• Ab fab

Fikasugna erfarna makar

Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!

Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn

• Svar på tråden Fikasugna erfarna makar
  • Nibla

Hej på er!

Instämmer med Bauti, jäklar vad det blåst inatt!

Har varit uppe två ggr inatt och ammat, till min stora glädje går gamla avsnitt av Beverly Hills 90210, fyra avsnit på raken. Haha!
    En tjej på Familjeliv hade förresten startat en tråd om att hon verkligen inte förstod hur ammande mödrar kunde göra annat än att koncentrera sig på barnet när man ammar, typ surfa, kolla på TV, prata i telefon. Herregud! Att folk orkar lägga sig i hur andra sköter sitt liv......
    Hon startade säkert tråden för att hon själv inte har förmågan att göra nåt annat samtidigt. Simultankapacitet kallas det, mina vänner!

Idag ska vi på föräldragrupp. Sen ikväll bär det av till torpet. Imorgon är det dop (ev. bröllop).

• Carma07

Halloj

Har varit hos bvc idag och nu väger hon över 5 kg. Inte konstigt att jag börjar få ont i ryggen. Men nu har jag fått godkänt från bm att börja träna magen så jag hoppas på förbättring snart.

Bauti och Frujj: Om det är samma recept på kycklinggryta som abbe mailade till mig måste jag också säga att den är jättegod. Åt den till middag igår och lunch idag.

Nibla: Jag tror inte jag skulle stå ut om jag bara skulle sitta och titta på N all den tiden man ammade hur otroligt söt hon än är. Tycker det är skittråkigt som det är. Vissa fall funkar det inte och då får hon all min uppmärksamhet men annars kollar jag alla möjliga serier på tv nu. På natten bryr jag mig inte om att sätta på tn:n, men då somnar jag å andra sidan istället. Snacka om ont i nacken.

Trevlig helg alla om någon av er kikar in igen.

• Frujj

Godmorgon!
    Idag är vi morgonpigga här! Vaknade kl 6.40.... zzzz

I helgen har jag varit och handlat lite "test"-material till dopinbjudningskort, var på MyCards som har öppnat butik vid Vågmästarplatsen. Hon hade ganska mycket (iaf stämplar!) i sin butik och en hel del annat krimskrams oxå. Roligt med en affär här på Hising Island så man slipper krångla sig in till stan.

Hoppas ni andra har haft en trevlig helg! (och inte blåst eller simmat iväg nånstans )

• Carma07

God morgon

Sist ut och först in.

Helgen har varit lugn. I lördags hade vi förs kompisbesök på kaffe. De var här och lämnade bla av ett babygym som vi får låna och som lilltjtjen älskade. Senare på dagen hade vi kompisr på besök för att träffa N. Hon är dock inte så bra värdinna ännu. Hon stensomnade fastän barnen lekte för fullt.

Söndagen började med sovmorgon och sedan en liten shoppingtur till backaplan.

Idag blir det första träffen på föräldrautb. Ska bli spännande att se vad det är. Sedan blir det till att förbereda lite tills N's armor och kusin kommer. Skönt att veta att lakan och handdukar är i sin ordning

• Carma07

Godmorgon Frujj

Vad kul med korten. När ska ni ha erat dop? Vi har bestämt oss för att ha dopet i Norrland. Känns mer rättvist med tanke på att dem fick åka hit ner för bröllopet. Har ännu inte bestämt dag. Det är viktigt att vi även kan få med min bror upp eftersom han är en av faddrarna. Vid vilken ålder brukar man döpa?

• Frujj

Gomorrs igen
    Vi ska ha dop 21 dec. Lite nära jul kan tyckas men det var det bästa alternativet för våran del.
    Man kan ju döpas när man vill men jag tror att det är vanligast att man har bebisdop mellan 2 och 6 månader nånting. E och W döptes när de var knappt 3 månader och denne lille blir ju nästan 4 mån. Dopklänningen ska ju passa oxå...
    Är det du Carma som har släkt i Norrland eller maken?

Vi hade oxå gäster i helgen och lillebror är inte heller någon direkt artig värd. Har märkt att han blir väldigt orolig när det är mycket folk omkring och mycket oväsen, så han skrek och skrek och skrek, ville inte äta eller sova utan skrek mest hela tiden. Försökte amma men det gick inte det heller. Igår sov han som en stock, var väl helt utmattade efter lördagkvällens skrikande.
    Får väl se hur det går på fredag.

På tal om dop så har vi inte bestämt vilka vi ska fråga om de vill vara faddrar, ett av mina dilemman jag har just nu hur vi ska göra. Pga... tja.. vill inte skriva det här.

• Frujj

Ska försöka göra ett testkort idag, hinner jag så ska jag fota det så ni får se

• Carma07

Frujj: Makens familj och släkt är därifrån. Hans hemtrakter.

• Frujj

Med "försöka" göra ett testkort menar jag att det ska finnas tid....
    Typ om man lyckas få båda barnen att sova samtidigt

Carma: Aha, ok!

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar