpligt!

Som bordsdekoration ska vi ha murgröna som ligger i mitten av bordet, sen dukas det med ljusstakar med 1 ljus i, inte kandelabrar.

Vad tycker ni om de här skorna?
    Jag funderar på att köpa de i vitt. Dels har jag massa Esprit skor och vet att storlekarna fungerar och dels kan man ha den till mycket annat sedan...

www.esprit-online.com/

• Monken

Hmm... länken fungerade inte alls... lägger in en bild i mitt galleri istället. De vita skorna som sagt...

Svar på tråden Juni 2008 Del 3