• Lilla Puh78

Juni 2008 Del 3

Såg att ni noterat att tråden snart tar slut. Så här kommer nästa. Mindre än 6 månader kvar...

Hur långt har alla hunnit? Vem har köpt klänning? Vem har smält ner guld till ringar? Och framförallt, vem gifter sig när? Det och mycket annat i förra tråden...

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2556081-52.html

• Svar på tråden Juni 2008 Del 3
  • Monken

Jo, du kan absolut åka till Thailand i juni!! Det är olika perioder med regn på olika ställen! Vi ville åka till Koh Samui och Koh Tao, men hon vi bokade igenom avrådde oss bestämt eftersom det kan regna massor där i november, på västkusten däremot är det sol i november!
    Så, inne i bukten kan man åka på sommaren utan problem!

Annars så är ju Dominikanska republiken ett billigare resemål att vistas i. Dyrt att resa dit, men billigt att vara. Europa är ju underbart på sommaren, grekland tex kan ju vara oerhört romantiskt! Italien - Florens... det finns massor!!

• stenbruden

Är det så med T alltså... Tycker man hör olika hela tiden. Vi kollade lite på resor och det verkar gå mest till hua hin i juni, vart där? Koh Samui har vi vart på och det var toppen!

Grekland o alla dom ställena är ju jätte fint men vi har vart där och kommer säkert åka dit igen ´, flera gånger så vi vill inte åka dit just på bröllopsresan..

Dominikanska var ju ett nytt förslag! Trodde det skulle vara dyrt att leva där.. Hmm nåt att kolla kanske! Har du vart där?

Tack!!!

• Monken

Ja, jag var där 2001, så det var ett tag sen, men det var otroligt billigt då och är det säkert fortfarande. Fast, förlåt, det är väldigt få bolag som flyger dit på sommaren... regnperiod ju... Förlåt igen!!

www.ving.se/thailand

• BlivandeFruJohansson

Igår fixade vi våra ringar Nya förlovningsringar + min vigselring! Så nöjd. Får dom i slutet av april, så ett tag kvar. Men nu är de avklarat så de är skönt!

• Monken

Vad kul!! Visst är det skönt att kunna bocka av en till sak på listan!

BlivandeFruJohansson skrev 2008-02-06 16:00:39 följande:
    Igår fixade vi våra ringar Nya förlovningsringar + min vigselring! Så nöjd. Får dom i slutet av april, så ett tag kvar. Men nu är de avklarat så de är skönt!
  • Sofia08

stenbruden:
    Vi vill också åka någonstans långt bort på vår bröllopsresa och kollade upp Thailand, Maldiverna etc. i Juli. Men nu har vi istället bestämt oss för att ta en kortare resa direkt efter vigseln och sedan åka till Maldiverna i vinter. Förmodligen blir det 4 dagar på slott i Skottland eller på något romantiskt hotell i Venedig.

Malaysias ena kust (kommer inte ihåg vilken) har inte regnperiod på sommaren. Där är det ju billigt att leva också.

• Lilla Puh78

Tjoho!! Tror jag hittat "min" klänning nu. Var iväg idag efter jobbet med mamma och provade. Måste tappa ett par kilon oxå för att klämma mig i 36:an. En 38:a skulle tydligen vara alldeles för stor på mig och jag går hellre ner lite än upp. Ska iväg med en i mammagruppen imorgon och titta på ett ställe i Ropsten där de ska ha billiga klänningar i alla möjliga modeller.

Monken: Jo, kom fram till slut. Bara för att höra att klänningen jag tittat på (den där Aspera) kostar lite väl mycket för min budget och dessutom skulle levereras i slutet av maj början av juni. Lite väl sent tycker jag, framförallt som man inte kan prova den innan...

stenbruden: Vi får vänta lite med resa tror jag. Eventuellt åker vi bara på charter med dottern strax efter bröllopet, och kanske på en weekend under hösten bara vi två. Men längre resa, typ Thailand, får vänta tills vi har pengarna.

• Monken

Lilla puh, vad kul!! Måste säga att det känns väldigt bra att ha klänningen hängandes hemma!!

• stenbruden

Tack alla som har snackat resa!! Nu har vi faktiskt nästan spikat maldiverna iallafall... Det blir ca 40´för båda i två v med halvpension och ska man till något "annorlunda" annat resmål så är man nästan uppe i samma slant.
    Håller på att jämför 2 bolag just nu

Det är trots allt 5-7 timmar sol per dag även i juni så jag kan leva med lite regnstänk en stund då o då

• Lilla Puh78

Igår hittade jag en till klänning som jag vill ha, så nu har jag det (angenäma?) problemet att behöva välja... De kostar ungefär lika mycket men den ena är lite enklare. Ååååh, det blev svårt nu...

Svar på tråden Juni 2008 Del 3