• Svar på tråden Mars 2009 del 2
  • Wiimii

Lycka till i helgen till alla som är först ut i mars!

• Pnuso

Athena79, Håller också tummarna för att din pappa blir bättre!

• Pnuso

Hoppas ni får fina dagar i helgen och att era dagar blir så underbara som ni vill, stort lycka till!!

• Pnuso

Idag fixade vi skjorta och slips till min sambo, så nu är hans kläder klara. Skulle också hämtat hem min klänning idag, men en liten ändring till behövdes för att den ska sitta riktigt bra. På måndag får vi ringarna graverade. Nu är det fullt upp.

• Fam Hull

Då va man gift då

Vi hade en helt underbar dag! Allt gick i stort sätt som planerat, förutom att vi glömde gästboken hemma (sambon/maken fick åka hem o hämta) o att vi nästan missade att bygga ihop tårtan.
    Ska lägga in lite bilder när vi fått dom från fotografen.

• Vill nu

Hallå!
    Ja, då var man Fru Nordin då!
    Hade världens bästa dag, och kan faktiskt inte komma på något som kunde gjorts annorlunda.
    Jo, att tårtan hade varit klar i tid, så sambon inte hade behövt bli så arg och stressad på morgonen...
    Var faktiskt förvånansvärt lugn hela dagen, och det var tärnan och sambon som var stressade.
    Jag som trodde att jag skulle gråta ihjäl mig i kyrkan fällde faktiskt bara några tårar under första solosången, och under vigseltalet.
    Festen var verkligen alldeles underbar, mycket tack vara mamma och bror, som hade utarbetat ett utomordentligt roligt program, med allsånger, sånger till oss, och fina tal.
    Cateringen hade gjort ett underbart jobb med supergod mat, och jättefin service! De hade till och med ringt till killen som hyrde lokalen innan oss, och ordnat så vi fick komma in och duka vid 10 på morgonen!
    Sen kom bandet igång vid 21, och röjde på till 01.30. Så jäkla bra! Jag dansade loss fyra knappar i ryggen på klänningen, då jag hängde upp släpet på dem!
    Sen blev det varmkorv med bröd (som bandet ställde sig och kokade! ), och sen gick alla nöjda, trötta och glada hem.

• didis

Fam Hull och Vill nu:

Grattis!! Kanon att det blev så lyckat! Just festen är det jag är mest nervös över - tänk om ingen dansar, det aldrig blir någon feststämninge etc etc...

• Vill nu

Det var verkligen inget problem hos oss! Även de allra blygaste, och de som sagt att de ALDRIG dansar, svängde sina lurviga! =)

didis skrev 2009-03-09 10:30:12 följande:
    Fam Hull och Vill nu:Grattis!! Kanon att det blev så lyckat! Just festen är det jag är mest nervös över - tänk om ingen dansar, det aldrig blir någon feststämninge etc etc...
  • didis

Vill nu: jo, det BRUKAR var mycket dans på ffa makens släktsida. Men nu har jag fått en tvångstanke om att bandet står där vid ett tomt dansgolv och spelar i sin ensamhet...

• hummle

GRATTIS! vill nu , Fam Hull o Athena79

nu är vi oxå gifta o d känns underbart. min kärlek är numera min man *ler när jag tänker på tanken*
    d mesta gick som planerat o vissa grejer hade jag gjort annorlunda men så e d m facit i hand...

har lagt in 1 bild än så länge resten kommer senare när man landat

nu ska vi njuta av dagarna som nygifta! o njuta av varandra

• Athena79

Ja nu var man Fru Olsson då :)

Vi hade en underbar dag. Klockan 9.30 var jag och tärnan hemma hos min kompis som skulle göra mitt hår och min make-up. Jag var lugn och balanserad hela dagen. Min tärna däremot hade nog tagit min nervositet också :) Vi kom självklart 30 minuter sent till fotografen men det gjorde inte så mycket eftersom fotografen passade på att ta bilder på maken, bestman, brudnäbben och våran son. De var i tid i alla fall :)
    Vi fick sitta och vänta hos fotografen i 30 minuter innan vi kunde åka till kyrkan, och då började det väl bli lite nervöst.
    Jag klarade Vigseln ganska bra, men solo sången Curly Sue lockade fram tårarna, och den delen när hon pratade om alla som var där för att dela våran dag, min pappa hade inte blivit så frisk att han kunde komma och jag saknade honom hela dagen.
    Utanför Kyrkan stod en Bentley och väntade, den var mammas bröllopspresent till oss. Iväg till Såstaholm där vi skulle äta våran middag. Maten var underbart god och vinerna var helt otroliga. Alla gäster var jätte nöjda. Efter desserten var det paketöppning och jag läste upp talet som min pappa hade skrivit, det blev ganska känslosamt förstås. Men jag klarade det med några pauser :)
    Tårta, Kaffe och avec avslutade måltiden och efter det började folk dra sig hemåt. Vid 10 var vi 5 personer kvar. Vi satt och pratade om dagen och varvade ner. Vi 11 gick vi upp i våran svit och badade med skumpa och färsk frukt. En lagom avrundning av dagen. Vid 12 sov vi båda två :) Trötta men nöjda med dagen, och att vara Herr och Fru Olsson :)
    Allt blev verkligen som vi ville, förutom min pappa då :(

Vid 10 igår kom de med 2 stora frukostbrickor. Vi hade lång tid på oss att äta och plocka ihop alla saker. När vi hade checkat ut ville jag direkt åka och hämta våran son hos mormor. Men Micke höll mig borta :) Vi åkte hem och packade upp presenter och kläder. Slappade i soffan en stund innan vi åkte och handlade mat och fiskar till sonen. Sen fick jag äntligen hämta Albin.... åhh gud vad jag saknat honom. Men jag kunde ändå slappna av, det trodde jag faktiskt inte. Kanske ska låta honom sova borta lite oftare :)

• Athena79

Ja just det, har lagt in några bilder i bildgalleriet, flera kommer när vi samlat in dem från alla gäster :)

• marsros

Grattis!!!

Härligt att höra att det gick så bra för er...

Idag är jag ledig och ska packa. Flyget hem till Sverige går 07.00 imorgon. Ska ha dansträning heeeela kvällen, vi har nästan fått till det. Mannen trampar mer eller mindre i takt...klart bättre än förra veckan. Resten av veckan blir bara fixa fixa fixa.

ska träffa årästen imorgon, har fortfarande inte fått tag i musikern vilket är lite stressigt

• Pnuso

Stort Grattis!!! Vad skönt att höra att allt gick enligt planerna och att ni fick underbara dagar.

• Vill nu

Nu har jag fått in några bilder i galleriet. Pappas sambo är inte den bästa fotografen, men i väntan på de andras bilder, får ni hålla till godo med dem!

• Vill nu

Lycka till, alla ni som ska slå till idag! Hoppas ni får en lika underbar dag, som vi fick!

• Pnuso

Stort lycka till idag! Hoppas er dag blir alldeles underbar!

• Athena79

Hoppas att ni som gifte er i helgen hade en underbar dag. Väntar spännt på bilder :)

• didis

Så var man gift då, efter 20 år...

Bröllopet gick precis som planerat! Festen blev också bra och jodå, folk dansade!

Brudbuketten anlände en knapp timma före vigseln, personligt levererad av passionsblomman här på BT. Otroligt vacker men mycket svår att beskriva!! Många kom fram och påpekade vilken vacker och ovanlig bukett jag hade!

Bild på buketten finns i galleriet och fler bilder kommer!

Svar på tråden Mars 2009 del 2