• Svar på tråden Mars 2009 del 2
  • Athena79

Jag väntar fortfarande på näbbklänningen *grrr* Den skickades i torsdags, posten är bra seg. Torsdag är det dags att testa klänningen igen. Förhoppningsvis sitter den bra så jag slipper göra om den ännu mer. Vigselprogramen är nästan klara, men det är ju så tråkigt att scrappa samma sak 30 gånger. *suck*
    Festprogrammen är nästan klara med innehållet i alla fall. Sen ska jag scrappa 28 såna också :)
    Men allt är under kontroll i alla fall.... känns det som :)
    Måste få iväg sambon att köpa skor för att sen åka och fixa till kostymen. Men han har haft influensan så han måste få kurera sig först :)Han fick avbryta sin svensexa i fredags pga sjukan...stackar min lilla sjukling :)

• Vill nu

Här sitter jag hemma med sjukt barn, så vi har hunnit få bort lite de senaste dagarna!
    Ringen är inlämnad på putsning, limon bokad, samtal med prästen inbokat, ska träffa min kollega som ska göra håret nästa vecka, färgade in löshåret igår... Barnvakt fixad...dubbelkollat alla andra bokningar... Börjat sy min cape. Var inte så svårt som jag trodde!
    Det som saknas nu (tror jag ) är nog bara manchettknappar och slipsnål till sambon, samt skor till dottern.
    Inte länge kvar nu ju! Såg på weddingannouncer att vi hade 18 dagar kvar idag!!! Var har tiden tagit vägen?!

• Pnuso

Ja, nu närmar sig mars med stormsteg!

I helgen var jag i Köpenhamn. Köpte smink (ska sminka mig själv på bröllopsdagen) och så hittade jag underkläder som jag bara ska prova till klänningen för att se att de inte syns igenom.

Dessutom hittade jag skor. Jag ville ha ett par grå/silvergrå skor och hittade ett par mörkgrå med lite silverkänsla. Tror ni att man kan ha mörgrå skor? Gillade dem och de satt bra, men lite nervös att de är för mörka så måste prova till klänningen.

• Athena79

Pnuso: Det gör väl inget om de är mörka? Det är ju hel-inne att bryta av det vita i bröllopsklänningen med en annan färg har jag sett. Hur lång klänning har du?

• Wiimii

Athena79: Har du varit på möte med Xtravaganza än? Vad sa de?

• Athena79

Wiimii: Jag var där i måndags, och skrev in mig, min grupp börjar efter bröllopet. Men just nu går jag ner bra själv, 4,3 kg sen förra måndagen så jag klagar inte :)
    Jag ska inte gå på helfart, eftersom jag redan har tagit bort mina dåliga vanor, jag fortsätter på samma sätt som förrut, men hoppas på att kunna hålla vikten med hjälp av gruppen. Jag haqr jojo bantat i 15 år, tycker att det räcker nu :)
    På gymet finns det barnpassning, så jag ska dra med mig sambon och träna också :) Inte för att han är överviktig, men han behöver träna :) Sen kan man simma med sonen också. Det är perfekt, en riktig helhetslösning. Jag längtar tills jag hinner ner och träna. Har saknat det enormt :)

• marsros

Jag har provat min klänning hur många gånger som helst. känner mig som en stjärna i den. Skor är fortfarande det stora problemet. banta skiter jag i.

• Pnuso

Athena79, Nej, jag gillar att bryta med annan färg. Men hade tänkt mig lite ljusare, skorna kan nog uppfattas som svarta om det inte är dagsljus. Ska prova dem till klänningen i morgon. Klänningen är hellång, men med tyll längst ner så att skorna kommer att synas. Förresten, starkt gjort att gå ner så mycket på en månad!

marsros, Åh, visst är det en underbar känsla! Tror jag kommer prova min en massa när jag får den. Visst är det svårt med skor, jag är så velig hur jag ska göra.

• GiJa

090331 gifter vi oss i Rådhuset i Köpenhamn...det kommer bara vara vi två, dagen efter åker vi till solen och värmen i 14 dagar...

• Athena79

Pnuso: Tack.... men det är inte ens en månad... :) 4,6 kg på 2½ vecka :)

marsros: Nej behöver man inte banta så slipper man ju :)

Svar på tråden Mars 2009 del 2