Mars 2009 del 2
Tar mig friheten att starta en fortsättningstråd för oss mars-brudar då den gamla blivit stängd för svar.
Första tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3077823.html
Tar mig friheten att starta en fortsättningstråd för oss mars-brudar då den gamla blivit stängd för svar.
Första tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3077823.html
Vad härligt! Du gjorde alldeles rätt som inte kompromissade! Och till vilket kanonpris oxå! Grattis!
Jättevacker!!!
Tack...det känns så himla bra. Igår var jag nästan redo att ställa in allting, men idag LÄNGTAR jag :)
Vad kul! Det är ju så det ska vara! Inte så länge kvar för oss alla nu!
Vi har precis 2 veckor idag! *gaaah*
Hej hej!
Hur går det för er? Allt under kontroll?
Här flyter allt på. Dagarna flyger iväg. Jag har varit och färgat håret hos min svägerska, men ska dit en gång till och lägga slingor. På fredag har jag ansiktsbehandling. Jag går dit i vanliga fall också, 1 gång i månaden. Det är så himla skönt.
Måste köpa genomskinliga axelband och tejp som jag kan tejpa fast klänningen med om den glappar nånstans. Plocka ihop nål och tråd. Men annars verkar det vara under kontroll.
Igår satt jag och kämpade med festprogrammet. Skrev ut alla sidor och satte ihop dem. När sambon kom em skulle han läsa igenom....och vad har jag lyckats med.... en rubrik hamnade längst ner på menyn... så idag får jag göra om allt. Men det är lungt, förrutom att det går en massa bläck.
Hur har ni andra gjort era festprogram?
Här har vi varit sjuka, så vi har stått lite stilla...
Håller på att sy min capa, och igår träffade vi prästen. I morgon ska jag fixa naglarna, och sen åker sambon på kurs i GBG på söndag, och blir borta ända till torsdag, så då hinns nog bara dottern med! Så typiskt att kursen skulle vara samma vecka som bröllopet!!! Men på onsdag nästa vecka, kommer massor av släkt och vänner upp, för att hjälpa till med förberedelserna, så det löser sig säkert!
Vi har inte så avancerat festhäfte, då min mamma och bror har gjort ett allsångshäfte. I vårt festhäfte har vi bara meny, lite rim om gästerna (som det fortfarande fattas några i... Så svårt att rimma om dem man inet känner så väl!) och ett litet tack. Kommer att skriva ut som ett dubbelvikt, stående A4.
Vad har du för tejp till klänningen?
Jag måste ev använda en free-bra (stavas väl så?) men litar inte på att den kommer sitta kvar. Så jag funderar på om det på nåt sätt går att tejpa/limma fast den.
Jag har fått information om att de har sån tejp på Twilfit. Har dock inte varit dit ännu.
fest programmet är klart, blir bara framsida och baksida på ett a5 då de flesta känner varandra från förr och vi inte ska ha en massa sånger och så.
Bara några odr från oss, menyn och lagen i hemmet.
Har provuppsatt håret och sminkat mig idag för det tänkte jag göra själv.
ska köpa kläder till mannen idag. Och försöka hitta en vit fin pläd som jag ska klippa hål i och ha som poncho.
Min klänning sitter som ett skinn så jag tror jag klarar mig utan bh, annars måste jag också skaffa nåt att hålla upp härligheten med
Gaaah, bara en vecka kvar, för mig nu! Fattar det inte!!!
Tror ändå det mesta börjar vara klart... Sydde färdigt capen igår, och har varit och köpt tyll till en ev slöja. Dags att bestämma sig snart kanske, om jag ska ha en eller inte!
Har varit och hämtat förlovningsringarna efter putsningen också. Ser ju ut som nya! Trodde inte att de var SÅ matta, men tydligen!