• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Hej allihop

Nu är det inte långt kvar till den stora dagen!

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4
  • Embo81

Helt klart vespa. vi var på italia med jobbet och det var sjukt dåligt, fel rätter, kall mat, en del fick inte mat osv Det enda dåliga med vespa är att man måste boka bord kl 17, 19 eller 21. Fast 21 blir kanske rätt bra ändå?! Sen finns det ju en tapasbar med som ligger vid mårtenstorget -jättebra! Sen har vi ju alla uteserveringarna herkules, &bar... hmmm

• Embo81

ÅÅåå, shit Anne! Men du måste ju kunna plocka upp det från papperkorgen och återskapa precis som labbråttan skrev..

• Anja 19 juli 2008

anne

om du inte har tömt papperskorgen så ligger ju allt kvar där!!! För sjutton... du kan ju inte låta allting försvinna. Gå genast in i papperskorgen och hämta det igen!

• Anja 19 juli 2008

Vespa låter spännande men jag tycker det ligger så off *asg*

Jag hade gärna ätit på Godset. Maten ska vara super men de har (liksom lite finare restauranger) bara ett fåtal rätter att välja mellan. Sedan älskar jag Klostergatans vin och delikatess, hehe...

Sedan är jag en SUCKER för Glorias. Det må vara pinsamt men här ÄLSKAR vi stora stekar, tjocka göttiga pommes frites och feta såser haha...

Inte alltför dyrt heller...

det enda jag suktade efter när det gällde laitalia var ju den mysiga uteserveringen. Men Glorias har ju en jättemysig innergård.

Äh för sjutton... välj ni... jag anpassar mig *asg*

• Fröken Planera

Anja!!!!! Dieten för H---ete!!! Inga stekar och feta pommes nu väl????

• Fröken Planera

Hur var det på Lofoten, Anja???
    Visst var de trevliga?!

• SNOTCROW
    labbråttan83 skrev 2008-05-27 08:48:52 följande:
    Sedan har jag insett att jag är lite knäpp... Varför? Jo nu tänker jag lämna tillbaka min nya ring. Efter det första lyckoruset (har ju väntat i 3 veckor på ringen) så tittar man närmare så är ringen bredare/planare än vigselringen och guldet i min ring var MYCKET rödare än i min fästmans. Nu är dem inte alls lika vilket liksom var själva poängen... Hans guld var antagligen 24 ct medans min är 18 ct. Så nu ska jag ha bara göra om min plana ring som är helt i titan till en svagt kupad istället utan något guld. Billigare och snyggare (förhoppningsvis). Puh.
    Guldet är nog 24 k i båda, det är väl det vanligaste. Men det finns ju två olika guldfärger, dels den vanliga gulaktiga och dels den som utomlands kallas swedish rosé. Det är den som är vanligast här och innehåller lite mer koppar har jag för mig. Du kan säkert be att få ringen i en annan guldfärg iofs. (Och beställa en annan form på den också, då...) Hehe, kanske inte till så mycket hjälp, men..
  • Embo81

24ct? Trodde standard var 18 ct?!

labbråttan83 skrev 2008-05-27 08:48:52 följande:
    Sedan har jag insett att jag är lite knäpp... Varför? Jo nu tänker jag lämna tillbaka min nya ring. Efter det första lyckoruset (har ju väntat i 3 veckor på ringen) så tittar man närmare så är ringen bredare/planare än vigselringen och guldet i min ring var MYCKET rödare än i min fästmans. Nu är dem inte alls lika vilket liksom var själva poängen... Hans guld var antagligen 24 ct medans min är 18 ct. Så nu ska jag ha bara göra om min plana ring som är helt i titan till en svagt kupad istället utan något guld. Billigare och snyggare (förhoppningsvis). Puh.
  • ingenjörsbruden
    Embo81 skrev 2008-05-27 17:06:48 följande:
    24ct? Trodde standard var 18 ct?!
    Javisst är standard 18 ct.....24 ct är väl "rent guld"n har jag för mig.....
  • Fröken Planera

Ska man nu hålla reda på hur många karat det ska vara åxå???
    Tycker ni inte att vi har tillräckligt att hålla reda på denna sommaren???

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4