• Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
  • Ab fab

tre gånger på en timma.. då får man nog hyra in en 17-åring eller så

Carma - på att tala om män. Hur gick det för J med arbete?

Frujj- oj vad mycket jag lär mig som jag inte visste. Hoppas att du mår bra

• Nibla

Frujj,
    det verkar vara en livlig krabat som huserar i din mage. Vilken tur att den vände sig självmant så läkaren slapp ta i med hårdhandskarna.

Jag längtar till måndag då jag ska till min "riktiga" barnmorska som haft fem veckors semester. De andra har varit så tråkiga på nåt sätt......

Vad ska man göra när man inte kan sitta vid skrivbordet för det gör ont i revbenen för att bebisen trycker på. Står jag får jag olidligt ont i ländryggen. Finns det kontorsstolar i horisentalläge???

• Linum

Nibla: Lägg en kudde framför dig på skrivbordet och vila med överkropppen stödd mot armbågarna... så har jag tillbringat många timmar

• Frujj

Nibla: Visst är det otrevligt när det brinner under revbenen. Usch man får ligga raklång eller stå rakt, fast det är ju inte så lätt på kontoret

Ab: jo jag mår bra nu, mådde lite halvdåligt där, var yr o svimfärdig hade ju dessutom varit tvungen att fasta o jag som är värsta frukostmänniskan. Utan frukost (gärna en tidig och en sen) så mår jag illa och blir svimfärdig. Efter lunch blir jag normal igen.

Trist nog känns det som om bebis har vänt sig sittande igen, det suger liksom till i hela magen ända upp till halsen och nu har jag den hårda bollen under revbenen igen. Jaja.. får helt enkelt lita på läkarens ord och invanta spontan förlossning.
    Och då lägga utgångssättet i läkarens händer. Typiskt mig som är kontrollfreak att jag inte kan ha kontroll över ens en sån sak - att bebis följer skolboken och hittar utgången i god tid. Undra om det blir tre veckor över tiden nu oxå bara för det
    Tur iallafall att det inte blev något akutsnitt idag - stora E fyller tonåring idag och med tanke på hennes syskonlängtan (ironi) så hade det väl passat bra med en bebis i present.... not!

• Frujj

Är det nån som ska fika på onsdag?
    Jag har inget inbokat men beror lite på dagsformen. Vissa dagar känner jag mig som vilken smal, snärtig 20-åring som helst och skuttar gärna iväg på en fika, sen nästa dag kan jag känna mig som 100+ och orkar knappt stå upp....

Jösses vad det regnar!

• Frujj

Nibla: Hehe jag längtade tills min ordinarie bm skulle gå på semester.. nu har jag en annan som jag gillar mkt bättre! Funderar på att fråga henne om jag får gå till henne sen istället .... om jag kan med!

• Carma07

Ab: Han har inte hört något ännu, men borde väl göra det denna veckan. Han borde nog vara tillbaka från semestern denna veckan tror vi. Har han inte hört något mot slutet av veckan får han väl ringa och höra vad för tidsplan de har på det hela.

Frujj: Då håller vi tummarna för att din lill* krabat gör som den ska tills det är dags för förlossning så du slipper snitt.

Nibla: Du får sitta som en hel karl och låta magen hänga ner mellan benen.

Tezz: Kul att få se bilder från ert husbygge igen. Det är så kul att läsa om det. Är ju så nyfiken på ert hus.

• Nibla

Frujj,
    Solen kommer snart! Det hällregnade här för en stund sen, men nu skiner solen.

Håller med dig om dagsformen. Har lyckats pricka in att träffa kompisar/släkt på bra dagar eftersom det påpekat hur oförskämt fräsch jag ser ut för att vara höggravid. De skulle bara se mig när jag ska ta mig upp ur sängen på morgnarna, stånkandes och frustandes!!! För att inte tala om när man ska ta på sig ett par sockar eller klippa tånaglarna......

• Carma07

Nibla: Så du klarar av att klippa tånaglarna? Jag läntar tills magen är borta så jag kan pyssla om mina fötter. Att komma ur sängen är ett helt företag och känner mig som en sköldpadda på rygg. För att inte tala om hur klumpig man känner sig när man bumpar i allt med sin mage. Igår höll jag på att meja ner svägerskan i soffan för att jag inte såg hur jag gick. Maken tyckte jag var som "Kung Fu Panda" *fniss*

• Ab fab

"min" kör skall uppträda på Göteborgskalaset. Lördag vid Kronhuset.1145 tror jag det är. Vi skall dit. Om ni har lust få ni gärna följa med.

hellsongs- favvoband sjunger i morgon

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2