Mars 2009 del 2
Tar mig friheten att starta en fortsättningstråd för oss mars-brudar då den gamla blivit stängd för svar.
Första tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3077823.html
Tar mig friheten att starta en fortsättningstråd för oss mars-brudar då den gamla blivit stängd för svar.
Första tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3077823.html
Då var ringarna beställda, skall provas på tisdag och är klara 3/2. Kul. Sen har bilförmedlingen meddelat att bokningen är ok.
Ska beställa min ring nästa vecka, ska bli kul!
Har ni "gjort" egna ringar eller e det en modell som redan finns?
Fam Hull skrev 2009-01-08 17:49:55 följande:
Det tycker jag va ett fint val!
Ska typ oxå göra en "egen" ring. Ska ta modellen från en befintlig ring men göra den i andra mått.
Hej alla!
Paniken sprider sig här, inget går som vi vill. Än så länge varken lokaler eller vigselförättare bokade. Inga inbjudningskort, ingen tilltänkt frisyr och make up, inga skor till mig eller skjorta till honom. Vi har inte heller skickat in några papper till skattemyndigheten (problem med namnbytet). Tja, kort sagt - inget klart. Ursäkta men är lite smått negativ idag...
Men det är tid kvar att ordna upp allt på, så gifta ska vi bli iaf :)
Oj då! Men det e ju ett par månader kvar så det löser sig nog ska du se. Vilket datum är det ni har planerat?
Fam Hull , Ja, det ska nog lösa sig. Var lite negativ igår efter att ha pratat med PRV om namnbyte. Vi gifter oss den 20 mars och visst finns det tid kvar att få allt klart. Vi har bestämt hur vi vill ha det och när väl vigselförättaren är bokad så kan vi boka in det andra och hoppas vi kan vara där vi har tänkt.
Ni håller på att kolla på ring förstår jag. Jag är himla nöjd med min, den ligger här hemma och väntar :) Vi gjode både förlovningsringar och min vigselring samtidigt till vår förlovning i september. Var runt och tittade överallt ända tills vi hittade en guldsmed som förstod vad vi ville ha och var jätteduktig. Kul att det är flera här som "gör" sina egna ringar.
Ja, vi förlovade oss i Thailand o köpte ringarna där. Så det är liksom inga normala svenska mått. Skiljer nån mm här o där... Men nu har jag hittat en ring som jag ska ha som modell och en guldsmed som ska fixa den, så att måtten blir detsamma som på förlovningsringen.
Hej!
Vi håller på att bestämma månad/datum för vårt bröllop. För nu har vi hittat plats. Vi har bestämt att det ej ska vara på sommaren och det lutar åt vinter/vår 2010. Funderar lite på mars. Men blir i göteborg så blir utan snö antagligen=) Hur kommer ni göra med fotograferingen? Vilken miljö ska ni fotas i? Tycker det e svårt att bestämma tid på året..vi har sagt att vi ej vill ha sommaren. Platsen passar för mörker (man kan ha lite eld saker utanför osv). Vi har vår årsdag i mars (Blir 11år 2010 så inget jämt..).
Finns tider i slutet oktober..nov i år, även om vi kommit en bit i planering redan så känns det lite stressigt... Ska försöka kika runt här lite på olika månader. Någon som har exempel på bilder från höst/vinter/vår bröllop?=)
Nu börjar nervositeten komma krypande...
Idag var sista osa och alla utom en familj kommer (de hade bokat skidresa). Tyvärr betyder det att nästan ingen från reservlistan blir bjudna men lokalen tar "bara" 100 pers.
VF och vigseltid är bokad, festlokalen tittade vi på idag, bandet är bokat. Hindersprövning inskickad. Maten står på tur, förrätt och efterrätt är bestämt, skall boka catering till huvudrätten.
Klänningen tvekar jag fortfarande över men någon strul skall man väl ha
Iiiih! 14 mars blir det åka av!!