• Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
  • Ab fab

Carma - kul att höra ifrån dig. fast lite synd också Hoppas du o magen inte skäller allt för mycket

Nides- skall du på Rix Fm festival på onsdag?

• Nibla

Hej Carma,
    Vad "synd" att du tittar in...
    Håller tummarna att den tittar ut snart. Det börjar bli rejält långtråkigt att vänta och vänta.......

Lunchdags!

• Carma07

Nibla: Ja, det är riktigt jobbigt att vänta just nu. Det känns redan som om att bebisen aldrig kommer att komma och jag har inte ens kommit till BF. Och inte orkar jag städa och dona så himla mycket heller för då protesterar magen. Ska ge mig på ett försök dock för det behövs nu om inte annat.

• FruTez

Hej Carma! *vinkar* Det sägs ju att om man "idkar älskog" så kan det sätta igång allt! *fniss*

Vilka är det som ska fika på onsdag? Jag vet inte ifall jag kan längre! Måste träffa mamma någon dag denna veckan och hjälpa henne med en sak... Fast jag kanske kan ta det i helgen, jag vet inte än!

• Bauti

Hej på er!
    Tackar för grattulationerna.
    Jag är åter igen på tomteverkstan och skall sy handväskor.
    P har inte givit mig något än och ingen hint om vad det kan bli.
    Jag hoppas bara att han överraskar mig (som om det skulle gå nu)

Jag väntar med spänning på storken i Lerum

Linum
    Jag kan operera om du vill

• Ab fab

Linum- vilken OP team du får. Bauti o jag o skalpellen i hösta hugg *moaaaaha*

Hoppas det är någon som är fikasugen i veckan.

• Nibla

Var det den 13:e?
    Eventuellt ska vi köpa en ny bil och i så fall åker vi och tittar på den på onsdag efter jobbet. Så jag kan inte bestämma i nuläget om jag kommer eller inte. Vore dock trevligt att ses!

Annars är ni alltid välkomna hem till vår altan om det är fint väder nästa vecka, då jag är ledig!

• Ab fab

13 sa vi premliminärt

jag bokar gärna in din terras. Gärna den 20 för 21 åker vi till Paris

• Carma07

Tezz: För att det ska funka ska det vara tre gånger på raken inom en timme. Tufft för killen att hinna producera nytt till varje gång. Sedan kan man massera bröstvårtorna lika länge som två långfilmer. Färks ananas också har jag läst, men det ska vara sju på raken. Nja, jag vet inte. Jag provar att storstäda istället.

Nibla: Jag kommer gärna på fika till er altan. Kanske inte kan nästa vecka, men förhoppningsvis har jag bebis då och kanske behöver testa på att gå utanför dörren.

• Frujj

Godeftermiddag, nu är jag tillbaka från Östra.
    Vändningen gick bra.. förutom att den är såpass rörlig att läkaren sa att den antagligen kommer snurra hej vilt ända fram tills förlossningen och ligger den fortfarande på tvären då så blir det snitt om det börjar med vattenavgång
    Börjar det med värkar så ska jag åka in och då får de vända den direkt för att sen ge sig på födandet. Så hur den än ligger nu så är det bara att invänta förlossning. Konstigt att barnmorskor inom samma landsting har så olika direktiv för vad som gäller för tvärläge, min bm som jag går till höll ju på att dö av nervositet när hon upptäckte att den låg på tvären, idag på sjukhuset så var det "no big deal". Så länge jag åkte in så fort det startade typ. Tur vi inte ställde in Gotlandsresan!

Själva vändningen gick bra, fick ligga med en ctg på magen (en manick som registrerar barnets hjärtljud) en halvtimma, sen kom läkaren och klämde och och kände efter hur bebisen låg, samtidigt så tryckte han till den och det gjorde ooooont, sen fick jag en nål i handen och Bricanyl (för att slappna av livmodern) och sen så skulle läk göra vändningen, men då hade bebis redan lagt sig neråt! Så det räckte med den första klämningen han gjorde! Blev skakig o illamående av Bricanylen men det gick snabbt över. Sen fick jag frukost.. gott!!
    Så.. nu är det bara att vänta här med!

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2