• Svar på tråden Mars 2009 del 2
  • marsros

Hej allesamman

Vad ska ni ha för skor? Det kan ju vara både varmt och kallt i mars.

mailade catering för att fråga pris på bröllopslunchen. Vi har i utgångspunkt tänkt göra själv. De hade pris på hemsidan med 5 valfria bufferätter för 155kr/person. Jag valde 4 rätter men bad om fat för 6 personer, som man kan ställa på borden istället för jättefat på buffebord. Plötsligt var priset 265kr/person. Funderar på om det blev bröllopskategori och inte fest kategori. Irriterande!

• Vill nu

Jag kommer att ha ett par vanliga pumps, sen har jag ett par "mormors-kängor" som jag tänkte ha under fotograferingen, utomhus, som har lika hög klack. Tänker att ingen ändå ser dem då!

Vad knepigt att det blev olika priser! Du får fråga, varför det var så markant högre än på hemsidan! De måste ju kunna ge en förklaring! Kan ju ha höjt priset utan att uppdatera hemsidan, men i så fall var det en rejäl höjning...

marsros skrev 2009-02-02 22:10:05 följande:
    Hej allesammanVad ska ni ha för skor? Det kan ju vara både varmt och kallt i mars.mailade catering för att fråga pris på bröllopslunchen. Vi har i utgångspunkt tänkt göra själv. De hade pris på hemsidan med 5 valfria bufferätter för 155kr/person. Jag valde 4 rätter men bad om fat för 6 personer, som man kan ställa på borden istället för jättefat på buffebord. Plötsligt var priset 265kr/person. Funderar på om det blev bröllopskategori och inte fest kategori. Irriterande!
  • Wiimii

Då var ringarna klara och hämtade, kan tillägga att de åker på fingret ett flertal gånger per dag....

• Athena79

Wiimi: Jag har bokat ni ett möte med extravaganza nästa vecka, spännande att de vad de har att erbjuda mig, nån ren kur blir det inte alla fall :)

Fam Hull: Va roligt att baka sin egen tårta, hade jag också velat om jag kunde. Hoppas att vi får se bild på den sen.

marsros: Jag har köpt ett par silvriga små skor, tror de finns i mitt galleri (lika som min tärna) sen köpte jag att par vita stövlar på Tradera som jag ska ha mellan sminkös/frisören, fotografen, kyrkan och Hotellet.

Nu börjar allt falla på plats. Lämnade förlovningsringarna på putsning, och sambons ring som ska graveras med vigseldatum. Jag beställde också min vigselring. Jag har texten till festprogrammen klara och nu ska jag "bara" scrappa utsidan på programmet. Vi ska till Kyrkan idag och prata med prästen, och jag vet inte vilken inmarch vi ska ha än....ska kika på det idag. Sen måste jag bestämma mig för vilka sånger som våran solist ska sjunga. Vet inte om hon ska sjunga 1 eller 2 sånger. Vi har en son med massa spring i benen, så kanske underlättar det om seremonin blir relativt kort.
    Jag börjar nojja lite över näbbklännigen som inte kommit än, men har den inte kommit nästa vecka så ska jag ringa och fråga när den kommer.

ur har ni andra lagt upp eran vigsel?

• Athena79

Hur går det för er?

Ingen som skriver alls... har alla fullt upp med förberedelserna nu?
    Igår fick jag mail om att näbb-klänningen har kommit, har fått en postavi så jag hoppas att det är klänningen och inte mina scrapbbok-album. Sen så börjar allt falla på plats.
    Har inte kommit mig för att testa stay-upsen än, men det måste jag ta mig tid till.
    Ska på panduro idag också och köpa papper till vigselprogrammen och festprogrammen. Och så bläck till skrivaren. Fullt upp här alltså :)

• Vill nu

Har varit och hämtat klänningen ikväll, så nu hänger den här hemma!
    så har vi beställt blomorna och tårtan, och jag har bokat tid för nagelförlängning... Känns som det mesta börjar falla på plats. Vigselprogrammet är så gott som färdigskrivet. Ska färdigställa det när vi träffat prästen. Har börjat på festprogrammet oxå, men har lite svårt att bestämma oss som ska vara däri, då min mamma gör ett hemligt allsångshäfte...

Athena79 skrev 2009-02-12 15:48:14 följande:
    Hur går det för er?Ingen som skriver alls... har alla fullt upp med förberedelserna nu? Igår fick jag mail om att näbb-klänningen har kommit, har fått en postavi så jag hoppas att det är klänningen och inte mina scrapbbok-album. Sen så börjar allt falla på plats.Har inte kommit mig för att testa stay-upsen än, men det måste jag ta mig tid till.Ska på panduro idag också och köpa papper till vigselprogrammen och festprogrammen. Och så bläck till skrivaren. Fullt upp här alltså :)
  • Athena79

Vill nu: Vad underbart med klänningen, kan du låta bli att prova den? :)

• Vill nu

Prövade den när jag hämtade den, så hittills går det bra! Återstår att se om jag kan låta bli i helgen!

Athena79 skrev 2009-02-12 19:46:48 följande:
    Vill nu: Vad underbart med klänningen, kan du låta bli att prova den? :)
  • Pnuso

Åh vad roligt att ha fått sin klänning. Idag var jag och letade BH för att kunna ta måtten kring bysten för min. Övrigt har vi bestämt oss att beställa tårtan där vi äter, så vi tar allt på bröllopsdagen på ett ställe. Känns skönt att ha bestämt sig.

I helgen bär det av till Köpenhamn för att leta skor. marsros, visst är det svårt att veta vilka skor man ska ha. Jag vill inte ha med hög smal klack och sjunka ner i en sumpig gräsmatta :)

Just nu letar vi boende för bröllopsnatten/helgen. Dyrt att bo på hotell säger jag bara...

• Wiimii

Oj, här var det lungt och stilla...
    Har idag varit och gjort provuppsättning och smink, kommer bli kanon!
    Imorgon är det dags för floristen.
    I övrigt är det mesta under kontroll.

Hur går det för er andra?

Svar på tråden Mars 2009 del 2