• Taha

Vi med lila som färgtema Ny Tråd

Hej!

Såg att det tidigare fans en hel tråd för oss med lila som färgtema. Öppnar en ny eftersom den förra är stängt nu.

• Svar på tråden Vi med lila som färgtema Ny Tråd
  • sarahkka76

jag köpte mina i svart och lila

• Brudens mamma

Såg dom läckraste lila diamanterna på tradera igår om det kan va nått till ett lila tema.

• Twixiee

Vilka fina rispåsar ni har inhandlat
    Jag har en liiten fråga, måste man ha såna? Måste det kastas något överhuvudtaget? Jag har ingen aning..

• Diz

Finns inga måsten kära vän, det är ju din/er dag!

Personligen kommer jag inte alls satsa på rispåsar eller pussklockor eller sånt där smått. Jag kommer däremot att satsa mycket på touchen på lokalen; en mysig barnhörna, snygg efterrätts-bar, fotobås brevid lyckönskningsträdet, osv osv
    Allt i "rätt" färger naturligtvis...

• Plummis83

Samma här. Vi tänkte ha presentaskar med en chokladbit till alla gäster men den idén har vi skippat nu och satsar på att fixa lokalen å såna saker istället! Köpte häromdagen lila ljus som vi ska ha på bordet! Lokalen har äldre ljusstakar som vi vill använda fast med lila ljus!
    Sen ska vi ha lila ballonger vid scenen!
    På bordet kommer vi sprida ut lila konfettin, vid baren kommer det vara värmeljus så klurar lite på hur vi ska få in lila där. Funderar just nu på hur jag ska göra med barnhörnan!

Diz skrev 2009-03-03 23:47:35 följande:
    Finns inga måsten kära vän, det är ju din/er dag! Personligen kommer jag inte alls satsa på rispåsar eller pussklockor eller sånt där smått. Jag kommer däremot att satsa mycket på touchen på lokalen; en mysig barnhörna, snygg efterrätts-bar, fotobås brevid lyckönskningsträdet, osv osvAllt i "rätt" färger naturligtvis...
  • hummle
    Diz skrev 2009-03-03 23:47:35 följande:
    Finns inga måsten kära vän, det är ju din/er dag! Personligen kommer jag inte alls satsa på rispåsar eller pussklockor eller sånt där smått. Jag kommer däremot att satsa mycket på touchen på lokalen; en mysig barnhörna, snygg efterrätts-bar, fotobås brevid lyckönskningsträdet, osv osvAllt i "rätt" färger naturligtvis...
    lyckoönskningsträd d lät nice. lust att förklara mer ingående?
  • burnisen

E i desperat behov av ideer till att smycka lokalen så berätta!!

• Humlan66

det började ju bra för mig med min bestälning hos pernillasbrud.. när jag skulle ändra en färg så hade hon inte ens FÅTT min beställning . Tänk om jag inte mejlat henne då och bara gått och väntat

Nää jag tror jag köper mina påsar från ebay istället

• Diz

Plummis > Ett tips är att inhandla IKEAs GALEJ, 4 ljushållare för 9 kronor. Du köper sen dekorsten/dekorsand i lila och lägger i botten, överst sätter du ett värmeljus. Sen kan du varva det genom att i vissa hälla ner lite vatten och sätta i en ensam blomma istället för ett ljus. Vi kommer att ha något sådant i mängder i dukningen, jag köper ett par förpackningar GALEJ varje gång jag är på IKEA, och vi ska inte gifta oss förrän 2010.

Barnhörnan vår kommer att vara en soffa, förmodligen en gammal skruttsoffa vi har ståendes där hemma, som jag ska sy överdrag av IKEAlakan. Framför soffan ska där stå ett soffbord, förmodligen från lackserien (IKEA naturligtvis ), bordsskivan ska jag täcka med papper, och pennor ska stå i burkar på bordet. Där ska barnen få rita sina lyckönskningar. Sen ska där finnas en TV med mängder av filmer också.

Lyckönskningsträdet ja. Vi kommer att ha ett träd med bordsplaceringskorten, finns bild i mitt galleri (men vårt träd kommer att vara större). När gästerna har anlänt och fått sin plats kommer trädet att flyttas till lyckönskningshörnan. Det kommer att finnas små kort med snören fästa i ena hörnet, där kommer gästerna att kunna skriva lyckönskningar och knyta fast i grenarna på trädet. I korten kommer också att finnas plats att fästa ett polaroidkort (polaroidkamera kommer att finnas tillgängligt i fotobåset).

Svar på tråden Vi med lila som färgtema Ny Tråd