Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
Då var det dax igen!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2808588.html
Då var det dax igen!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2808588.html
Tezz: Jag är helt övertygad om att alla INTE kan bli supermusikaliska. För detta krävs nämligen:
1. Rätt gener (=talang). Det finns ingen supermusikalisk person som kommer från en tondöv familj. Du måste ha rätt bagage med dig.
2. Intresse. Oavsett om du har talang krävs det ett intresse för att odla talangen så att den går att använda.
Det handlar alltså om rätt sammansättning för att kunna bli något. Alla kan inte sjunga. När man frågar 100 tjejer om de kan sjunga svarar nog nästan allihop att de visst kan sjunga. De har ju varit med i skolkören etc... Då kommer vi till nästa punkt...
3. Självinsikt... Man måste förstå sig själv och inse att man inte är hur bra som helst... Detta saknar tyvärr många musiker idag, vilket gör musikvärlden till en ganska plågsam plats för många
Det var mina åsikter!
Tjingeling!
Goddag
Nibla: Vilken rolig tajming för din mormors moster. Antar att det kommmer att firas rejält.
Tezz: Tror också att man kan kanske lära sig att sjunga bättre, men för att det ska bli riktigt bra behövs även talang. Och kanske beror det på var man befinner sig. Jag t ex, sjunger jättebra i bilen, men ingen annanstans.
Hej o god morgon
080808... bra datum att komma ihåg. Inga barn idag helelr???
Firade vännina igår. Det var trevligt. God mat o massa prat.
Gullade med halvårs baby. Inte alls dumt.
Nu skall jag cykla till saluhallen. Räkor o rädisor ikväll tror jag
Hej solen skiner o vi sitter i bilen på väg t Fårö.
Nibla: kul datum o dag för din mormorsmoster! Tez o Linum Jag tillhör dom som inte kan sjunga hur mkt jag än skulle vilja. O min man kan definitivt inte sjunga T o m jag som är omusikalisk som 17 får ont i öronen när han försöker *fniss*
Hur har d gått m allt regn hemma??
frujj,
det har inte kommit så mycket regn som meteorologerna förutspådde. Det regnade en del igår kväll, men inget emot måndagens skyfall.
Ha det så gott på Fårö!
Ab,
Jag måste i nuläget tacka nej till fikan på söndag. Jag trodde vi skulle vara hemma, men vi har tagit ett snabbt beslut att dra till torpet efter eftermiddagens besök hos barnmorskan. Osäkert om vi är hemma till 15 på söndag. Ledsen om jag ställer till det.....
Vi har tagit bilder på magen, inte alls så proffisga som Carmas bilder, men i alla fall så man har ett par bilder på kaggen. Helt ok blev de. Tog MED kläder på denna gången så jag inte behövde bryta ihop över de bristningar som jag fått..
Nibla- ingen fara. Det är väldans opretantiöst så här är det drop in som gäller
får vi se dina magbilder med???
Frujj: Vid Fårö kyrka finns det stora och bra toaletter om det skulle krisa...eller suga till...passar nämligen för två
men linum.. vilka bra kunskaper du har
Frujj: Om ni vill gå på en riktigt bra restaurang i Visby ska ni besöka Isola Bella på Södra Kyrkogatan 20 (www.isolabella.se/). Vi har aldrig någonsin innan fått så god italiensk mat i Sverige!
Abbe: Nu förstår jag inte vad du syftar på...
Linum: Vad lustigt! Där var vi igår!! Åt jättegod pizza och pasta!! Dessutom hur mysigt ställe som helst, fick gå in genom sommarentrén, tog ett foto på det för jag är ungefär lika bred som gången in.. haha
Hoppas ni har det bra och ha en trevlig fika imorgon, då åker vi hem. Ska bli ganska skönt att komma hem. Borta bra men hemma bäst så är det ju alltid Fast såklart har vi haft och har det jättetrevlig här!