• Ab fab

Fikasugna erfarna makar

Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!

Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn

• Svar på tråden Fikasugna erfarna makar
  • Ab fab

jag tycker ju det är så himla kul.

kanapeer
    - hackade räkor, ägg, dill, gräslök samt matyoghurt
    -keso och fetaost mixat. Toppat med gurka o rödlök
    -leverpastej och bostongurka ihoprört. Toppat med en bit paprika
    -rökt lax ooch pepparrotsmix
    -ostkuber och oliv på tandpetare

Kall ugnsbakad utskuren kotlett kryddad med honung och rosmarin
    Sallad på rödbetor, sockerärtor, bulgur med senapsvineigrette
    Grönsakskaka
    Yoghurtsås med chevre
    Basilikaolja

Tårta

• Bauti

Abbe, jag har fixat smink till oss. Vitt, svart och blod

• Ab fab

God morgon
    oj så trött jag var igår. Gjorde fisksoppa med indiska smaker (undvik färdigköpt grovt naanbröd. Det var inte gott) o sen slappade jag i soffan. Gick o la mig 2130- det var välbehövligt

Frujj- kan troligtvis båda dagarna

idag blir det träning o sen ta hand o m tvätt... gu vilka kul kvällar jag har...

• Nibla

Good morning!

Jag har sträckt mig i nacken, gör skitont!
    Ska hem till en kompis på fika här i förorten, tänkte vara så hurtig att promenera dit, det är 5 km.

Ska bli skoj att träffas på fredag!!

• Carma07

hejsan

Igår var vi på föräldrautbildning. Då fick vi prata om hur den första tiden hemma har varit. Jag berättade att vår lilltjej sov på nätterna men å andra sidan då var vaken hela dagarna. och så sov hon som en stock när vi var där.

Hon har fått en ny kompis också. Hon har upptäckt sin vänsterhand. Det är så roligt att se när hon spanar in den.

Idag blir det att städa upp lite grann om tid finns. Kolla så att det finns rena lakan och handdukar. Ikväll blir det först ett kort kompisbesök och senare ikväll kommer N's farmor och kusin.

Nibla: Jobbigt med ond nacke när man har en liten att bära på. De är ju tunga de små liven.

• Frujj

Carma: (eller ni andra pysslare) har ni jobbat med mini-minipärlor som man limmar fast på pappret som dekoration?
    Håller på o grejar lite med inbjudningskort till dop och hade tänkt använda sådana, men det blir inte bra...
    Tänkte nån kanske hade tips.
    Testar akvarellfärger oxå...

• Carma07

Frujj: Jag har testat någon gång men tyckte det var svårt att få det att sitta. Gnuggade man på det så lossnade dem. Men det ska tydligen funka om man använder 3D-lack. Har inte testat det ännu.

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar